Posts by Linkforsoad

Ik heb hier zelf een tijdje geleden alweer naar gezocht, maar heb mij uiteindelijk maar beperkt tot WordPress, en daar zelf het een en ander voor geschreven. Voor zover ik weet is er geen simpel, gratis systeem voor beschikbaar. Al zou een aanpassing van een support/ticket systeem misschien ook nog een optie zijn.

Glenn alle zaken die je noemt kun je natuurlijk ook gewoon zelf inbouwen. Is het meer een keuze uit luiheid, of gewoon altijd zo gedaan??

Ben overigens bang dat ik nu "niets aan je heb". Maar zou je mij je email adres misschien wel willen PBen? Dan kan ik mogelijk in de toekomst een beroep op je doen.

Gegroet.

Hmmz. Geen kennis van alternatieve databases maakt het wel lastig. Laatste vraagje, waarom je keuze om met de Plonk library te werken?

Guido Zolang de code maar goed is maakt het toch niet heel veel uit? Oke, het is misschien wat lastig in communicatie, maar misschien zit er wel een hele goede programmeerkracht in Glenn! Geef het een kans denk ik zo...

Groet.

Opzoek naar een PHP/MySQL-programmeur. Maar heb je iets van een stuk code als voorbeeld? Programmeren in PHP met MySQL als DB-backend is niet zo moeilijk, maar fatsoenlijk, netjes en veilig kan helaas niet iedereen...

Je hebt geen ervaring met PostgreSQL, MongoDB of DBISAM, of wel?

Gegroet.

Zet alles nieuw op GrandTheftCrime.nl

Maak in die oude alleen een kaal index.php bestandje en zet hierin:

PHP
    <?php
    header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
    header("Location: http://grandtheftcrime.nl");
    ?>

of via .htaccess

PHP
    Redirect 301 /oud http://grandtheftcrime.nl

Let op! Stuur die 301 header mee. Zo weet bijvoorbeeld Google ook meteen dat je op een nieuwe URL zit.

In die volgorde kan het wel. Maar het beginbericht is aangepast... Er stond iets anders.

Zoals het er nu staat kan het via een header / metatag.

Het is absoluut niet hetzelfde, het doet alleen voor de bezoeker hetzelfde.

Een redirect is hoeft absoluut geen 301 te zijn. Ik schreef expres 30* aangezien je ook 302 redirect's hebt.

Dat in Google niet GrandTheftCrime.nl komt te staan aangezien die doorstuurt, maar sub.crimesz.nl. Daarnaast staat het ook minder net in je adresbalk voor bezoekers.

In mijn ogen bedoelt hij dat hij een alias wil aanmaken, oftewel GrandTheftCrime.nl wil koppelen aan een bepaalde map op de server, waardoor als je GrandTheftCrime.nl intikt je op de website komt, en niet wordt doorgestuurd naar een andere pagina. Want dat kan gewoon simpel met een metatagje of een 30* redirect...

Google-technisch raad ik toch aan om hem even te koppelen aan dezelfde WWW-folder, aangezien je dan het beste resultaat krijgt en niet overal dezelfde URLs, forward naar oude URLs, gaat framen en dergelijke.

Ikzelf maak geen gebruik van de studentenkaart aangezien ik dat niet ben, maar van een normale persoonlijke OV-spykaart.

Als het goed is kun je, ondanks dat je woonachtig bent in Belgi? zo'n spykaart aanvragen. Maar het zit wat gecompliceerd in elkaar. Je kunt hiervoor toch even het beste contact zoeken met de school waar je naartoe gaat, want ik denk dat je online via forums niet aan het juiste antwoord gaat komen. Er zijn namelijk allerlei systemen en (uitzonderings)procedures.

Maak je gebruik van een webhosting dienst, heb je eigen servers, gebruik je een controle paneel en zo je welke?

Meer informatie graag. Kun je bij de Apache configs? Want dan stuur ik je de regeltjes code voor in je config files. Anders even je controle paneel doorzoeken of contact zoeken met je service provider.

Jawel, hij is heel duidelijk. Dat WAS namelijk altijd een functie. Zou je nog wel even onder HELP / OVER willen kijken naar je versienummer, zodat we iets specifieker kunnen kijken...

Citaat van FerhatR

Daar heb je inderdaad een punt.

Het lastige is dat je er niet vanuit kunt gaan dat de ontvanger van documenten, spreadsheets en dergelijke ook alle open standaarden van Linux kan lezen. Je moet altijd denken aan leken met Windows en een Office pakketje. Niet meer...

Mac heeft gewoon Office 2008 draaien. En ?cht interne prut, of PDFs gaan in iWork. En daarnaast natuurlijk Keynote, welke prachtige presentaties maakt... Blijf ik me over verbazen wat dat al wel niet voor me heeft gedaan.

Ja, er is Wine onder Linux, maar ook dat beheer is gewoon minder. Mac's zijn prima, en ook nog eens een half jaar langer af te schijven...

Daarnaast merk ik toch dat het een stukje professionaliteit uitstraalt. Ikzelf hou niet zo van dat naar merkjes kijken, maar als veel mensen het wel doen kan het toch een punt zijn...

Citaat van glammiiee

Ram en DDR zijn geheugen aleen Ram is wat ouder en ondersteunt tot 512MB en DDR1 DDR2 en DDR3 ondersteunen meer en zijn sneller qua hrtz dus zit wel degelijk verschil in.
    geheugen en hdd worden vaak door elkaar gehaald maar geheugen wordt overal de RAM of DDR mee bedoelt en neit de hdd dan wordt het opslag dit kan je na vragen bij computer winkels en ict bedrijven

Nogmaals, je moet het mensen niet lastiger maken en gaan mierenneuken over definities.

Laten we de discussie hierover beëindigen.