Posts by Butterfly

    Eregi is al een paar jaar deprecated. Gebruik preg_match en preg_replace. Enige verschil hierin is dat preg functies een forward slash '/' aan het begin en aan het einde verwachten en na de slash aan het einde kun je flags opgeven om bijvoorbeeld case insensitive te zoeken.

    Hoi!


    Ik heb hier al eerder wat muziek check-me's gemaakt en hoewel ik het ook voor een groot deel voor herkenning doe, ben ik ook eigenlijk wel heel erg benieuwd naar wat de luisteraar ervan vindt.
    Sinds mijn laatste topic hier ben ik aardig wat beter geworden als ik dat over mezelf mag zeggen en ik ben de electro-pop tak ingeslagen. Houdt dus in dat ik de vocals er ook nog bij doe :)


    Linkje:
    https://soundcloud.com/skywish…al/garden-gnome-preview-3



    Oh ja, en als er nog meer producers zijn hier die misschien wel willen samenwerken of simpelweg voor kennisuitwisseling, dan kun je mij ook een priveberichtje sturen.

    Nee, ik gebruik geen FL. Het programma dat ik gebruik heet Reason van Propellerhead. Dat is een superchill programma dat door professionals en beginners prima gebruikt kan worden.
    Bedankt voor jullie goede feedback. Het klopt dat ik voor dit project niet al te veel toeters en bellen heb toegevoegd. Het is namelijk vaak zo dat ikzelf bij mijn eigen projecten door de bomen het bos niet meer kan zien omdat het een complete chaos van synths en effecten is en dat klinkt ook voor geen meter.
    Desalniettemin ga ik toch proberen wat meer variatie toe te brengen.
    U hoort nog van mij!

    Ja, maar ik heb het topic niet gestart om alleen maar reacties te krijgen met mensen die zeggen dat als ik het leuk vind, het wel goed is. Een half jaar geleden vond ik het namelijk ook superleuk, maar toen klonk het meeste wat ik maakte echt superbagger.
    Dus daarom heb ik dit topic aangemaakt; om van feedback van andere mensen te kunnen leren en beter te worden. Dát is namelijk wat het zo leuk maakt.


    Voor Tim:
    https://dl.dropbox.com/u/60734…jects/crap/nothing_HQ.mp3 (Hij is aan het uploaden)



    Qualityfucker :P

    Mijn voorkeur gaat uit naar (synth)pop, hoezo?
    Zou je je feedback trouwens wat uitgebreider willen geven? Wat zijn de pluspunten/minpunten

    'Als ik het mooi vind, is het prima' is niet helemaal waar. Als je namelijk zelf ergens mee bezig bent, zie je het project steeds beter en ingewikkelder worden, waardoor het soms moeilijk is om objectief ernaar te luisteren. Dat lukt vaak pas als je je gedachten eerst ergens anders op gefocust hebt.
    Iemand anders heeft het nog nooit gehoord en hoort het voor de eerste keer, dus die kunnen veel objectiever hun mening erover geven. En vooral omdat ik pas een beginner ben, is de mening van anderen voor mij heel waardevol.


    Ik ben het er opzich wel mee eens dat de beat op 0:24 niet in het genre past. Vond zelf al dat het een beetje de indruk wekt dat het een drum&bass track gaat worden terwijl het later een omwending krijgt naar wat meer electro-achtig


    Heel erg bedankt voor je input.


    Als er trouwens net als ik nog meer beginnend producers zijn hier, stuur gerust een PB'tje. Het lijkt me wel vet om wat contacten te hebben die dit ook willen leren.

    Ik denk dat je de sine synths bedoelt. Zal ook vooral aan je smaak liggen (ja, mijn smaak is vergeleken met anderen heel raar :p) maar hij is ook heel eentonig, dus daar ga ik sowieso nog aan werken.
    Een aantal geluiden heb ik aangepast (waaronder een nieuwe redrum met beter bijpassende drum samples). Je kunt hem hier beluisteren:
    http://tinyurl.com/afkxh3z


    Feedback is nog steeds van harte welkom! Hoe meer, des te beter.

    Ik heb inderdaad een LAME encoder gebruikt. Heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand hiervan, maar daar kan ik me ook best eens in verdiepen.
    Dank voor het linkje :)

    Opzich is het wel een goed opbouwend deuntje.


    Zelf vind ik dat je die ene beat die begint verkeerd hebt gekozen,kies een andere beat uit en plaats dit allemaal erop.

    Bedoel je de drums?



    Het bestand zelf is rechtstreeks geexporteerd uit Reason en extern omgezet naar MP3, dus het lijkt me sterk dat de kwaliteit daaronder lijdt. Het klinkt ook hetzelfde als in Reason.
    Wat bedoel je precies met 'de tonen klinken niet van goede kwaliteit'? Bedoel je dat er iets fout gegaan is bij het plaatsen van de noten? Dat is eerlijk gezegd juist hetgene waar ik (voor de synths en de bass) veel aandacht aan besteed heb.


    Dat het vals klinkt heb ik eerder gehoord, maar ik weet nog steeds niet of ik het daarmee eens moet zijn. De lead synth die er later bijkomt bestaat uit 2 sawtooth oscillators op octaaf 4 waarvan de 2e oscillator 4 semitones afwijkt van de eerste. Dat geeft het een wat wijder geluid, maar misschien is het een kwestie van smaak dat het bij de een valser klinkt dan bij de ander.
    (Er zitten trouwens geen strings in, wat jij bedoelt zijn synths :p)


    Het opbouwen kan ik me in vinden. De overgangen zijn inderdaad erg abrupt, dus je aandacht is meteen daarop gevestigd. Ik ga kijken naar iets van die 'Underworld' gast. Heb je toevallig een Youtube linkje of zo waarvan je denkt dat goed als voorbeeld gebruikt kan worden?


    Laatste kan ik me ook in vinden, in het verlengde van de abrupte overgangen.



    Erg bedankt voor jullie feedback.

    Ik ben vrijetijdsproducer en ik maak vooral electro-muziek.
    Ik ben altijd op zoek naar inspiratie en ik sta open voor de mening van anderen en volgens mij zitten hier op dit forum ook wel mensen die een beetje creativiteit en kennis hebben van muziek.
    Vandaar de vraag: wat zou jij aan het onderstaande stuk verbeteren?
    http://tinyurl.com/afkxh3z
    (niet de originele link posten aub)


    Het programma dat ik hiervoor gebruik heet Reason 5. Het is ook nog niet af zoals je kunt horen bij 1:10


    Aub niet reageren als je niet zeker weet waar je het over hebt.


    Heel erg bedankt alvast.

    Aan je uitlijning werken. Alles staat nu door elkaar en is niet goed op elkaar uitgelijnd, waardoor het slordig overkomt. Daarnaast kun je niet in 1 oogopslag zien wat de website te bieden heeft. Creeer rust.
    Ik vind die blauwe kleur een beetje vies. Ik kies zelf vaak voor frisse kleuren, het liefst met een overgang van licht naar donker en ronde hoeken.
    Gebruik sharp op je fonts. Hier zit geen anti aliasing op.
    Ik zou advertenties niet midden in de website neerzetten alsof ze deel uitmaken van de website. Ik zou dan voor een skyscraper aan de linkerkant of aan de onderkant gaan.
    De container moet duidelijker zichtbaar zijn. Lay-out heeft nu geen duidelijke basis waardoor het lijkt alsof alle elementen los op de pagina zweven.
    Voor de rest wel een leuk ontwerp.

    Als de pagina geladen wordt is er een overgang in het menu en het logo. Dat is niet gebruiksvriendelijk. Gebruikers willen meteen door je website kunnen navigeren, zonder dat ze hoeven te wachten tot de overgang klaar is. Daarnaast leidt het af en is het dus storend.
    Verder is er dat dialoogvenster onderin wat heel laat nog eens uit de linkeronderhoek komt. Dat leidt af en het is geen geschikte plek om informatie over je website neer te zetten.

    Als je geen framework gebruikt, download dan jQuery, scheelt veel typwerk.
    Geef het input veld een class, bijvoorbeeld input_amount.
    Maak van de prijs van 1 product een span met een class, bijvoorbeeld product_price
    Maak een span aan waar je de totale prijs inzet en geef die een id, bijvoorbeeld totalPrice
    Maak een js bestand aan en laad die in.
    Zet in het javascript bestand ongeveer dit:

    Code
    $(document).ready(function() {
    	$(".input_amount").keyup(function() {
    		var totalPrice = 0;
    		$(".input_amount").each(function() {
    			totalPrice += $(this).parent().find(".product_price").text() * $(this).val();
    		});
    		$("#totalPrice").text(totalPrice);
    	});
    });


    Heb het niet getest, maar zo moet je het ongeveer doen.