Paypal gift terug boeken

  • Beste,


    momenteel zit ik met een klein probleem. Ik heb een online aankoop gedaan van een contact, iemand waarmee ik vroeger al eerder zaken mee had gedaan.


    Nu is het probleem dus dat ik helaas opgelicht ben, doordat ik het persoon vertrouwde heb ik het geld via Paypal als GIFT gestuurd en vervolgens heeft persoon niets meer van zich laten horen op Skype.


    Een geschil openen op Paypal gaat helaas niet als het om een gift transactie gaat. Mijn vraag aan jullie is nu, wat ik allemaal kan doen?


    Momenteel heb ik al een e-mail gestuurd naar Paypal, ook is er een reservering geplaatst op mijn bank bij ING(het geld is dus nog afgeschreven). Morgen zal ik dus ook langs ING gaan.
    Het was mijn eigen domme fout, hopelijk kunnen jullie mij nog verder helpen!


    Gegevens van het persoon zijn ook aanwezig. Het gaat om de naam, woonplaats en IP-adres.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ja, denk inderdaad dat dit gewoon een leermiddel is.
    Ik snap eigenlijk nooit waarom mensen nog als gift (zakelijke) betalingen overmaken.
    Tuurlijk het is gratis, maar voor de paar centen extra ben je wel iets verzekerd in dit soort gevallen.
    Het enigste wat je kan doen is aangifte, maar daar zal de politie toch niet snel aan beginnen zijn er niet 20+ cases van deze persoon.

  • Bedankt beiden voor jullie reacties, ik heb vandaag dus een bericht terug gekregen van Paypal.
    Dankzij een hele aardige medewerker van Paypal heb ik mijn eigen geld teruggeboekt gekregen. Iets wat ook volgens de medewerker niet hoorde.


    Voor de volgende keer zal ik het als een zakelijke betaling overmaken ;)
    Bedankt voor jullie hulp!

  • Heb je wel geluk gehad! En wat Mark zegt klopt inderdaad, als je geld overmaakt naar iets of iemand die je niet kent kun je beter sowieso het geld niet als gift versturen. Als het een bedrijf is, je hebt er eerder zaken mee gedaan en je weet dat adresgegevens, KvK én BTW-nummer kloppen, zou je zoiets wel kunnen doen. Maar ja, weegt onzekerheid echt op tegen een paar cent meer betalen?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!