Op advies van het topic in de lounge ben ik maar begonnen met mijn inlogsysteem ik heb van de website php-leren.nl de tutorial gevolgd maar er zitten nog wat fouten in je kunt het inlogsysteem hier vinden http://klus4pcschool.esy.es/login.php

fout in inlog systeem
-
-
-
ik krijg een error van je gratis host. Wat is of zijn de errors?
-
Ik raad je aan om nog niet gelijk met een login systeem te beginnen.
Maargoed, wat krijg je voor foutmeldingen? Ik neem aan dat je weet wat deze zijn?
Ik mag ook hopen dat je niet zomaar de source code klakkeloos hebt gekopieerd van die site maar het ook daadwerkelijk zelf hebt geprobeerd. -
Ik raad je aan om nog niet gelijk met een login systeem te beginnen.
Maargoed, wat krijg je voor foutmeldingen? Ik neem aan dat je weet wat deze zijn?
Ik mag ook hopen dat je niet zomaar de source code klakkeloos hebt gekopieerd van die site maar het ook daadwerkelijk zelf hebt geprobeerd.waar zou jij mee beginnen ?
-
De basis van PHP, lees gewoon allerlei tutorials en ga een beetje rond klooien ermee. Kijk hoever je komt.
Ik weet niet hoever je bent hierin, anders kan ik ook fout zitten en is dit misschien de juiste stap. Maar dan zou ik niet zomaar simpel gaan vragen wat er mis is met een systeempje.
De enige error die ik nu zie op je website, is de deprecated foutmelding. Deze foutmelding komt doordat mysql niet meer ondersteund wordt in de huidige PHP versie, het valt op te lossen door simpel weg MySQLI of PDO te gebruiken(zoals de error ook zegt). Anders heb je hier een tut: http://www.bestwebframeworks.c…ved-in-the-future-of-php/
-
heb op youtube een simpelere tutorial gevonden voor een inlogsysteem alleen hij geeft deze fout Parse error: syntax error, unexpected '$username' (T_VARIABLE) in F:\USBWebserver v8.6\root\index.php on line 13
ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar ter vergeefs
PHP: login.php
Toon Meer<?php if (isset($_post['hidden'])) { include('conect.php') //variable $username = $_post ['username']; $password = $_post ['password']; $sql = "SELECT * FROM leden WHERE username'".$username."' AND password='".$password."'"; $qeury = mysql_query($sql); $num = mysql_num_rows ($query); if ($num == 1) { echo "ingelogd" } else{ echo"password faild" } } ?>
-
-
had je het over mijn laatste post of mijn eerste bericht?
-
Nou zoals Reza al zegt de mysql_query() functie is depricated(afgekeurd), dat houdt in dat je een andere functie zal moeten gebruiken om data uit je database te halen.
Het is mooi dat je dit nu al voorkomt! Want wie weet leer je tutorials over mysql_query() dat nu niet meer relevant is.Hier heb je een site die je uitlegt hoe je PDO kan gebruiken.Dit is een class (groep van functies en variabelen) die je helpt om op een overzichtelijkere manier data uit de database te halen.
-
De basis van PHP, lees gewoon allerlei tutorials en ga een beetje rond klooien ermee. Kijk hoever je komt.
Ik weet niet hoever je bent hierin, anders kan ik ook fout zitten en is dit misschien de juiste stap. Maar dan zou ik niet zomaar simpel gaan vragen wat er mis is met een systeempje.
De enige error die ik nu zie op je website, is de deprecated foutmelding. Deze foutmelding komt doordat mysql niet meer ondersteund wordt in de huidige PHP versie, het valt op te lossen door simpel weg MySQLI of PDO te gebruiken(zoals de error ook zegt). Anders heb je hier een tut: http://www.bestwebframeworks.c…ved-in-the-future-of-php/
Als hij de basis niet weet, dus wat variabelen, functies, echo etc inhoudt dan heb je volkomen gelijk!
Ik ging er wel vanuit dat hij al wat wist gezien dat er stond dat hij al een beetje kan scripten.
Als je de basis nog niet weet Jesse, kan je deze site volgen: http://phpbasis.jaapvdveen.nl/…p/les-1-inleiding-in-php/
Bovenin kan je doornavigeren naar de volgende lessen.
Het is beter om de basis te weten (als je dat nog niet weet) voordat je begint.
-
had je het over mijn laatste post of mijn eerste bericht?
over je laatste bericht met de error dat hij de variable niet kan vinden -
Dat is geen error dat die de var niet kan vinden maar een echte syntax error.
De lijn er boven mist een ; aan het einde
Participate now!
Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!