iPhone vs. HTC

• Beste leden van CriminalsPoint,

Jullie kennen allemaal wel de strijd tussen Apple en Windows...

Ik ben van plan om een nieuwe (smart)phone te kopen maar twijfel nog tussen 2 soorten.
    Zoals je al kan raden... Tussen de iPhone (3G of 4) of de HTC (in het algemeen).

Ik ben al een tijdje aan het googlen naar reviews, vergelijkingen, ... maar deze zijn vaak te vinden op pro-iPhone of pro-HTC fora.

Daarom had ik graag een objectieve mening gehad, van een forum dat hier eigenlijk niets mee te maken heeft (hier gaat het toch om scripten? :p).

Graag had ik dus persoonlijke ervaringen (heb je zelf een iPhone of HTC?) en meningen van jullie gehoord van wat jullie nu juist de beste en leukste (smart)phone lijkt.

Ook ben ik nog wat in de war wat betreft de AppStore van de iPhone, en applicaties in het algemeen.
    Is het zo dat je elke applicatie moet kopen (sommige hebben volgens mij wel een soort van testperiode, of niet?) of heb je een lijst met gratis en niet-gratis applicaties?
    Hoe zit dit systeem van applicaties in elkaar bij een andere smartphone (bijvoorbeeld een HTC)?

En dan nog een laatste, klein, vraagje. Gaat muziek op je iPhone enkel via iTunes? iTunes vind ik namelijk zelf een heel lomp programma...

Als je nog leuke extratjes, ervaringen, ... weet over de iPhone of de HTC mag je die ook altijd vermelden.

Alvast bedankt.

• Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik vind dat er maar ??n goede HTC is, maar weet de naam niet (is wel de duurste). Want HTC opzich is wel brol, zoals Windows brol is.
    Ga richting Apple op, je zal geen spijt hebben. Apple heeft meer voordelen dan nadelen, bij HTC is dit net omgekeerd.

Je kan het nog altijd aan een provider vragen, die kan het voor je vergelijken :).

Wouter, negeren kan ook dan mij nog te pushen hoor.

• Is het iPhone vs HTC qua hardwarde?
    Of wil je eerder iOS vs Android?

Want het zijn eigenlijk 2 verschillende zaken.

Ik gok dat je ze gewoon alle 2 wilt.

Ik heb dus een Android toestel (HTC Tattoo), het toestel zelf suckt, er is niks positiefs over te zeggen.
    Maar de meeste HTC toestellen zijn van zeer goede kwaliteit.

Android zelf is een geweldig os, je hebt een enorme vrijheid wat betreft mogelijkheden.
    Ik zelf heb een custom rom staan, meestal zijn deze veel beter dan de stock roms, en je kan ze vaak ook zelf aanpassen.
    Qua apps voor Android is het nog wat weinig, er zijn niet zoveel echt goede apps, en vaak is de kwaliteit ook zeer zwak.

De iPhone is qua design gewoon top, hij ziet er gewoon aantrekkelijk uit.
    Zeker met zo'n 5MP camera, HD filmen, ...

De apps op de iPhone zijn ook meestal mooi qua design, vooral door de strenge eisen van Apple zelf.

Ten slotte moet jij je telefoon gebruiken, dus ga is naar de winkel, probeer de verschillende modellen en kijk wat jij het makkelijkste vind.

EDIT: zo'n reactie als van Woopie (aka Ferhat) slaan natuurlijk weer nergens op, geef dan argumenten waarom je iets goed vind, en ga niet zoals een domme fanboy reageren.
    Grappig dat je jou persoonlijk aangesproken voelt, maar als het iemand anders was, had ik net hetzelfde antwoord gegeven. Kijk misschien eerst naar jezelf...

Don\'t like me?
    Have a seat with the rest of the bitches waiting for me to give a fuck.

• Ik had laatst met mijn docent een discussie hierover, best toevallig. Ik heb zelf de HTC Desire en vind het een uitermate fijn toestel. Het enige nadeel ten opzichte van de iphone (niet hoofdletter waardig) is dat het interne geheugen klein is terwijl de iphone bijvoorbeeld 8 GB intern heeft zonder externe kaart, de HTC telefoons kun je natuurlijk uitbreiden. Denk dat binnenkort wanneer die luie programmeurs hun applicaties updaten ze het ook mogelijk maken om hem na de SD kaart te zetten.

Ik heb zelf ook een ipod touch en ken het ios dus als geen ander. toch vind ik HTC veel schoner uit zien. De HTC Desire heeft ook een 5 MP camera btw.

• Ik ben het eens met sloosmedia. Ik heb zelf de iPhone(3G). Er zijn gewoon te veel apps voor. Maar een HTC lijkt me veel leuker.
    Ik krijg eind sep mijn bb.
    Ik ben zelf geen HTC fan. Wel een iPhone & bb fan

• Alvast bedankt voor de reacties.

Bij deze hebben de laatste paar reacties mijn angst voor het kopen van een iPhone (aangezien ik totaal geen idee heb wat ik van een iPhone moet verwachten, in verband met de AppStore, iTunes, ...) weer helemaal weggenomen.

Mijn voorkeur gaat namelijk zelf uit naar een HTC, maar ik hoor steeds meer en meer dat de iPhone zoveel beter is...

Daarenboven vind ik het ook wel een soort van pluspunt dat er geen duizenden applicaties bestaan voor de HTC, maar dat er gewoon een lekker beperkt lijstje is met leuke applicaties zonder dat ik eerst uren zou moeten gaan zoeken tussen de zo vele applicaties voor de iPhone.

En inderdaad, de meeste HTC's waar ik mijn oog op heb laten vallen hebben zeker geen veel slechtere camera.

Blackberry ben ik zeker niet van plan te kopen ;)

• Waarom kijk je eigenlijk enkel naar de HTC?
    Ik veronderstel dat dit is omdat je een Android toestel wilt, anders moet je eens kijken naar de Samsun Galaxy, zeer mooi toestel.

Don\'t like me?

• Ik heb 2 woorden die je sowieso in de juiste richting van HTC zullen brengen "Geen privacy"/"Steve Jobs"/"Gesloten rotzooi".. Kan zo nog wel even doorgaan maar goed als je het nieuws volgt kun je er wel een beetje uit halen dat Steve Jobs helemaal doorgedraaid is.

De Galaxy S ziet er misschien goed uit maar heb gehoord dat het wel een minuut kan duren voor hij eindelijk bij het SIM unlock scherm is. Een kameraad heeft hem van mij maar heb er verder nog niet naar gekeken, volgens mij werkt hij verder wel maar ik heb een slechte ervaring met Samsung. 1 update voor WiMo in 2 jaar is toch wel slecht terwijl andere bedrijven wel updates uitbrengen voor hun telefoons.

• Samsung (Galaxy S) hoef ik niet, veel te veel slechts al van gehoord.
    Hun modellen worden trouwens ook maar gemaakt om achteraf gewoon te vergeten. De volgende dag zijn ze gewoon weer bezig met iets nieuws.

M'n broer had trouwens zelf een Samsung. 1x van het tv-tafeltje laten vallen en het scherm was helemaal kapot...

Verder ga ik zo snel mogelijk een electro-winkel binnenstappen om daar is te gaan kijken of ze daar enkele HTC's tentoon liggen hebben. Zo kan ik hem zelf al eens proberen.

• HTC HD2 vind ik tot nu toe de beste qua Iphone etc.
    Van Iphone zijn er al wat ontploft :p
    En tevens haat ik Android.
    Windows is ook niet goed, maar beter dan die Apple zooi.

Doe maar de HTC HD2, als je meteen een goed toestel wil hebben.
    Een vriend van mij heeft die ook, en geloof me: je krijgt er geen spijt van.
    Er zijn al héél veel apps voor beschikbaar, en tevens is het gewoon een toppertje :)

Veel succes!

Lars

• @larsisgoed9
    En op basis waarvan zou jij Android haten o wijze ? Dit is gewoon totale onzin als je weer zonder goede reden dingen loopt te verkondigen.

De HTC HD2 kan dan wel leuk zijn maar Windows Mobile 6.5 is gewoon een rampzalig stukje uit de geschiedenis. Het maakt de telefoon o.a. ontzettend traag. Gelukkig komt er voor de HD2 wel een Android ROM :)

• Ik vind de htc hd2 ook wel vet, heb zelf nu 3 maandjes de blackberry bold 9700, ben ik ook super blij mee :D

Wat vinden jullie van de nieuwe iphone ?

Postcounter: 100 - 200 - 300 - 400 - 500 - 600 - 700 - 800 - 900 - 1000

• Zijn er hier btw nog andere mensen met een HTC?
    Wat zijn jullie ervaringen?

Mijn voorkeur gaat op dit uit naar (een van de goedkoopste, maar volgens mij niet veel slechter als de ?200 duurdere) de HTC HD mini. Ik ben dus zeker op zoek naar mensen die zo'n toestel hebben!

• Ik raad je die echt niet aan, ik heb zelf zo'n kleine HTC, en het is echt zeer lastig om het toetsenbord te gebruiken.

Geef liever wat meer geld uit, en koop direct iets goed.

Don\'t like me?

• Ok, bedankt hiervoor ;)

Blijkbaar heb je dus op elke HTC de "Android Market" om applicaties te downloaden.

Ik merkte net op dat die HTC HD mini dus een gps-antenne heeft, maar voor de rest lees ik hier niets meer over. Ik veronderstel dus dat een soort van gps software op deze "Android Market" te downloaden is (iemand anders vermelde bv. "Google Navigator")?

• Ik heb zelf de iphone vind het echt top werken,
    nooit problemen mee of wat dan ook.
    HTC HD2 heb een vriend van mij die heb hem al 3x naar de fabriek moeten terug sturen door fabrieks foutjes.
    en met meerdee types heb ik dat verhaal al gehoord.
    En qua iphone hoor je bijna geen problemen.
    @larsisgoed
    dat probleem is alang opgelost en bij wie zo iets isgebeurdt hebben alls vergoed gekregen met apple inc.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!