Creative navigatie - idee of niet

  • Hey,


    Ik ben momenteel bezig met een class voor Codecanyon om de afstand tussen 2 locaties te meten, niet door middel van coördinaten maar door middel van berekeningen van een navigatie systeem (verder geen technische details hierover).


    Nu is mijn vraag of dit goed inzet baar is, hoe denken jullie erover en heb je misschien nog tips of dergelijk.


    Nieuwe telefoons hebben over het algemeen wel een navigatie inbegrepen (Android heeft Google navigatie bijv.) maar sommige telefoons niet.. Nu ben ik bezig geweest met een class te ontwikkelen die het mogelijk maakt voor telefoons zonder navigatie om toch snel de weg te zoeken.


    Je krijgt als het ware onder elkaar een lijst met directies (laat straks een stukje van me array output zien) en het aantal meters voor de volgende stap ondernomen moet worden (sla rechts af bijvoorbeeld).


    Ik had voor een demo even een interface bedacht die er zo uit moest komen te zien:

    klik


    Een gedeelte van mijn output:


    PS: Deze class is ook handig om de afstand tussen u en een klant makkelijk te berekenen.


    Voorbeeld: U heeft een bezorgservice die binnen een schaal van 10km gratis bezorgd.. Nou kun je de orders automatiseren door de class te laten uitrekenen hoe ver het is en hoe lang de chauffeur er over doet.

  • MrMees
    Het is ook meer gemaakt om gewoon de afstand te berekenen tussen 2 locaties


    Citaat van FerhatR

    Dus je probeert iets al googlemaps te maken, want die berekent juist hetzelfde. Correct me if I'm wrong.

    Nee, Mijn doel naast het berekenen van de afstand was om simpel data te laten zien waar de gebruiker naar toe moet zonder map of dergelijk. Ik ben dus niet van plan om een hele map te maken.

  • Niels is het de bedoeling dat je dan internet moet hebben of kan je dit dan ook offline gebruiken?


    Ik vind het op zich wel een leuk project en misschien kan ik hem ook wel als idee gebruiken als school project, ieder geval als het van jou mag. ;)


    Wij moeten namelijk op school een applicatie maken voor smartphone. Maakt niet uit welke dus als begin gaan we het doen voor de nokia telefoons. ;)

    School
    Tweedejaars Informatica Student @ Hogeschool Rotterdam.


    Webtalen
    - PHP ( OOP )
    - SQL
    - JavaScript i.c.m. jQuery framework
    - (x)HTML
    - CSS
    - Actionscript
    - XML


    Programmeertalen
    - Java
    - C#
    - Ruby i.c.m. on Rails framework

  • Ik vind het Fantastisch ! Echt waar , ik koop het zeker weten . Of aks ik het mag uittesten (gratis) dan doe ik dat gratis !

    William Vanhollebeke // Webdesigner


    TUAG - The Ultimate Awesome Guy


    Zoek je designer ? Stuur me pm !

  • Het uittesten op mijn server mag natuurlijk altijd. Ik had Joshua gevraagd om de interface te realiseren maar hij is daar nog niet aan toegekomen. Zelf werk ik nog aan de class om hem te optimaliseren + extra functies te maken zoals het converteren van de afstand zodat dit een beetje realistisch word.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!