Belgacom worstelt

  • Het telecom bedrijf Belgacom slaagt er naar verluid maar niet in om de schadelijke code van hun routers te verwijderen.
    In september al kondigden ze aan dat hun dochter BICS werd gehackt.


    Uit documenten van Edward Snowden zou blijken dat deze aanval werd uitgevoerd door de Britten
    .
    Hun malware is zo krachtig/slim en zit op meerdere routers verstopt, waar het zeer lastig is te verwijderen.
    Belgacom probeert nu deze routers te isoleren en het probleem te verhelpen.


    Ik heb net een contract getekend bij Belgacom (jeezes, wat zijn die duur), hopelijk lopen mijn gegevens geen gevaar...

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Gelukkig ben ik bij telenet :) Als ik mijn internetsnelheid vergelijk van toen ik nog bij belgacom zat (2 maanden geleden) is er een heel groot verschil. Bij belgacom had ik rond 2 mbps, nu rond 40.


    Is het in België allemaal zo laag?
    In Nederland begint de gemiddelde verbinding al bij 20 Mbps, ik zelf zit op 65 Mbps maar volgend jaar september gaan we over op 150 Mbps glasvezel.
    Prijzen hier vind ik absoluut niet duur, weet niet wat de tarieven in België is?

  • De tarieven in België zijn denk ik veel duurder dan Nederland (heb ik eens gelezen) vanwege de weinige concurrentie. Er zijn in totaal 3 providers die internet leveren waarvan er 1 nog niet heel bekend is (snow). De internetsnelheden liggen ook lager in België denk ik.

  • @Wmdiensten,
    Ah top duidelijk uitgelegd! En is het dan zo dat Ziggo en UPC beiden alleen over de kabel aanbieden en geen glasvezel? Want ik las dat ergens op de website van UPC.nl geloof ik.


    Klopt inderdaad ziggo en UPC bieden geen glasvezel aan omdat wat wat andere bedrijven via glasvezel doen ook via de kabel kan volgens ziggo en UPC, maar kabel en glasvezel zit weinig tot geen verschil in alleen dat glasvezel wat stabieler is verder niet. Normaal gesproken betaal ik voor de diensten die ik afneem bij ziggo 120 euro in de maand maar dan heb ik ook echt alles.


    Maar omdat ziggo mijn jaren lang niet de diensten heeft kunnen leveren wat ik dus als klant afneem bij ziggo betaal ik voor alles 3 jaar lang 50 euro in de maand dat is nog eens goedkoop dacht ik zo


    150 MB Download
    15 MB Upload
    HD Recorden
    Alle zenderpakketen
    Tv Extra Pakket
    Film 1
    HBO zenders
    Voetballen
    Kinderpakket voor de kids
    Volop bellen
    En nog 2 dingen


    Mvg Terr0r

  • Terr0r
    Absoluut niets van waar, glasvezel kan vele malen hogere verbinding geven die veel stabieler zijn, tevens is glasvezel 50 up en 50 down, ADSL wordt 50 mbps verdeelt over up en down, de up is dan meestal 10 a 15 mbps.
    KPN heeft volgens mij al glasvezel die tot 500 Mbps haalt, verschilt wel per regio maar het wordt landelijk steeds beter, grote steden hebben glasvezel al een tijdje.


    http://ipfiber.nl/index.php/glasvezel-vs-adsl


    Lees bovenstaande eerst eens na voordat je een mening geeft over glasvezel ;)

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!