Banditi MYSQLi

  • ik ben bezig met de banditi source om te bouwen,
    nu wil ik de oude mysql veranderen naar mysqli.


    mijn vraag hierbij was wat ik zou gebruiken?
    -object oriented
    of
    -procedural


    zou iemand mij ook duidelijk kunnen vertellen wat hjet verschil is :S

  • Als je het verschil niet weet zou ik het bij procedural (wat een moeilijk woord :P) houden. OO scripten gaat wel wat tijd in zitten om het te leren. En waarschijnlijk zal jou dnk wijze daar nog niet aan toe zijn?

  • Citaat

    En waarschijnlijk zal jou dnk wijze daar nog niet aan toe zijn?


    Als je in een procedureel gescripte source kiest om de object georiënteerde variant van MySQLi te gebruiken hoef je daarvoor je denkwijze niet zozeer aan te passen. Tenslotte ga je niet echt object georiënteerd programmeren, maar kies je alleen voor een object georiënteerde library voor je database verbinding.


    Mijn vraag is echter: Waarom wil je het script ombouwen naar de MySQLi extension, weet je precies wat deze extension extra brengt? Ik denk niet dat je de nieuwe futures van MySQL wilt gaan gebruiken die niet worden ondersteund door mysql_* en wel door MySQLi?

  • Citaat

    mijn vraag hierbij was wat ik zou gebruiken?
    -object oriented
    of
    -procedural


    Hij wil zoizo met mysqli gaan werken maar zijn vraag is of hij oo gaan scripten.

  • Ik zal het iets simpeler uitleggen!
    Ik zou graag osbanditi herscrijven met mysqli,
    ik heb op het net naar wat tuts gezocht, maar het eerste dat ik tegenkom is dat er 2 grote takken zijn:
    -Object oriented
    -Procedural.


    Mijn vraag is nu welke zou ik gebruiken?
    welke heeft de meeste voordelen voor zo'n crime game?
    dan moet ik er maar 1 van de 2 leren :p

  • @Lars


    Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Het is net zo makkelijk om naar de oo manier te gaan als naar de andere.


    @ts


    Ik zou zeggen kies de oo manier werkt fijner je hebt meer functies. Wanneer je er even mee gewerkt hebt wil je niet anders want het is een stuk korter en sneller (typ tijd).


    Dat is dus mijn mening.

  • @Lars


    Hij vraagt toch duidelijk onze mening niet? En al is de source bagger hoeft het werk wat je er aan doet nog niet bagger te zijn. Dat jij je werk afraffelt omdat de basis niet goed is kunnen wij niets aan doen. Je kan het beter gelijk goed doen als er dadelijk achter komen dat wat jij wil zo niet kan en je het alsnog om moet bouwen naar oo. En ja je leert er weer meer van en je kan trots zijn op je werk.


    [offtopic]Nog even over dat offtopic hij vraagt toch duidelijk wat wij hem aanraden. Dus hij vraagt gewoon om onze mening.[/offtopic]

  • ja, ik vraag de mening van mensen met ervaring!
    voor alle duidelijkheid zal ik de vraag nog eens herhalen:


    Welk is het beste om een crime spel te maken?
    MYSQLi: procedural
    of
    MYSQLi: object oriented.


    hoeveel werk hiein gaat is niet van belang!
    wat is het beste voor het spel?

  • Citaat

    Hij wil zoizo met mysqli gaan werken maar zijn vraag is of hij oo gaan scripten.


    Hierop quote ik mezelf even:


    Citaat

    Mijn vraag is echter: Waarom wil je het script ombouwen naar de MySQLi extension, weet je precies wat deze extension extra brengt? Ik denk niet dat je de nieuwe futures van MySQL wilt gaan gebruiken die niet worden ondersteund door mysql_* en wel door MySQLi?


    Ik wil hiermee zeggen dat het geen meerwaarde heeft als je overgaat op MySQLi. Je gebruikt niets van MySQLi wat je niet met mysql_* kunt, dus er is geen feitelijke meerwaarde, dat wou ik gezegd hebben.


    Als je dan toch over wilt gaan op MySQLi, ga dan direct voor de OO versie, dit kan je naar mijn mening al weer iets beter leren programmeren, maar het is wel weer meer werk om om te zetten.

  • Citaat van Killingdevil

    Mijn vraag is echter: Waarom wil je het script ombouwen naar de MySQLi extension, weet je precies wat deze extension extra brengt? Ik denk niet dat je de nieuwe futures van MySQL wilt gaan gebruiken die niet worden ondersteund door mysql_* en wel door MySQLi?


    Is MYSQLi niet beter beveiligd tegen SQL injections?
    en is Mysqli ook niet sneller :S

  • Het is voor zover ik weet wel wat sneller maar volgens mij niet beter beveiligd tegen SQL injections. Er zijn wel nieuwe functies waar je mee kunt zorgen dat je goed beveiligd bent tegen SQL injections. Maar je moet het wel zelf blijven beveiligen.


    Dit is wat ik er van weet.


    Hier heb je misschien een handige tutorial:
    http://www.phptuts.nl/view/26/

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!