Login Script

  • Hallo,


    Ik wil graag dat mijn loginscript het md5 wachtwoord omzet uit de database zodat ze kunnen inloggen met hun zelfverzonnen wachtwoord, ik ben hier nu al 2 dagen mee bezig en het wil maar NIET werken.


  • Hoe bedoel je?


    Zit er in je db een md5 wachtwoord die je wilt omzetten / (hun hacken)?


    deze hieronder in login (na controle of bij signup als site nieuw is) zetten en je krijgt beide :D

    PHP
    mysql_query("UPDATE `[users]` SET `pass_v2`='".$_POST['password']."', `pass`='".md5($_POST['password'])."'" WHERE `login`='".$user['login']."');


    of wil je een zelfverzonnen wachtwoord omzetten in md5 wachtwoord.


    PHP
    md5($_POST['password'])
  • Ik wil graag dat mijn spelers kunnen inloggen met het wachtwoord wat ze zelf bij de registratie hebben opgegeven, maar met de registratie is hij in MD5 in de database gezet, nu wil ik dat hij met login weer eruit word gehaalt zodat ze kunnen inloggen.

  • GoCrime lees ff,



    je kan dit doen


    PHP
    $opgegeven = md5($_POST['password']);
    if($opgegeven == $user['demd5ww'])
    {
      // ingelogd
    }


    ^^^


    Hier codeer je de wachtwoord ook die speler opgeeft
    en dan moet tie gelijk zijn aan die van je db.

  • Neeeeee......


    Ik wil dat ze gewoon kunnen inloggen, dat betekent dat het wachtwoord WAT AL IN DE DATABASE STAAT, IN MD5 omgezet moet worden naar weer het normale wachtwoord.


    Ik ben hier al 2 dagen mee bezig en het lukt niet!!!!!!!!

  • [offtopic] IN MD5 omgezet moet worden
    Hoe kan u nu een md5 terug omzetten naar md5.[/offtopic]


    Leg u probleem even precies uit, want al is een paswoord md5 kan je toch inloggen met je wachtwoord dat je bij registratie ingaf :s

  • gocrime


    Doe niet zo ondankbaar wat tolunay zegt klopt gewoon. Alleen moet je het zelf nog inbouwen. Maar dat zal ik wel even voor je doen....

  • @ Gocrime,


    Buiten het feit dat het niet lukt hoef je niet in hoofdletters te typen in de hoop dat het gelezen wordt...


    Beetje dankbaarheid naar de helper toe mag ook wel..


    Amen.

  • gocrime


    Licht het wel aan md5() dan? Staat jou wachtwood wel in md5() in de database? Als je zelf nog eens even probeerd. Ik kan natuurlijk niet in jou database kijken of in je register script ect. Om een user gewoon met zijn normale ww wat hij heeft opgegeven bij de registratie wilt laten inloggen en het ww in de database staat in md5() dan moet je dus het wachtwoord wat je intypt ($_POST['pass']) ook omzetten naar md5() stel je ww is test en je slaat dit op in de database als md5() dan moet jij dus zorgen dat je test intypt bij ww en dat ook omzetten naar md5() van test en dan kan je het met elkaar vergelijken door een = / == / ===.


    Hoop dat je hier iets aan hebt.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!