Begin PHP

• Beste Mensen ik ben net begonnen met het leren van PHP.

Een van mijn opdrachten die ik moet maken kom ik niet echt uit.

Misschien weet u het ik zou alles even gaan beschrijven.

Ik heb een simple inlog formulier gemaakt.

Het doel nu is als je bij gebruikersnaam test invoert en bij wachtwoord test invoert en op inloggen drukt dat hij dat verstuurt naar de pagina verwerk.php !!! dit werkt allemaal al.

Maar wat ik nu wil is zeg maar als je de gebruikersnaam jan invoert of elk ander woord dan test dat je een bericht krijgt als: Gegevens verkeert ingevoerd. als hij wel bij gebruikersnaam + ww test heeft ingevoerd dat er komt u gegevens zijn correct.
    (ik weet dat dit moet met if en else maar hoe snap ik nog niet zo goed.)
    en dat ie doorgestuurd word naar verwerk.php

Hieronder verwerk.php zelf:

al vast bedankt

• Zo:

Veel succes, en je zou het wachtwoord nog in SHA1() / MD5() kunnen coderen voor extra veiligheid.

Als je het wachtwoord wil wijzigen, dan verander je dus dit:
    == 'wachtwoord' in: == 'nieuwwachtwoord'.
    Gebruikersnaam idem.

Lars

• Erg bijdehand aangezien hij het wil leren en niet voorgekauwd krijgt.

Waarom geef je hem niet tips zodat hij het zelf kan uitvogelen met tips van ons ?

• Beste mensen,

ik moest weer van school het formulier uitbreiden met een checkbox radiobuttons en een select veld.

en bij het select veld moet je zeg maar meerdere dingen kunnen selecteren en dat ie dat ook doorstuurt.

ik krijg het alleen niet voor elkaar de checkbox radiobuttons en select veld goed door te sturen. als ik bijvoorbeeld bij de checkbox het land selecteer en ik druk op verzenden krijg ik op de pagina verwerk.php dit te zien: Uw land is: on(on moet het land zijn waar je op klikte in index.php maar op 1 of andere manier verstuurt ie het niet goed.

hieronder de codecs

index.php

verwerk.php

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!