Het CMS Topic

  • Beste lezer,


    Ik wou graag horen welke Content Management Systemen jullie allemaal gebruiken en waarom je deze fijn vindt / gebruikt. Ik zelf ben een grote Drupal fan, heb ook met WordPress gewerkt voor een school project.


    Waarom ik Drupal zo fijn vindt?


    Je hebt binnen één uur een volledige site online. dit kan natuurlijk ook op de meeste CMS'en, maar blijft gewoon mooi. Ook kan je met Drupal complexe dingen sneller maken dan met bijvoorbeeld WordPress (eigen ervaring). Een van de beste features van Drupal is Drush. Drush zorgt ervoor dat je via de Command Line (Terminal) heel je site kan beheren. Als je bijvoorbeeld 5 modules zou willen installeren en aanzetten zou je dit eerst zo moeten doen:
    Ga naar de pagina 's van de modules (admin_menu, views, module_filter, token, pathauto). Download het ZIP bestand per module. Pak het ZIP bestand uit en zet het in de juist map. Ga naar je Drupal installatie en zet de module aan.


    Door je dit met de Terminal dan gaat dit een stuk sneller, typ in:
    drush dl admin_menu views module_filter token pathauto && drush en admin_menu module_filter views token pathauto -y


    dl staat voor download en en voor enable.


    Nu kan je achter over zitten en kijken hoe Drush je 5 modules downloadt (plus modules die nodig zijn om de geselecteerde modules te installeren) en zet ze daarna aan.


    Ik hoor graag waarom jij een bepaald CMS gebruikt en waarom. Ik hoop dat er een gezonde discussie ontstaat over de CMS'en!


    Graag niet zeggen dat Drupal, WP, Joomla, etc. slecht is als je het nog nooit hebt gebruikt..

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Ik gebruik een overkoepelend in-house CMS systeem voor al onze klant sites. gebouwd op Laravel.


    Geen fan van wordpress, en ik wou zelf graag wat bouwen wat werkt zoals wij dat willen, en zoals het de klanten ook kunnen begrijpen.

  • Op dit moment gebruik ik CMS Made Simple omdat het bij deze cms gewoon erg makkelijk is om mijn zelf gemaakte layouts in te bouwen en aangezien ik toch amper plugins nodig ben/gebruik is deze cms goed genoeg voor mij.


    Ik wil later wel wordpress gaan gebruiken aangezien ik zulke goede verhalen er over hoor maar moet eerst kijken hoe ik van mijn layouts een wordpress thema kan maken.

  • Ik bedenk me eigen eerder waarom zou ik een CMS gebruiken? Dan kan je wel bedenken je hoeft niet het tweede wiel uit te vinden. Aan de ene kant klopt het maar aan de andere kant ik wil wel zoveel mogelijk kennis hebben wat betreft de programmeer talen.


    Verder werk ik heel af en toe met wordpress maar doe er zelf niks mee!

  • Ik bedenk me eigen eerder waarom zou ik een CMS gebruiken? Dan kan je wel bedenken je hoeft niet het tweede wiel uit te vinden. Aan de ene kant klopt het maar aan de andere kant ik wil wel zoveel mogelijk kennis hebben wat betreft de programmeer talen.


    Verder werk ik heel af en toe met wordpress maar doe er zelf niks mee!


    Een CMS gebruik je vaak omdat het makkelijker is voor de klant om de website aan te passen.


    Zelf gebruik ik het liefst WP, grotendeels ben ik hiermee begonnen omdat ik bij Envato zag dat de ondersteuning ervoor heel erg groot was in tegenstelling tot de andere.

  • Voor websites gebruik ik Joomla en Wordpress.
    Ik gebruik Joomla vaak omdat het qua layout etc makkelijk aan te passen is en het wat uitgebreider is dan wordpress.
    Wordpress gebruik ik alleen voor klanten die persee wordpress willen gebruiken.


    Voor webshops gebruik ik magento.
    Magento is in 1 woord geniaal.. Vooral als je het goed doorheb..
    In het begin is het erg lastig.. Maar als je het doorhebt kan je de mooiste shops maken. Ik doe het nu ongeveer 3 maanden en heb nu 4 shops ontwikkelt. Dus het gaat redelijk snel.

  • Ik ben het er mee eens dat het WordPress niet overzichtelijk is, maar dat is ook Drupal. Maar het is een kwestie van tijd voordat je dat allemaal op je duimpje kent en dan werkt het heel snel! Persoonlijk vindt in Drupal overzichtelijker dan WordPress, maar dat komt vast omdat ik Drupal vaker gebruik. Uiteindelijk zou het niet veel verschil zijn een gewoon een kwestie van 'smaak' is.

  • @dees040
    Met je eens, ik kan mijn weg makkelijker in WordPress vinden en ken de mogelijkheden er ook van.
    Zo weet ik hoe je heel simpel shortcodes, post_types enzovoort moet aanmaken, dat is een kwestie van enkele minuten voor mij.


    Ben het met je eens dat het de ervaring zal zijn, ik kan mezelf denk ik niet vinden in Drupal omdat ik er zelf nooit mee gewerkt heb.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!