Posts by Linkforsoad

Waarom moet er een winnen? Daar in die Niederlande is Microsoft duidelijk de grootste, maar hier aan de andere kant van de grote plas zie ik dat niet... MacBook's zijn enorm populair en domineren bijna het straatbeeld ;) En ik ben daar ook onderdeel van met een MacBook Pro, iPad, iPhone, MacMini en Mac Pro... Nu nog een Apple geldboom waar de dollars aan groeien :)

Ikzelf ben de bezitter van een iPhone bij Verizon (CDMA-model dus) en een BlackBerry 9780 bij AT&T (helaas). Beide toestellen maken het mij makkelijk en houden mij vrolijk. De iPhone heeft de nodige voordelen, zoals de hele sterke interface en toch de kracht van iPhone OS/iOS. Apple is streng in de App-keuring (al kwam ik er zonder al teveel moeite gewoon door...), maar dat werpt ook wel weer zijn vruchten af. Navigatie met de TomTom App is perfect, en de Exchange-support is erg verbeterd!

De BlackBerry hobbelt mee op het andere nummer, voor andere mensen. Ook hier hele goede Exchange support, een accu die het rustig twee dagen trekt (groot voordeel), maar weinig App's. Navigatie is lastig, sommige Apps zijn te simpel (Twitter for BlackBerry bijvoorbeeld). Het een vult het ander aan, geen van de twee wint.

Ik heb overigens expres niet gekozen voor Android, omdat het m.i. nog teveel in de kinderschoenen staat en teveel resources opvreet. Daarnaast is het een te "open" systeem. Aan de ene kant kan eenieder zijn eigen idee en draai eraan geven, aan de andere kant weet iedereen hoe het in elkaar steekt, inclusief de zwakheden. En de Android Market heeft weinig controle. Teveel apps die "zomaar" (nouja, je kunt het checken, maar wie denkt daar constant aan) je contactenboek leegtrekken of zelfs al je gesprekken opnemen (laatst nog)!

Succes voor zowel Apple als Google als RIM. Hopelijk valt Windows Phone af..... :)

Beginnen met een upgrade zodat je je bezoekers niet verliest, en dan gaan analyseren wat veel verkeer vraagt. Afbeeldingen verkleinen, zaken extern hosten et cetera. Static data een cache-tijd van 2 jaar ofzo meegeven, hoe je ze niet constant uit te serveren.

legendd De prijs idem. Waarom specifiek Alienware? Er zijn vele goede PC-makers, en zelf samenstellen is ook leuk :). Budget van 2100 != 2100 per se volledig uitgeven.

@TS Oke, dat is in ieder geval een fatsoenlijk budget. Denk dan op zijn minst eens na over een RAID-1 of SSD-opstelling. Kan je heel veel sneller maken zometeen, echt! Heb me enorm verbaast over de snelheid van mijn MacBook Pro (gaat dagelijks mee op reis) na de inbouw van een SSD.

Als ik het goed heb heeft ook dit mobo Intel-RAID. Hardware RAID op de Intel manier, het exacte verschil weet ik niet. Stop er twee schijven in en hang ze in een RAID-1-array. Vergroot de leessnelheid vanaf de disks, aangezien dat vaak de bottleneck in je PC, en bij uitval van een schijf hobbel je zonder onderbreking door op de tweede. Vervang dan de schijf, ze rebuilden en hebben we allebei exact dezelfde data staan. Het heeft mij alleen prive al meerdere malen veel gedoe gescheeld.

Ik ken je budget niet, maar je kunt ook nog eens nadenken over een SSD voor je OS. Blijf onthouden dat je HDD meestal toch de bottleneck is, hoe stek je CPU, RAM en doorvoersnelheden onderling ook zijn.

SQL of Query is de naam inderdaad. Kun je de foutmelding misschien plaatsen, wel zo handig ;) Overigens, ik ben dus bang dat PHP een time-out gaat geven als jij 1.100.000 regels wilt importeren. Ik heb zoiets laatst geprobeerd met 8 miljoen regels, en dat heeft een uur of 7 staan draaien ;)

Het is inderdaad vaag, en er zijn ook de nodige grijze gebieden. Of en hoeveel je moet afdragen is namelijk afhankelijk van enorm veel factoren. De BD had laatst een tooltje online staan om het uit te zoeken, maar ik ben het linkje kwijt :(.

Voor mij kwam eruit dat ik het moet afdragen zolang het geen incidentieel inkomen is. Soms een enkele keer dus, maar elke week/maand x euro. Al heb ik gelukkig helemaal niets met NL wetgeving te maken :)

Inderdaad even de inhoud op je clipboard zetten en plakken in PMA. Al komt dan het volgende, 100MB?! Dat zijn nogal wat query's! Kans is groot dat PHP dan een time-out gaat geven. Probeer het dan misschien toch eens met iets als de MySQL Workbench of, mocht je een Mac hebben Sequel Pro. Al ligt het aan de rechten en mogelijkheden die je op server hebt.

Voordeel van WordPress is wel dat het veeeeeel minder resources gebruikt dan systemen als Joomla. Daarnaast is het gemakkelijk en overzichtelijk om zelf code bij te schrijven.

Serveer je direct de AdSense code (zag dat je via JavaScript de ad op de juiste plek neerknalt), of zit er een ad-manager zoals OpenX tussen? Je zou niet de eerste zijn waarbij vooral OpenX niet werkt...... Wat gebeurd er als je de JavaScript code even 'direct' plaatst? Eventueel op een kale pagina?

Welke richting moeten we op denken? Waarom hebben die mensen jouw pagina geLiked? Kregen ze er iets voor, of is het echt interesse? Waar gaat de pagina over? Reclame voor een lekker biefstukje bij de lokale slager op een pagina voor vegetarians gaat immers niet werken...

Nieuwe muziek misschien even gluren bij Basyl, mocht je Spotify hebben,

PHP
    spotify:user:basyl:playlist:1EWBZdhxpPro5DAQKXG3Ka

[offtopic](zonder code tag gaat meneer het forum er smileys van maken)[/offtopic]