Script check

• Ik ben een mafia spel aan het maken, text based natuurlijk.

Ik heb nou eindelijk het berichtensysteem af, een paar fouten tegengekomen en verbeterd.

message.php

Al het commentaar is welkom, slecht en goed.
    Zeg maar wat jullie er van vinden, en wat je zelf zou veranderen.

:cheer:

Bezig met een zelf gemaakte source, geschreven vanaf 0 natuurlijk!

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Als ik jou was zou ik zoon echo gebruiken:

PHP
    Echo'hier html';

Inplaats van met "hier je text" ik vind het namelijk altijd maar slordig al die backslashes. En het is natuurlijk minder overzichtelijk.

• Bedank voor je reactie Bever.

Ik hou het bij:

PHP
    echo("<td class=\"title\">Welkom</td>");

Omdat ik het zelf mooier vind.

Nog iemand anders?

Bezig met een zelf gemaakte source, geschreven vanaf 0 natuurlijk!

• Grote stukken html kan je beter uit php halen , dit scheelt ook veel voor de netheid.
    Verder waarom gebruik je niet echo '';? is net iets sneller scheelt niet veel maar scheelt weer paar miliseconden!

Voor de rest waarom gebruik je in database zelf read met een varchar waar door je yes en no doet terwijl als je cijfers gebruikt met een integer dit sneller werkt!

Ook snap ik het nut niet van je mysql_escape_string die je over een id doet terwijl die id ook gewoon kan beveiligen met een inter val erom heen te zetten zoals (int) $id .

Ik geef dit als tips het moet niet maar kan wel schelen.
    Mocht je ooit problemen hebben en andere mensen willen je helpen scheelt het ook dat zij alles sneller kunnen vinden als het netjes is opgebouwd. Het is zeer belangrijk dat programmeurs zijn / haar code netjes opbouwen zodat iedereen er aan kan werken, dit zie je vaak bij opensource of bij bedrijven onderling met collega's dat zij coding regels hebben samengesteld waar ze zich aan moeten houden.

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Citaat

Je kunt genoeg doen om html uit php te halen template parser of oophp scripten! succes ermee!

je kan het ook gewoon via functions doen, maar genoeg mogelijkheden klopt ;)

@ts

Let op als het id niet alleen uit cijfers bestaat kan het niet he!

Voorbeeld:

PHP
    "SELECT * FROM message WHERE id = '" . (int) $_GET['message_id'] . "';"

School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.

Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML

Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

• Om er achter te komen wat de casting naar een integer (met (int)) precies doet kun je natuurlijk gewoon een testje schrijven:

Dit laat je al een stuk beter zien wat de casting doet dan dat ik en anderen in woorden kunnen uitleggen. http://www.php.net heeft ook een pagina die dit uitlegt:

http://nl.php.net/manual/en/function.intval.php

intval() is een functie die niets anders is dan een alias voor de casting van een string naar een integer.

Verder kun je met templates je HTML netjes scheiden van PHP. Maar of dit iets is waar jij je nu al in moet verdiepen vraag ik me af. Je kunt denk ik beter eerst meer over PHP leren.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!