is het mogenlijk om deze te maken
omdat ik wil laten checken als de rangvordering 100% dat hij dan - 100 doet en rank + 1 doet
maar ik krijg dit niet voor elkaar
(voor het xtreme-war1 source)
is het mogenlijk om deze te maken
omdat ik wil laten checken als de rangvordering 100% dat hij dan - 100 doet en rank + 1 doet
maar ik krijg dit niet voor elkaar
(voor het xtreme-war1 source)
Kan je dit niet in de config zetten? Die word met elke klik geladen :).
Crons zijn bedoeld voor taken die in een bepaalde tijds structuur moeten worden uitgevoerd, niet voor dit soort taken.
Eigenlijk heb ik twee vragen:
- Wanneer wordt de rankvordering verhoogd?
- Wanneer is het van belang dat de rank geupdate is?
Gewoon in een header.php of config.php plaatsen (_include-config.php mag ook)
En dan dit scriptje:
<?php
if($data->rankvordering == 100){
mysql_query("UPDATE users SET rankvordering=0, rank=rank+1 WHERE login='".$data->login."' AND rank < 10");
}
?>
Moet je alleen misschien nog de tabelnamen aanpassen, en als je bijvoorbeeld 8 ranks hebt, dan vervang je 10 met 8.
Plaats dit uiteraard onder de opening van een MySQL connectie, en boven waar de pagina geladen word.
hartelijk dankt
Geen probleem ;).
Welke source gebruik je?
Want het kan ook zijn dat je bijv. bij 98.9 procent al naar een volgende rang gaat, of word de rangvordering al naar 100 procent geupdate ervoor?
cron second bestaat niet
Je zou met MySQL ook triggers kunnen gebruiken...
Wanneer je je scripts niet weizigd heb je overlap, maar met triggers weet je wel dat je data altijd zal kloppen (hierbij ga ik er van uit dat je de trigger correct opzet)
Triggers triggeren (activeren) alleen bij de tijdens het creëren geselecteerde soorten queries, wat naar mijn idee een stuk minder zal zijn dan elke seconde. (ik ben moe, misschien dat ik hier morgen nog op terug kom :p)
ik gebruik het xw1 source..
ik heb het probleem opgelost bij de bron zat een klein foutje in en heb de config aangepast bij elke pagina het nog gecontroleerd word
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!