Waarom moet er een winnen? Daar in die Niederlande is Microsoft duidelijk de grootste, maar hier aan de andere kant van de grote plas zie ik dat niet... MacBook's zijn enorm populair en domineren bijna het straatbeeld En ik ben daar ook onderdeel van met een MacBook Pro, iPad, iPhone, MacMini en Mac Pro... Nu nog een Apple geldboom waar de dollars aan groeien
Ikzelf ben de bezitter van een iPhone bij Verizon (CDMA-model dus) en een BlackBerry 9780 bij AT&T (helaas). Beide toestellen maken het mij makkelijk en houden mij vrolijk. De iPhone heeft de nodige voordelen, zoals de hele sterke interface en toch de kracht van iPhone OS/iOS. Apple is streng in de App-keuring (al kwam ik er zonder al teveel moeite gewoon door...), maar dat werpt ook wel weer zijn vruchten af. Navigatie met de TomTom App is perfect, en de Exchange-support is erg verbeterd!
De BlackBerry hobbelt mee op het andere nummer, voor andere mensen. Ook hier hele goede Exchange support, een accu die het rustig twee dagen trekt (groot voordeel), maar weinig App's. Navigatie is lastig, sommige Apps zijn te simpel (Twitter for BlackBerry bijvoorbeeld). Het een vult het ander aan, geen van de twee wint.
Ik heb overigens expres niet gekozen voor Android, omdat het m.i. nog teveel in de kinderschoenen staat en teveel resources opvreet. Daarnaast is het een te "open" systeem. Aan de ene kant kan eenieder zijn eigen idee en draai eraan geven, aan de andere kant weet iedereen hoe het in elkaar steekt, inclusief de zwakheden. En de Android Market heeft weinig controle. Teveel apps die "zomaar" (nouja, je kunt het checken, maar wie denkt daar constant aan) je contactenboek leegtrekken of zelfs al je gesprekken opnemen (laatst nog)!
Succes voor zowel Apple als Google als RIM. Hopelijk valt Windows Phone af.....