Zeg nee tegen verhoging BTW


  • Ten eerste krijgt het rijk dat geld weer terug, met dikke rente. Dus beter in zo'n land stoppen dan op de bank zetten die elk moment failliet gaat.

  • @Killingdevil, jgdonleach
    We kunnen ze best wel projecten zoals de wederopbouw ondersteunen maar stuur dan vrijwilligers en hou de kostepost beperkt. In Nederland is het werkelijk zo idioot dat wij boven het normale bedrag nog een percentage doen omdat we ons zo'n goed land vinden en het willen uitstralen.


    In Nederland heb je zelfs mensen die zijn afgeschreven en dan toch zwart gaan werken terwijl ze al een uitkering krijgen. Zulk volk moet gewoon afgeschoten worden als je het mij vraagt aangezien ze de boel beduvelen. Ik moet ook werken voor mijn geld en dat zal ik later ook gewoon doen.


    Laatst was het al helemaal idioot dat er thuiszorg komt wat door de overheid betaald wordt in dacht ik Turkije, compleet nutteloos en is toch echt in conflict met de bezuiniging van de zorg hier in Nederland. Laat ze maar lekker zelf hun eigen geld in iets steken.


    Ik heb hem getekend omdat ik graag weer naar de grotere feesten ga na het continue gezeur in me thuis situatie. Maar om nou extra te betalen voor zoiets waarvan ik al weet dat het extra bedrag toch fout gebruikt wordt dan het toch wel even achter me oren krabben.


    Ik had hem getekend voor Q-Dance en B2S :)

  • Sorry voor de late reactie maar was toen even "weg"


    Ik vind 19% redelijk reeël.
    6% is alleen voor eten en medicijnen. Voor een computer ga je toch ook niet zeiken als het van 6% naar 19% gaat, dat is gewoon normaal.
    Je had gewoon geluk dat het 6% was, maar nu hebben we inderdaad geld nodig en dan kunnen die saaie voorstellingen en disco's wel omhoog ;)
    Het zou anders zijn dat de BTW van 19% naar 25% was.
    Als je dan sites gaat oprichten en optochten gaat houden in Den Haag, Ok, maar anders...


    Lars

  • Jullie mogen al van geluk spreken dat ze zoveel jaren op die 6% bleven. Zoals ze nu merken, met 6% haal je het nu eenmaal niet.


    Wat betreft reactie van az, dat 95% dit niet krijgt. Dat is volledig onzin en onnodig!


    Natuurlijk is die stijging voor Nederland extreem, hadden eerst beter de 12% ingevoerd en daarna 19%.

  • @larsisgoed9
    Hoezo moeten wij er voor opdraaien als de overheid voor zoveelste keer faalt. Kijk naar hoeveel wij in de EU steken wat wij ook nooit allemaal terugzien.


    Als ik die mening van jou zo lees dan heb ik een vermoeden dat je geen vrienden hebt of niet graag op stap gaat. Misschien toch maar een keer het studenten leven in?


    En ja sommige bedrijven zijn inderdaad afhankelijk van zulk soort acties om de kosten op 1 lijn te kunnen houden.


    Tevens denk ik dat als ze de BTW nu verhoogd krijgen dat het in de toekomst alleen nog maar erger gaat worden.

  • cri ik doelde op het geld van donaties iemand in dit topic begon over donaties aan andere landen via hulporganisaties. Ik bedoel dus dat waarschijnlijk 95% niet aankomt zoals al een keer op tv werd gezegd over het geld voor de tsunami!

  • @larsisgoed9
    Jij mag dan een rijke pappie en mammie hebben maar er zijn mensen die het minder hebben.
    Als je nou eens begint bij de belachelijk hoge salarissen van ambtenaren.


    Ow nee wacht dit halen ze natuurlijk gewoon uit de extra belasting, erg slim he |-)



    Regering is niet arm regering propt teveel geld overal in, en wie mag daarvoor opdraaien?



    Hoor je wel als jij je eigen ziekenfonds mag betalen, nu is het misschien nog ? 150,00


    Volgend jaar betalen we allemaal ? 250,00 omdat eigen risico omhoog knalt.
    En dan ook nog de belasting omhoog gooien, erg slim ben jij merk ik al...



    Nee gaat echt goed hoor thumbs up voor de flut regering |-)

  • Denkt u nu echt, door te stemmen op een site en hierover te praten, dat er iets gaat veranderen.


    We leven nu eenmaal in een consumptie maatschappij, die altijd meer en meer wil.


    Voor die levenswijze, hoeft er ook betaald te worden. Het is niet correct maar dat is nu eenmaal de manier waarop het gehandeld word.

  • @larsisgoed9
    Jammer genoeg ken je mij niet anders kende je mijn achtergrond ook wel :)


    Elk land heeft sowieso schulden dat begrijp ik en het wordt er volgens mij alleen maar erger op mede dankzij de krediet crisis die is geweest en waar we langzaam uit kruipen. Een goed voorbeeld is misschien wel een gezin wat haar geld aan verkeerde dingen uitgeeft zoals elektronica waardoor er geen geld over is voor de basis behoeften zoals bijvoorbeeld brood op de plank. Zo zie ik Nederland ook en met de houding die ons koude kikkerland nu heeft denk ik niet dat als je er veel geld in pompt dat ze er voor in de toekomst wat van leren.

  • Citaat van larsisgoed9

    Niels,
    Dus jij wil dan maar geen BTW?
    En maar een communistisch land?
    Is je opleiding nu laag of ligt het aan je IQ?


    Lars


    Of je zit te trollen of je hebt zelf een niet te hoog IQ maar dat beslis je zelf maar, anders wil ik nog wel terugkomen op de zielige vragen die jij hier had gesteld die voor mij binnen een paar minuten opgelost konden worden zoals het uitrekenen van een hoek?


    Daarop kon je zo mooi reageren met:

    Citaat

    1) Ik had geen zin/tijd
    2) Jij bent een aantal jaar ouder, en hebt dus veel meer uur wiskunde achter de rug.
    Ik ga een groep 8 leerling toch ook niet om de stelling van Pythagoras vragen?


    Lars


    Zo nu ziet iedereen ook dat jij geen zin hebt om je eigen problemen op te lossen, vaarwel e-fame.



    Om nog even terug te komen op het BTW gebeuren? Waar lees jij in mijn tekst dat BTW afgeschaft moet worden aangezien ik het niet kan vinden. Waarschijnlijk heeft de jeugd van tegenwoordig een ander soort Nederlands gehad op school, of het ligt aan mij dat ik toch een subtiele hint heb gegeven maarja. Ik heb elke keer nog gezegd dat ik vind dat de BTW GELIJK moet blijven vandaar dat ik hier in de eerste plaats over begonnen ben. Terwijl ik dit typ realiseer ik me wel dat jij niet leest (/kan lezen) waardoor je me verkeerd begrijpt.

  • Even een citaat van die "o zo leuke NL haters" site:

    Citaat


    De prijzen van concert- en theaterkaarten zullen gaan stijgen als de BTW verhoging van 13% wordt doorgevoerd.


    Oftewel 6% + 13% = 19%.
    Dat lijkt me nog duidelijk toch?


    Ik vind die stijging normaal want wat je met Economie leert:
    "6% BTW - Deze belasting zit op goederen waarmee je in je basisbehoefte kan voorzien. Zoals voedsel, water en medicijnen."


    Nu vind ik concerten, disco's, bioscopen en de hele zooi niet bij 6% passen, dus is dit topic wat mij betreft overbodig.


    [offtopic]Je kan wel een laag IQ hebben maar meer wiskunde hebben toch? Echt serieus de bevolking begint steeds dommer te worden :([/offtopic]


    Lars

  • Lars ik zeg het je nog één keer, ik vind dat ze het geld maar ergens anders vandaan moeten halen.. Ik weet niet of je het weet maar volgens mij heb ik naast langer wiskunde ook langer economie gehad, Jij zit nu in het 3e jaar. Daarnaast ben ik op economisch gebied ook zelf nog bezig zoals bijvoorbeeld aandelen.


    Je vergeet trouwens musea te noemen. Volgens mij is dat voor vooral oudere mensen ook interessant om de petitie te tekenen.



    Je kunt je wel groot houden over dat ik een laag IQ heb maar jij bent diegene die niet weet waar de topic om draait en die zich dan ook nog groot probeert te houden.. Het zal wel met je achternaam te maken hebben dat je het maar probeert vol te houden.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!