of is mijn raspberry pi hier ook geschikt voor?

file_get_contents
-
-
-
Ja dat is ook mogelijk.
Maar daarmee zal je websites niet rap laden met jouw internet van thuis voor anderen...
Want de meesten hebben maar 5 of 8 MB upload snelheid -
als je een VPS koop van Versio moet je alles installeren. Het enigste wat er op staat in het besturingssysteem.
Je moet dus ook nog een licentie kopen en daarna alles van DirectAdmin installeren om een webserver te kunnen opzetten.
Je moet daarna de VPS beveiligen met bijvoorbeeld CSF Firewall.Maar niet alleen installeren volstaat natuurlijk...
Je dient de configuratie ook aan te passen zodat alles vlot en veilig verloopt....Kan dat ook zonder licenties en alles manueel?
-
Je heb voor directadmin een licentie nodig
-
DNS A Records duren gemiddeld 24 uur voordat dit overal zichtbaar gewijzigd is. Nameservers voor NL domeinen 2 uur gemiddeld. Ik raad zelf TransIP aan, daar hebben ze automatische installatie scripts dus hoef je na de installatie alleen zelf de beveiliging te regelen.
-
Als het alleen voor je zelf is wel, maar als andere mensen er ook gebruik van moeten maken zou ik het niet doen. Overigens vraag ik me af waarom je hier een VPS voor nodig zou hebben, zeker als je geen verstand hebt van linux is dat niet aan te raden.
-
Verstand van linux heb ik wel, alleen die ip's, dns enzo moet ik leren
-
Is een direct admin of cpanel licentie bij transip per zoveel tijd of eenmalig? Zie het nergens staan.
-
Is een direct admin of cpanel licentie bij transip per zoveel tijd of eenmalig? Zie het nergens staan.
Ik snap niet waarom je zou hosten bij een bedrijf die geen ondersteuning bied voor directadmin of cpanel..
Alles op gebied van je website moeten regelen zonder z'n cp software is hard en moeilijk werk.Edit: Probeer eens uwdomein.nl:2222 OF uwdomein.nl/cpanel
-
Deze wordt maandelijks betaald voor € 5,00 per maand, eigen licenties is wel mogelijk maar dan moet je de installatie zelf uitvoeren met je eigen licentie sleutel die je van DirectAdmin hebt ontvangen.
-
Deze wordt maandelijks betaald voor € 5,00 per maand, eigen licenties is wel mogelijk maar dan moet je de installatie zelf uitvoeren met je eigen licentie sleutel die je van DirectAdmin hebt ontvangen.
Bij Versio is dit éénmalig 50 €
http://www.versio.nl/cloudbox -
-
Overgens als je de keuze hebt; cPanel is wel echt een veel mooier systeem. Of het beter werkt is een persoonlijke voorkeur, maar ik heb zelf betere ervaringen met cpanel dan de alternatieven, vooral ook met het uitbrengen van beveiligingsupdates en dergelijke.
-
Overgens als je de keuze hebt; cPanel is wel echt een veel mooier systeem. Of het beter werkt is een persoonlijke voorkeur, maar ik heb zelf betere ervaringen met cpanel dan de alternatieven, vooral ook met het uitbrengen van beveiligingsupdates en dergelijke.
Mijn voorkeur gaat eig. ook wel naar cpanel, t.o.v. directadmin heb je veel meer features, een overzichtelijk paneel en alle nodige info van je server.
Directadmin bied ook wel veel features maar is lang niet zo overzichtelijk en gebruiksvriendelijk als cpanel naar eigen mening. -
-
@MiCa-
Vind cPanel zelf best wel traag, DirectAdmin is behoorlijk stuk sneller in navigeren.
Denk dat het ieders smaak is voor een paneel, mijn broer (ander bedrijf) gebruikt weer Plesk.Daar heb je wel een punt, cpanel is stukken trager maar alsnog blijft het mijn voorkeur :p
-
ik ben altijd voorstander geweest van directadmin. ik heb beide gebruikt.
maar ik vind directadmin iets makkelijker te navigeren. en cpanel is super traag naar mijn mening.
maar dat is mijn mening -
Iets wat ik compleet ruk vind aan DA is dat deze een aantal URL-paden lijkt te claimen (zoals /config, /icons, /error (had met deze laatste ook problemen geloof ik) en mogelijk meer). Ik weet niet of dit out-of-the-box instellingen zijn of dat mijn hoster verzonnen heeft dat dit handig zou zijn.
Deze paden zijn ook niet aan te passen als je op shared hosting zit (als ik mijn hoster mag geloven, tis allemaal moeilijk danwel onmogelijk om dit te veranderen omdat dit allemaal aan de serverzijde geregeld dient te worden).
Ik kan hier echt niet bij, je beheerpaneel zou onafhankelijk moeten kunnen opereren van je website en vice versa.
-
ik ben altijd voorstander geweest van directadmin. ik heb beide gebruikt.
maar ik vind directadmin iets makkelijker te navigeren. en cpanel is super traag naar mijn mening.
maar dat is mijn meningIk gebruik ook steeds Directadmin, altijd al tevreden van geweest...
Iets wat ik compleet ruk vind aan DA is dat deze een aantal URL-paden lijkt te claimen (zoals /config, /icons, /error (had met deze laatste ook problemen geloof ik) en mogelijk meer). Ik weet niet of dit out-of-the-box instellingen zijn of dat mijn hoster verzonnen heeft dat dit handig zou zijn.
Deze paden zijn ook niet aan te passen als je op shared hosting zit (als ik mijn hoster mag geloven, tis allemaal moeilijk danwel onmogelijk om dit te veranderen omdat dit allemaal aan de serverzijde geregeld dient te worden).
Ik kan hier echt niet bij, je beheerpaneel zou onafhankelijk moeten kunnen opereren van je website en vice versa.
Met die instellingen heb ik geen problemen in Directadmin.
Dit zou kunnen liggen aan sommige instellingen ervan. Maar valt wel op te lossen... -
Met die instellingen heb ik geen problemen in Directadmin.
Dit zou kunnen liggen aan sommige instellingen ervan. Maar valt wel op te lossen...Ook als deze instellingen geregeld moeten worden via httpd.conf of equivalent (waar je dus op shared hosting niet bij komt)?
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!