Forum dat downloads verspreid

  • Hey,


    Een forum waar gebruikers downloads toevoegt die andere gebruikers kunnen downloaden, downloads zoals games, films, muziek etc, is dit illegaal? De downloads worden niet geüpload op het forum zelf maar op bijvoorbeeld uppit.com of de download is een link naar bijvoorbeeld thepiratebay. De forum bied dus alleen links aan naar een download van een andere site.


    En als dit illegaal is, wie zit dan fout, de eigenaar van het forum of de gebruiker die de download toevoegt?


    Ik vraag me dit af i.v.m een project.

  • Guest, wil je besparen op je domeinnamen? (ad)
  • Het is niet jouw fout en 99% van de forums vermelden ook dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de content op hun forum.
    Wel ben je verantwoordelijk ( en fout als je het niet doet ) om actie te ondernemen om dit tegen te gaan en de illegaal inhoud van een gebruiker uit je forum te weren.

  • Ik heb het over een forum die dit juist aanbiedt.


    De gebruiker plaatst bijvoorbeeld een link die linkt naar een film download op bijvoorbeeld thepiratebay, dit is toch legaal voor zowel de gebruiker als dd eigenaar want ze zeggen dat je alleen strafbaar bent als je upload en dat gebeurt niet op het forum.


    De gebruiker download dus niet op het forum maar via een externe link.

  • Het aanzetten van mensen tot een crimineel feit is strafbaar in belgie. Over Nederland weet ik het niet.


    In principe doet thepiratebay ook niets verkeerd, je download ook niet van hun site.
    Je wordt alleen verbonden met andere computers van waar je download.


    Maar toch is thepiratebay geblokkeerd in belgie (niet dat het niet makkelijk te omzeilen valt, maar ja :p)

  • Citaat van sukel

    Ik heb het over een forum die dit juist aanbiedt.


    De gebruiker plaatst bijvoorbeeld een link die linkt naar een film download op bijvoorbeeld thepiratebay, dit is toch legaal voor zowel de gebruiker als dd eigenaar want ze zeggen dat je alleen strafbaar bent als je upload en dat gebeurt niet op het forum.


    De gebruiker download dus niet op het forum maar via een externe link.


    Als je niet wilt lezen stel dan ook geen vragen.
    Links vallen ook onder 'content'

  • Alles wat jij download is legaal ? daar maak je een heel groffe fout ! Iedereen download games muziek films programmas wat is daar legaal aan ? Reken maar als jij een forum maakt dan posten ze niet aleen de
    legaale dingen die kan je wel van internet gewoon downloaden .

  • Citaat van scarface

    Alles wat jij download is legaal ? daar maak je een heel groffe fout ! Iedereen download games muziek films programmas wat is daar legaal aan ? Reken maar als jij een forum maakt dan posten ze niet aleen de
    legaale dingen die kan je wel van internet gewoon downloaden .


    Hier maak jij een fout:


    Citaat

    Legaliteit


    Net als bij muziek is het downloaden van films legaal. Het uploaden, dus aanbieden, van films is illegaal. Het verkopen / weggeven of ruilen van je downloads is ook illegaal. Overigens betaal je voor iedere lege CD of DVD die je koopt een bepaald bedrag aan auteursrechten. Als je je film dus brandt heb je al meebetaald aan de rechten.

  • Citaat van scarface

    Wat doet zo een forum HET AANBIEDEN van download links tadaa !:cheer:


    Nee dat doen de gebruikers?


    Wat ik niet snap, hoe kan het illegaal zijn om een link te plaatsen naar bijvoorbeeld thepiratebay, daar is toch niks illegaals aan?


    Oftewel, als ik hier nu een link naar thepiratebay zet die verwijst naar een xbox360 spel, ben ik dan illegaal bezig? Dat is het aanbieden van een link, een externe download.

  • Citaat van scarface

    Dan doe je het nog met de verkeerde doelinstelling je laat je leden het uploaden dat is hetzelfde verhaal als MEGAUPLOAD.


    Ze uploaden het niet, ze plaatsen alleen een link neer, zie de post van mij hierboven, ik had hem toevallig net aangepast.

  • Ik vind het in princiepe het zelfde als een torrent site , volgens mij mag het niet omdat je via die links via jou forum illegaale content laat downloaden. Hier moet je zelf even goed onderzoek naar doen. Mischien even brein mailen over hoe en wat .



    En waarom wil je dit in godsnaam doen elke torrent site heeft zijn eigen forum wat voor bezoekers aantallen denk je te kunnen trekken door aleen maar links te plaatsen ?


    Voor het zelfde gemak ga je even naar http://www.torrentz.eu en typ je daar je zoekopdracht in en heb jij je software movie games ?

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!