vragenlijst/enquete script

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• vragenlijst/enquete script

Wij zoeken een simpel basic vragenlijst/enquete script op basis van php en mysql.

multiple choise vragen
      open vragen
      resultaat per ingevuld formulier mailen naar ons
      resultaat opslaan in database
      overzicht pagina aantal stemmen en overzicht antwoord open vragen.

Geen layout nodig, alleen puur het script.
      behoeft ook geen mag wel admin pagina, vragen/antwoorden invullen in php bestand of database volstaat!
    • Hoort dit niet op een marktplaats subforum thuis?

Waarom zou je trouwens het resultaat willen mailen?

Dan zijn er waarschijnlijk een aantal verschillen tussen een (platte) vragenlijst, een enquete (waar het antwoord op een vraag mogelijk het verdere verloop van de enquete bepaalt), en een soort van poll waar je in het laatste puntje op doelt? Of mogelijk zijn dit statistieken van vragenlijsten/enquetes/polls? Maar dat is dus meer statistiek-functionaliteit. Daarbij, het lijkt mij lang niet altijd de bedoeling dat de resultaten publiekelijk in te zien zijn in verband met privacy.

Ook zie ik niet helemaal hoe je dit zonder admin doet? Je moet dit alles toch op een of andere manier vormgeven: de vragen opzetten, de antwoorden definiëren, eventuele routes door de lijst, en nog allerlei andere instellingen zoals publiek/prive, resultaten publiek/prive, mogelijk extra statistiek (denk aan een soort van kennissysteem om op grond hiervan beslissingen te nemen). En hoe regel je de toegang? Dan heb je waarschijnlijk maillijsten met toegangscodes, denk ook aan de levensduur van een enquete (wanneer gaat deze open, wanneer sluit deze?).

Dus je hebt sowieso een (mogelijk zeer uitgebreide) backend voor het bouwen en beheren van de enquetes en eventuele rapportages en ledenbeheer, en een frontend voor het weergeven van dit alles.

et cetera, et cetera, et cetera.

Dit is alles behalve "simpel" of "basic" en ik zou het eenieder afraden om dit in een enkel "script" te vangen. Dit is een complete applicatie. Daarbij zou dit uiteraard zeer nauwkeurig+veilig geprogrammeerd moeten worden. Vraag is ook of je dit wilt integreren in iets anders.

Maareh, waar heb je het voor nodig? En er zijn genoeg (gratis?) sites die je kunt gebruiken om een poll uit te voeren, dus waarom zou je dit zelf allemaal willen bouwen?
    • FangorN wrote:

Daarbij, het lijkt mij lang niet altijd de bedoeling dat de resultaten publiekelijk in te zien zijn in verband met privacy.
      Je hebt gelijk, maar het is wel kort door de bocht. Als er geen persoonsgegevens geregistreerd worden kan het geen kwaad, en kunnen de resultaten ook achteraf geanonimiseerd worden vrijgegeven.

Om verder te reageren op @Syntax. Google Form is zeker een goede oplossing als je dit snel wilt doen.
      Ik zie het steeds vaker, en zelfs bij enkele grotere sites.