Berichten niet verwijderen door Uppercase letter.

• Beste mensen, ik ben bezig met een eigen game, maar ik kom een foutje tegen.

Ik ben geregistreerd als Lancer, en ik ontvang alles prima, maar het verwijderen lukt niet.

Wel als mensen dus een bericht naar mij toe sturen met Lancer, maar lancer pakt hij niet.

Hoop dat iemand mij kan helpen, zodat hij beide letters pakt (upper en lower case letters)

• Ik heb geen tijd om je bericht door te lezen aangezien ik zo weg ben. maar, waarom stuur je het niet van id, na id? Dan weet je zeker dat je geen problemen hebt?

This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

• Probeer eens de volgende functies:
    [func]ucfirst[/func] => Maakt van de eerste letter een hoofdletter
    http://nl.php.net/lcfirst => Maakt van de eerste letter een kleine letter
    [func]strtolower[/func] => Maakt van de hele string kleine letters
    [func]strtoupper[/func] => Maakt van de hele string grote letters

Zo doe je dus ?f alles in lowercase ?f alles in uppercase etc.

En dan bijv.:

PHP
    mysql_query("SELECT naam FROM users WHERE naam='".strtolower($_POST['naam'])."'");

En dan voer je in PMA gewoon even een query uit die alle namen in lowercase zet.
    Dan kan je dus gewoon RoFl of ROFL of RofL in typen, hij pakt altijd rofl uit de database.

En vergeet niet de register aan te passen, dat alles in lowercase word geïnsert.

Lars

• Ik weet het lars, maar ik wil gewoon dat de gebruikers niet gelimiteerd zijn aan lowercase en uppercase namen, ze moeten een combi kunnen maken zodat hun naam toch wat unieker is.

Ik bedank jou ook lars voor de informatie:cheer:

• PHP
    $dbres    =    mysql_query("SELECT `to` FROM `messages` WHERE `id`=".intval($id)." AND LOWER(`to`)=LOWER('".$data->username."')");

Dat is natuurlijk ook nog een optie...

Waarom controleer je in PHP en MySQL of de naam klopt?
    Alleen in de query is al voldoende...

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!