hoe iets toevoegen in 1 vak?

• Hee ik zet met een probleempje. Ik wil een textvak in de database maken en dan wil ik daar meerdere namen in opslaan die gescheiden worden door een komma bv: pietje, marietje, jantje ect. maar nu zit ik met een probleem hoe kan ik dit updaten? Er staat dus een naam in en dan wil ik met een query zorgen dat er achter die naam een komma komt dan een spatie en dan een volgende naam.

Dus in het textvak staat jantje. Daarna verhoogt pietje hetgeen van jantje dan moet er dus in het textvak komen te staan jantje, pietje

Hoop dat het een beetje duidelijk is :cheer:

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Luc

Ik snap je niet helemaal ;)

Superior
    Nu weet ik hoe ik het ga doen. Ik ga het zo doen:

PHP
    $update     = $dingen . ', ' . $own['username'];

mysql_query("UPDATE something SET teksvak = '". $update ."'");

$dingen is hier dus de dingen die al in het vak staan dan een , en dan de nieuwe naam er achter ;). Ik was veel te moeilijk aan het denken.

Bedankt ;)

• waarom moeilijk doen als het ook makkelijker kan met een goede database structuur

• Nouw ik wil het zo opslaan omdat ik het wil laten zien als een text met alle namen die het bij dat onderdeel hebben gedaan ik heb al allemaal kolommen met info en dan wil ik een textvak met alle namen die het gedaan hebben en dat laten zien ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!