Zeg nee tegen verhoging BTW

  • Ik kwam dit tegen op Twitter en het is misschien wel zo handig om dit te delen: http://www.zegneetegendebtw.nl/


    "Onze nieuwe regering heeft het plan opgevat stevig te gaan snijden in de cultuurbudgetten.


    Maar naast deze bezuinigingen heeft het kabinet zich ook voorgenomen om de btw op theater- en concertkaarten te verhogen van 6% naar 19%.


    Dat betekent dat wanneer u nu € 23,= betaalt voor een toegangsbewijs, dat straks € 26,= zal zijn!


    Deze belastingverhoging van de toegangsprijs gaat u niet terugzien in de voorstellingen. Ook de service van het theater zal niet veranderen. U betaalt simpelweg meer voor hetzelfde!


    Tekent u deze petitie, om deze maatregel te voorkomen.


    Bij voorbaat dank voor uw steun."
    Bron: http://www.zegneetegendebtw.nl/


    Laat de overheid maar mooi mensen aanpakken die geld krijgen van de overheid hun niet verdienen.

  • Ik heb hem ook getekend, meer betalen voor zelfde service.
    Ze moeten bezuinigen op de salarissen van de regering.


    Ook die belachelijke donaties aan goede doelen van soms miljoenen, is wel belasting geld wat WIJ betalen.


    Hele regering mag van mij onderhand weer opdonderen, ze verzorgen nu meer problemen dan er al was.

  • Terror wat wil je een land zonder leiding. Leven in chaos.


    Oke de regering kan veel verbeteren, maar zonder zie ik u nog niet leven.:)

  • @ Rahl


    het is geen afbrekende mening hoor
    alleen ik denk niet dat ik het hier kan zeggen hoe ik er over denk


    @ cri


    een land zonder leiding/regering is inderdaad niet zo handig
    maar zo als het nu gaat kan ook niet he


    overal maar op gaan bezuinigen


    en iemand die meer als de premier verdient moet inleveren is ook zo iets belachelijks maar goed


    ik zal me mond maar verder houden want dat komt niet goed

  • Wat maakt die 3 euro nu uit, als iedereen nu 3 euro betaald, en iedereen gaat 1x per jaar naar een film ofzo, dan heb je wel 48 miljoen binnen. Hier kan het kabinet weer geld mee uitgeven:).

  • jgdonleach
    Omdat ik het niet zie zitten bij elke ramp de staat miljoenen te zien uitdelen.
    Ik werk hard voor me geld en wil dat het goed besteed wordt, als een inwoner wil doneren doet hij/zij dit zelf wel.


    Waarom dan nog eens miljoenen uit de belasting pot halen?
    Dit is namelijk al 3x gebeurd volgens mij...


    - Tsunami
    - Haïti
    - Pakistan


    En dan praat je toch zeker over 100 miljoen euro wat weggeven is..

  • Ja, we hebben het hier wel zwaar hoor. Dadelijk kunnen we niet eens meer 17x in het jaar naar de bioscoop, kunnen we geen drie winkelwagens eten meer per week halen en moeten we zelfs tot ons 67e doorwerken!


    Ja, daar in Haïti hebben ze geen dak meer boven hun hoofd, maar daar moeten ze geluk mee hebben want ze zijn tenminste niet levend onder het puin begraven. Een supermarkt hebben ze nog nooit van binnen gezien en ze weten niet eens wat een film is, maar daarom hoef je ze toch nog geen geld te geven? Je kunt toch veel beter alleen maar aan jezelf denken, daar wordt je toch veel gelukkiger van?


    Met alle respect voor jullie allemaal, maar van die onzin wordt ik zo gigantisch moe hé. 100 miljoen betekent maarliefst ? 6,25 per bevolkingshoofd! Er zijn honderden miljoenen mensen die dat niet eens in een maand verdienen! En we zijn te beroerd om die mensen die ? 6,25 te geven? Weet je hoe ik dat noem? Egoïsme.

  • @Killingdevil
    Kan zo zijn maar dit accepteer ik gewoon niet, kunnen we net zo goed stoppen met belasting betalen.
    Waarom dan nog geven als de belasting pot het allemaal al geeft ?


    Tsunami heeft ons 80 miljoen gekost, Haïti nog eens 40 miljoen en Pakistan ook geloof ik nog eens 20 miljoen.


    140 miljoen uitgeven + donaties van inwoners is meer dan 200 miljoen aan goede doelen.
    3 weken lang keihard in het nieuws, daarna hoor je er helemaal niks meer over.


    Ik mag dan een egoïst zijn maar ik werk voor de Nederlandse staat en betaal voor goede dingen binnen Nederland.
    Als hun dan zo graag andere willen helpen betalen ze uit eigen zak, wij moeten volgend jaar 100 euro extra op ziekenfonds betalen omdat de eigen risico omhoog gaat.


    Maar wat zijn wij, genoeg werkelozen die geen baan hebben en hun eten niet kunnen betalen.
    Zie jij hulp aan die mensen geboden van de Nederlandse staat?


    Roep alsjeblieft niet UWV uitkering want om dat te krijgen moet je ook op je knieën smeken om iets te krijgen.

  • @Woopie
    Ook belachelijk voor woorden, de rijken hebben misschien geen probleem hiermee maar de armen worden getroffen.


    Ik vind dat er ergens gewoon een grens getrokken moet worden, heel de regering maakt er momenteel gewoon een rommel van.


    [offtopic]
    Zeg het maar netjes want als ik in me eigen woorden dit uit krijg ik zeker een aantal ban uren.
    [/offtopic]

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!