• Ik ben vrijetijdsproducer en ik maak vooral electro-muziek.
    Ik ben altijd op zoek naar inspiratie en ik sta open voor de mening van anderen en volgens mij zitten hier op dit forum ook wel mensen die een beetje creativiteit en kennis hebben van muziek.
    Vandaar de vraag: wat zou jij aan het onderstaande stuk verbeteren?
    http://tinyurl.com/afkxh3z
    (niet de originele link posten aub)


    Het programma dat ik hiervoor gebruik heet Reason 5. Het is ook nog niet af zoals je kunt horen bij 1:10


    Aub niet reageren als je niet zeker weet waar je het over hebt.


    Heel erg bedankt alvast.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Hallo,


    Allereerst, als producer, ken eerst de techniek. Het bestand alleen al heeft kwaliteit verlies geleden.
    Daarnaast klinken de tonen naar mijn mening ook nog eens niet veen zeer goede kwaliteit.


    Verder vond ik het persoonlijk wat vals klinken qua melodie toen er meer strings erbij kwamen.


    Het idee van opbouwen is altijd erg leuk, maar bouw het beter op. Was hier naar mijn mening te opvallend en zou naar mijn mening meer in elkaar moeten vervagen. Kijk eens goed naar hoe Underworld dat doet.


    Als laatste vond ik het nummer niet één geheel vormen.


    Mvg,
    Tim

  • Opzich is het wel een goed opbouwend deuntje.


    Zelf vind ik dat je die ene beat die begint verkeerd hebt gekozen,kies een andere beat uit en plaats dit allemaal erop.

    Bedoel je de drums?



    Het bestand zelf is rechtstreeks geexporteerd uit Reason en extern omgezet naar MP3, dus het lijkt me sterk dat de kwaliteit daaronder lijdt. Het klinkt ook hetzelfde als in Reason.
    Wat bedoel je precies met 'de tonen klinken niet van goede kwaliteit'? Bedoel je dat er iets fout gegaan is bij het plaatsen van de noten? Dat is eerlijk gezegd juist hetgene waar ik (voor de synths en de bass) veel aandacht aan besteed heb.


    Dat het vals klinkt heb ik eerder gehoord, maar ik weet nog steeds niet of ik het daarmee eens moet zijn. De lead synth die er later bijkomt bestaat uit 2 sawtooth oscillators op octaaf 4 waarvan de 2e oscillator 4 semitones afwijkt van de eerste. Dat geeft het een wat wijder geluid, maar misschien is het een kwestie van smaak dat het bij de een valser klinkt dan bij de ander.
    (Er zitten trouwens geen strings in, wat jij bedoelt zijn synths :p)


    Het opbouwen kan ik me in vinden. De overgangen zijn inderdaad erg abrupt, dus je aandacht is meteen daarop gevestigd. Ik ga kijken naar iets van die 'Underworld' gast. Heb je toevallig een Youtube linkje of zo waarvan je denkt dat goed als voorbeeld gebruikt kan worden?


    Laatste kan ik me ook in vinden, in het verlengde van de abrupte overgangen.



    Erg bedankt voor jullie feedback.


  • Hallo,


    Betreffende het bestand. Er treed altijd kwaliteitsverlies bij een .mp3. Verder is deze slechts 160 kbps. Ik luister zelf eigenlijk altijd naar minimaal V0 kwaliteit en meestal 320 kbps als ik naar mp3s luister. Probeer eigenlijk altijd een FLAC te krijgen welke meestal rond de 1000 kbps VBR zit.


    Kijk ook even of je de LAME encoder gebruikt ;)


    Verder bedoel ik dat de source mogelijk niet van goede kwaliteit is. Kan ook komen door wat ik hierboven zei.


    Voorbeld van Underworld:
    https://soundcloud.com/underwo…s-loved-a-film-underworld


    Bij meer interesse kan ik meer muziek voor je opzoeken.


    Mvg,
    Tim

  • er staat geen tijd bij maar vanaf 40% vind ik dat er een irritant deuntje doorheen speelt, verder vind ik hem wel leuk ;)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

  • Ik denk dat je de sine synths bedoelt. Zal ook vooral aan je smaak liggen (ja, mijn smaak is vergeleken met anderen heel raar :p) maar hij is ook heel eentonig, dus daar ga ik sowieso nog aan werken.
    Een aantal geluiden heb ik aangepast (waaronder een nieuwe redrum met beter bijpassende drum samples). Je kunt hem hier beluisteren:
    http://tinyurl.com/afkxh3z


    Feedback is nog steeds van harte welkom! Hoe meer, des te beter.

  • Ik vind de tweede versie al een verbetering van je eerste! ;) Je eerste versie bevatte echt een aantal valse stukken. Maar ik vind dat muziek iets is dat van binnen komt, dus als jij het mooi vind is het prima.


    De beat in het begin vind ik net iets teveel. Misschien iets van een basedrum proberen die 2 of 4 keer per maat slaat.
    Ook het deuntje dat begint op ongeveer 0:24 vind ik niet passen.
    Dat deuntje op 0:31 vind ik echt superleuk. Het geeft een beetje een retro game gevoel. Beetje mario achtig :)

  • 'Als ik het mooi vind, is het prima' is niet helemaal waar. Als je namelijk zelf ergens mee bezig bent, zie je het project steeds beter en ingewikkelder worden, waardoor het soms moeilijk is om objectief ernaar te luisteren. Dat lukt vaak pas als je je gedachten eerst ergens anders op gefocust hebt.
    Iemand anders heeft het nog nooit gehoord en hoort het voor de eerste keer, dus die kunnen veel objectiever hun mening erover geven. En vooral omdat ik pas een beginner ben, is de mening van anderen voor mij heel waardevol.


    Ik ben het er opzich wel mee eens dat de beat op 0:24 niet in het genre past. Vond zelf al dat het een beetje de indruk wekt dat het een drum&bass track gaat worden terwijl het later een omwending krijgt naar wat meer electro-achtig


    Heel erg bedankt voor je input.


    Als er trouwens net als ik nog meer beginnend producers zijn hier, stuur gerust een PB'tje. Het lijkt me wel vet om wat contacten te hebben die dit ook willen leren.

  • klinkt super maar het deuntje dat me niet zo bevalt zit er nog steeds in dus is het niet iets dat ik dagelijks zou luisteren, wat wel het geval is met mijn youtube favorieten (meer dan 1000)

    O o
    /¯/__________________________/¯¯
    | <๖ۣۜJunior Front-end Webdeveloper/>
    \_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯\__
    /||\
    /¯\
    Never be afraid to try something new. Remember that a lone amateur built the Ark. A large group of professionals built the Titanic.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!