Geld terug, virtuele goederen DRINGEND

This site uses cookies. By continuing to browse this site, you are agreeing to our Cookie Policy.

• Geld terug, virtuele goederen DRINGEND

Goedendag,

Hopelijk kan iemand mij een beetje helpen.
    Ik heb een week of twee geleden een facebookpagina privé verkocht, eerst waren het er 2 maar de persoon het het geld niet voor de 2de te kopen dus kocht hij enkel het eerste.
    De betalingsoverdracht en de overdracht van de pagina is perfect verlopen.

Ik vroeg dan de persoon wanneer we het voor de 2de pagina konden afhandelen.
    Dan zei hij, ik heb het geld niet, ben opgelicht en zo zei ik, dan wachten we nog even. Geen probleem.

Nu vandaag krijg ik een mail dat hij zijn geld terug wilt en dat hij de pagina wilt terug geven.
    Met daar nog een heel verhaal om heen dat hij maar 100 euro terug wil van de 140 euro. Dat wil ik dus niet doen, want ik vertrouw het niet dat hij me de pagina terug geeft, het is een virtueel goed. Daarnaast het is verkocht, Ik had andere bieders en heb hem aan deze persoon gegeven.

Ik heb hier de mails en skype gesprekken.
    evernote.com/shard/s383/sh/81e…dba9dac5f53fe7c4a109781aa

Hopelijk kunnen jullie helpen, want ik wil het gewoon zo houden.

Mvg
    Danny

EDIT: Gesprekken zijn gewijzigd 7/03 - 19:31

The post was edited 1 time, last by weide43 ().

• Iemand heeft sowieso geen recht op geld terug door middel van koop op afstand als het een virtueel goed is, dit valt onder een dienst en diensten vallen niet onder de wet koop op afstand.

Maar om een onduidelijk verhaal kort te maken, jij hebt een facebookpagina verkocht aan die man en hij wil dit ongedaan maken. Je mag 40 euro houden maar wil de andere 100 euro wel terug. Dat is dan toch heel simpel, hij moet jou eerst de facebookpagina geven en dan wil je pas dat geld geven. Als hij dit niet wil dan is het einde zaak. Zo ben jij verzekerd van je pagina en geld.
    LOL
  • bramieboy100 wrote:

Iemand heeft sowieso geen recht op geld terug door middel van koop op afstand als het een virtueel goed is, dit valt onder een dienst en diensten vallen niet onder de wet koop op afstand.

Maar om een onduidelijk verhaal kort te maken, jij hebt een facebookpagina verkocht aan die man en hij wil dit ongedaan maken. Je mag 40 euro houden maar wil de andere 100 euro wel terug. Dat is dan toch heel simpel, hij moet jou eerst de facebookpagina geven en dan wil je pas dat geld geven. Als hij dit niet wil dan is het einde zaak. Zo ben jij verzekerd van je pagina en geld.

Voorlopig wil ik alles gewoon zo houden en dat is ook in mijn recht, hij die pagina behouden en ik het geld.
  • bramieboy100 wrote:

als het een virtueel goed is, dit valt onder een dienst en diensten vallen niet onder de wet koop op afstand.
    http://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/juridische-hulp/koop-via-internet-telefoon-huis/kopen-op-afstand/

De regels voor koop op afstand gelden zowel voor producten als diensten, zoals bijvoorbeeld een online-taalcursus.
    --
    Een dienst kan dus wel vallen onder koop op afstand.

Daarnaast denk ik dat TS zwak staat, zover ik van anderen begreep is het verkopen van een FB pagina niet toegestaan.

The post was edited 1 time, last by ZMM ().