Balk generator

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)

  • Verbeterd.


    @Killingdevil,
    Zou je de bovenstaande code erop kunnen zetten ;)


    Edit:

  • SkyNet,
    Wacht, ik maak er even iets bij :)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.12.10 13:53:51:


    Zo, als je nu bij het voorbeeld:
    http://grootscripting.nl/gd.php?procent=50
    Een kommagetal invoegt met meer dan 2 decimalen, dan krijg je een error.
    Je kan meer decimalen of geen decimalen aanzetten door bijv. de 2 naar 0 te veranderen = hele getallen of naar 1 = 1 decimaal.


    Edit:
    Laatste change, je kan nu 6 andere kleuren gebruiken.
    Als je &kleur=rood bijv. meegeeft word ie rood, als kleur niet rood, geel, blauw, paars, rose of grijs bevat word hij groen.


    Edit:

  • Ik heb voor jou laatste wijziging ook in je script gewijzigd. Maar samen komen we wel tot een perfecte versie! Dit is mijn huidige versie:



    Wat ik heb gedaan:
    - Het cijfers met decimalen probleem opgelost, zoals jij dus achteraf ook al had gedaan.
    - Een aantal variabele geïntroduceerd. Deze maken het mogelijk makkelijk het script aan te passen zonder eerst te moeten zoeken hoe dat te doen. Daarnaast lossen ze het probleem op van 'magic numbers', die je eigenlijk altijd moet voorkomen.
    - Een function geïntroduceerd, zodoende blijft het script leesbaarder, en daarnaast is de functie ook los goed bruikbaar.
    - Voorkomen dat het niet opgeven van $_GET['procent'] problemen oplevert.


    Dingen die discutabel zijn:
    - Het script is in het Nederlands geschreven, ik ben van mening dat je altijd in het Engels moet programmeren.
    - De if-else constructie zal in productie doelloos zijn.


    Ik hoor graag wat je van deze versie vind. :)

  • @Killingdevil,


    Heel erg bedankt, ik ben weer wat wijzer.
    Dan is het zo waarschijnlijk wel goed:


    OOP wil ik dit nog niet maken, omdat ongeveer 99% van alle crimegames die dit gebruiken toch niet OOP gescript is, en het project waar ik het voor wil gebruiken ook niet.


    Verder heb ik aan alles voldaan.


    Hopelijk is het zo perfect ;)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.12.10 20:11:53:
    Killingdevil, kan je hem even vernieuwen, met bovenstaand script :)

  • @Killingdevil,


    Heel erg bedankt, ik ben weer wat wijzer.
    Dan is het zo waarschijnlijk wel goed:


    OOP wil ik dit nog niet maken, omdat ongeveer 99% van alle crimegames die dit gebruiken toch niet OOP gescript is, en het project waar ik het voor wil gebruiken ook niet.


    Verder heb ik aan alles voldaan.


    Hopelijk is het zo perfect ;)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.12.10 20:11:53:
    Killingdevil, kan je hem even vernieuwen, met bovenstaand script :)

  • Mooi dat mijn bijdrage nuttig is geweest!


    Nog enkele tips:
    1. Zet de functies onderaan het script. Goede functies hebben een duidelijke naam en parameterlijst, waardoor je niet meer hoeft te lezen wat ze doen om te weten wat ze doen. En aangezien we van boven naar beneden lezen, is het dan praktischer ze onderaan neer te zetten.
    2. Maak geen functies met parameterlijsten van meer dan 3 tot 4 parameters tenzij het echt nodig is. Zulke grote parameterlijsten maken de functie onduidelijk, zie tip 1.
    3. Zorg dat functies slechts één ding doen, en dat de naam van de functie dat zo goed mogelijk beschrijft. De tijd van functienamen van maximaal 16 tekens is allang voorbij. Zie wederom tip 1.
    4. Vermijd strings voor instelling. Hiervoor zijn constante uitgevonden.
    5. Als je het echt goed wilt doen, ga OOP!


    Hopelijk heb je hier nog iets aan. :)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.12.10 17:22:40:
    Ps. Ik zal het script in de library zetten, maar wacht dit topic nog even af. ;)

  • @Killingdevil,


    Heel erg bedankt, ik ben weer wat wijzer.
    Dan is het zo waarschijnlijk wel goed:


    OOP wil ik dit nog niet maken, omdat ongeveer 99% van alle crimegames die dit gebruiken toch niet OOP gescript is, en het project waar ik het voor wil gebruiken ook niet.


    Verder heb ik aan alles voldaan.


    Hopelijk is het zo perfect ;)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 30.12.10 20:11:53:
    Killingdevil, kan je hem even vernieuwen, met bovenstaand script :)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!