Mysql of Mysqli

  • - Mysqli ondersteunt prepared statements
    - Met mysqli kun je meerdere statements tegelijk uitvoeren
    - Mysqli is OOP.
    - Mysqli zal sneller en veiliger moeten werken
    - Geructen gingen dat de gewone mysql zal verdwijnen

    This is ten percent luck, twenty percent skill
    Fifteen percent concentrated power of will
    Five percent pleasure, fifty percent pain
    And a hundred percent reason to remember the name!

  • Ik vind Mysql zelf lelijk in editors, terwijl mysqli heel fris overkomt. Volgens mij is de code ook minder groot.


    PHP
    // mysql
    $info = mysql_query("SELECT .... bla bla");
    $tel = mysql_num_rows($info);
    
    
    // mysqli
    $info = mysqli_query("SELECT .... bla bla");
    $tel = $info->num_rows;


    Mysqli is ook nieuw, dus zeker een aanrader.

  • mysql ondersteuningis een tijdjeverwijdertgeweestuit de beta's van php 6.
    Toe hebben ze de php-planningveranderden heberdus geen idee vanof die er weerin gaatzitteof nietmaar beteris als je een neiwu projectbegint datje toch aal een veiligekeuze neemt naar de toekomst toe. Je kan ook PDO gebruikne als je host dit aan heeftstaan(gamecoll in iedergeval(op aanvraagvan mij)).

  • [offtopic] legendd,
    Hij kan ook snel typen of dyslectie hebben hoor ;).[/offtopic]


    legendd,
    MySQLi is in de procedurele vorm bijna niet afwijkend van MySQL. Het enige verschil is bijvoorbeeld de connectie vorm en dat je overal de link identifier moet invoeren.
    Een voorbeeld is dit script:


    Procedureel (hetgeen wat veel mensen hier op CP standaard gebruiken) gezien veranderd er dus weinig. In de OOP variant van PHP veranderd er véél. O.a. nieuwe classes en functies e.d.


    Ik gebruik MySQLi procedureel omdat het toekomstgericht is en wat sneller is. Ik gebruik het niet object georiënteerd omdat ik de extra's ervan niet nodig heb en ik nog niet OOP kan programmeren.

  • jah die is inderdaad een beetje deffect moet er harder op rammen dan zou mogen.

    Citaat

    mysql ondersteuningis een tijdjeverwijdertgeweestuit de beta's van php 6.Toen hebben ze de php-planning veranderd en nu heb ik er dus geen idee van of die er weer in gaat zitte of niet maar beter is als je een nieuw project begint dat je toch al een veilige keuze neemt naar de toekomst toe. Je kan ook PDO gebruikne als je host dit aan heeft staan(gamecoll in iedergeval(op aanvraagvan mij)).


    post met spaties.

Participate now!

Heb je nog geen account? Registreer je nu en word deel van onze community!