Posts by Linkforsoad

    Het is belangrijk dat je altijd bereikbaar bent. Ben je nog schoolgaande? Want wat als om 11 uur je servers onderuit gaan, en je tot 4 uur in de lessen moet zitten? Hoe krijg je die melding door en wat wil je doen?


    Ikzelf heb monitoring draaien welke meteen SMSt als er wat is. Via mijn iPhone kan ik dan meteen op de SSH of een "keiharde" reboot geven. Daarnaast staan er backup servers.


    Kun je dat? Kun je meteen die SMS lezen en je telefoon grijpen? Of een PC. Ik heb dan een uitzondering kunnen krijgen om meteen mijn laptop (Mac met iPhone Internet Tethering) of iPhone te grijpen, maar dat zorgt voor enorm veel procedures en gedoe.


    Heb je daarnaast ook budget voor backup zaken?


    En dan natuurlijk de belangrijke vraag: Waarom kiezen voor jouw? Ikzelf onderscheid mijzelf van de gratis webhosters (ik doe eigenlijk niets betaald) met de vele mogelijkheden tot persoonlijke support en geen probleem met online spellen.


    Waarmee kun jij je gaan onderscheiden?


    Een met snelle servers? - Die is er al
    Een met goede support? - Die is er al
    Een met lage prijzen? - Die is er al
    Een uptime van 99.99%? - Die is er al


    Groet.

    Lars,


    Dat hoeft absoluut niet. Ik gebruik het ook op enorm veel plekken zonder dat die websites nou enorm lopen. Dat komt dan ook wel omdat er nog veel gemaakt moet worden, maar alsnog... :)


    Groet.

    Antagonist heb ik ook goede ervaringen mee.


    Dit zeg ik bij elke hoster, en dat ligt niet aan de persoon erachter of wat dan ook.



    Wat mij opvalt is dat WJ-Solutions niet bekend staat in het registrar overzicht van de SIDN. Ik denk dus dat zij fungeren als tussenstation. Antagonist staat dat wel als Antagonist BV. Check voor details SIDN.nl.

    Mijn manier is nog steeds lezen, lezen en lezen. Heb net een boek over het verbeteren van custumer support uit en ben nu bezig met van alles over SEO. Is nummer 25 gok ik. Ze zijn wel allemaal Engels, dat is het lastige.

    Lars,


    De kleinere hosters kunnen je vaak aan domeinnamen helpen zonder zware contracten en automatische incasso's. Probleem is wel dat een overschrijving even duurt, en zij dan ook nog eens via een tussenregistrar moeten registreren.


    Groet,


    Simon

    Om de snelheidservaringen toch maar even te verduidelijken:


    Ziggo levert je een 5Mbit verbinding. Dat wordt dus 500KB/s (0,5MB/s). Als een of twee mensen de website bezoeken en jij zelf geen verkeer maakt dan is 500KB/s snel genoeg.


    Op het moment dat 20 mensen dat doen kom je in de problemen. Jij kunt dan ongeveer 500KB/s : 20 bezoekers = 25KB/s/bezoeker leveren. Dat houd een aardige wachttijd in. Ikzelf heb in FireFox aangegeven geen caching te willen aan mijn kant wat voor NOG meer verkeer zorgt (elke keer weer afbeeldingen downloaden et cetera.


    Op het moment dat jij een filmpje binnensleept over BitTorrent of op een andere manier upload verkeer maakt stort dit helemaal in. Het idee is hartstikke leuk, maar ik denk dat je aan eigen apparatuur moet denken. Een VPS kan daarbij handig zijn, of een dedicated server. Ikzelf heb goede ervaringen met isgenoeg.nl / OVH.nl (hetzelfde Franse bedrijf). Wij zijn tegenwoordig echter bijna volledig over op colocated servers in Hengelo.


    Groet.

    Leuk om te horen heren, dankjewel :)

    Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 31.05.10 17:12:26:
    Goedemiddag heren,


    Het grootste gedeelte van het controle paneel is vanaf nu in het Nederlands beschikbaar. Wat denken jullie van de mogelijkheden van dit paneel en de gebruikersvriendelijkheid ervan?


    Groet.

    Ha Keizer,


    Web2FTP is traag, dat klopt. Wij raden hem dan ook enorm af en ik sloop hem ook gewoon uit het systeem. Net2FTP.com kan gebruikt worden hiervoor.


    Edit:Foetsiej. De Web2FTP manager is weg.


    Groet.

    Citaat van larsisgoed9

    Ziet er mooi uit ;)


    Alleen klopt het dat de FTP soms sloom is?
    Dat hoor ik namelijk van mensen,


    Lars


    Hallo Lars,


    Ikzelf heb nooit FTP problemen. De servers hebben ook gewoon 100Mbit uplinkjes... Het ligt eigenlijk altijd aan de verbinding van de gebruiker, die snelheden en waardes verkeerd lezen uit hun client.

    Mensen,


    Sinds een tijdje is gratis webhosting en criminalshosting-dienst Karhost weer online. De eerste advertenties daarvan verschenen ook al hier op CriminalsPoint.


    Ik krijg verschillende berichten over het systeem en de snelheden, en vroeg mij dan ook af hoe jullie dit ervaren. Daarom heb ik een demo account opgezet. Doe ermee wat je niet laten kunt.


    Ik verwacht dat jullie begrijpen dat het wachtwoord veranderen wel heel zielig is, en verzoek jullie dan ook dit niet te doen.


    URL: login.karnetwork.nl
    User: demo.recordhost.nl
    Pass: criminalspoint


    De vertaling richting het Nederlands wordt aan gewerkt :)


    Groet,


    Simon.


    Aangezien het een gratis dienst is lijkt het mij geen spamming. Als je dat anders ervaart, zeg het dan.


    Oja, berichten graag wel enigszins onderbouwen. Alleen maar "traag" of "slecht" kunnen wij niets mee :)

    Er heeft lang een script gestaan op Sitedeals.nl welke een koppeling maakte tussen een website en DirectAdmin. Je zou even moeten zoeken, maar hij is er wel. Was gratis...

    Lars,


    Ik doel met het "post count" dan ook niet specifiek op jou, maar op een groot gedeelte van de hier meelopende leden.


    Koen houd niet van zware straffen? Dat kan, maar dat is dan wel je ondergang met mensen van deze leeftijd. (muv enkelen).

    Ikzelf zou langs de S&F gaan. Die tien euro verdien je snel terug als je het vergelijkt met de snelle tijd waarin je een reactie hebt bij problemen. Bij Bol.com moet hij alleen al minimaal twee dagen onderweg zijn aan verzendingen.


    Simon.

    Ik lees vaak mensen welke alleen maar bezig zijn met het opkrikken van hun "post count". Is het niet slim om daar intern eens over te praten? Ikzelf heb het overal afgeschaft aangezien leden meer bezig zijn met hun "post count" dan met inhoudelijk goede berichten maken.


    Het lijkt mij dan dus ook dat mensen waarvan duidelijk is dat ze een spelletje "post count" opkrikken doen gewoon een ontzegging tot het spel zouden moeten hebben.


    Daarnaast is een ban van een of twee uur natuurlijk een lachertje! Je gaat even met je Lego treintjes spelen of een bordje pap eten met een warm glaasje melk en je ban is afgelopen. Ik denk dat ontzeggingen van een dag en soms twee veel effectiever zijn dan een uurtje of twee / drie.


    Laat je leden maar zien wat even afkoelen is als ze écht regels overtreden. Dat moet natuurlijk niet een keertje shit zeggen maar echt gekke dingen doen.


    Groet.

    Hallo K.Rens en anderen,


    Ik denk dat ik op onze eigen help pagina's van de webhosting hier wat informatie over ga schrijven, en deze deel onder een CC licentie met bronvermelding. Ik zou jullie hierover informeren en ze mogelijk ook hier plaatsen.


    Een "Big Webmaster Community" lijkt me geen goed plan. Hiermee geef je mensen die er niet in mogen een verkeerde indruk, en ik denk dat je CriminalsPoint juist laagdrempelig moet houden. Wat je wel kunt doen is de plek waar mensen scripts kunnen plaatsen in de gaten houden om te voorkomen dat Jan en alle man (verkeerde) scripts kan plaatsen.


    Aangetekende brieven ontvang ik ook wel eens. Meestal moet ik zelfs daarop er een terug sturen met opmerkingen als: "2 fout een 8" enzovoort. Fatsoenlijk Nederlands blijft moeilijk en de oudere woorden kent men tegenwoordig niets eens meer.


    Nogmaals een nachtelijke groet. Ik ga nu horizontaal en spreek jullie morgenmiddag weer met waarschijnlijk de eerste handleidingen.


    Groeten,


    Henk

    Om dan toch meer even van de klachten functie gebruik te maken.


    Als we het nou toch allereerst al eens positieve kritiek zouden noemen? Klinkt dat niet veel beter dan klachten. Een aantal zaken die mij opvallen en waar ik mij aan stoor:


    Een website is niet meer voor nerds
    In de tijd dat ik begon met het ontdekken van HTML via Microsofts' FrontPage was het internet van de nerds. Als nerd kon je een website maken. Geen content beheer systemen, gewoon scripten om iets te bewerken. Tegenwoordig kan iedereen echter met een simpele gratis webhost en een scriptje een eigen website starten. Wat ik veel merk bij Karhost is dat mensen zonder enige ervaring een spel willen starten en dan niet eens weten hoe ze het SQL bestand in de database kunnen importeren.


    Ik denk dat het hier allereerst slim is om daarover een aantal centrale threads te maken, in plaats van overal te gaan vragen hoe je zulke simpele dingen doet. Misschien ga ik ze wel schrijven. Ik heb nu toch 14 weken schoolvakantie aangezien ik de middelbare school heb afgerond, dus ik heb 14 weken om verder te werken aan alle KarKnowledge projecten.


    Afkortingen
    Dat afkortingen handig zijn op dienst als Twitter en de Short Message Service (afgekort SMS) is handig. Wat ik hier echter zie is dat mensen alles afkorten. Waarom neemt niemand de kans om normaal een bericht te typen? Ik ken niet al die afkortingen, en als ik er naar vraag dan wordt ik behandeld als een debiel welke niet op de hoogte is van het huidige systeem. Maar als ik het woord "doch" gebruik krijg ik te horen dat ik het verkeerd typ en het toch moet zijn. Doch is een apart woord.


    Als leden eens de moeite nemen een bericht te schrijven krijg je meteen een nettere uitstraling als website, en het optimaliseert ook nog eens de resultaten van zoekmachines.


    Mensen de kans geven te reageren
    Waar ik soms enorm stampij om maak op verschillende forums is dat threads soms afgesloten worden op het moment dat iemand in dat topic een enorm slechte naam aan het krijgen is op een situatie die een moderator verkeerd inschat. Op het moment dat je een moderator hierop attendeert weigert hij je alsnog de kans te geven je zegje te doen. Je staat door deze acties dus meteen met een slecht zoekresultaat op internet, wat je klanten kan kosten. Als je ziet hoe vaak toekomstige bazen al wel nog op hun sollicitanten Google-en... Als moderators mensen de kans zouden geven om de situatie opnieuw uit te leggen en te verklaren zou dat ook meteen voor een betere sfeer zorgen. Een thread zomaar sluiten zorgt voor een opstapeling van de woede omdat mensen hun zegje niet kunnen doen waarna dat er in een keer uitkomt.


    Ik krijg wel eens mails waarin want gespeld wordt als wand. Een wand is een muur. Ik antwoord dan altijd met: "1 fout een negen" (bedacht door Youp van 't Hek, mijn held), maar het is serieus bedoeld.


    Het verschil in functies en betekenissen van bepaalde zaken
    Als laatste wil ik mij richten op de gebruikers en niet op de beheerders van Dimoweb / CriminalsPoint.


    Ik lees soms berichten van leden welke net een spelletje gestart hebben en "medewerkers" zoeken. Ik denk dat je als lid een duidelijk verschil moet gaan zien in vrijwillige meehelpers en echte medewerkers.


    Daarnaast zijn mensen tegenwoordig alleen maar aan het reageren met reacties als: "Ik zie geen KvK nummer". Je hoeft niet altijd een KvK registratie te hebben... Ik heb het idee dat mensen het "cool" vinden om die opmerking te mogen maken.


    Verder krijg ik dagelijks meerdere emails van mensen welke mij / Karhost "aan willen klagen". Ik hoop dat de leden in gaan zien dat een aanklacht indienen niet zomaar mogelijk is. Helemaal niet onder minderjarigen. Voor het afsluiten van een account of het weigeren terugbetalen van 1,30 als iemand verbannen wordt kun je iemand echt niet zomaar aanklagen. Er zijn absoluut al snel mogelijkheden, maar hou er gewoon mee op. Neem soms je verlies en klaag iemand aan als dat écht nodig is. Start procedures als dat écht nodig en mogelijk is, niet om elke wissewasje.


    Laatste ding
    Als laatste wil ik dit bericht graag afsluiten met de hoop serieus genomen te worden. Veel te vaak kijken mensen je aan alsof je debiel bent en nemen leden elkaar niet serieus op dit forum. Ondanks leeftijden, neem elkaar en ook mij alsjeblieft serieus.


    Hierbij mijn positief bedoelde kritiek richting leden, het beheer en de algemene dagelijkse gang van zaken op deze website. Ik hoop dat het niet verwijderd wordt. De mensen waar ik per onderwerp op doel zullen zichzelf wel aangesproken voelen.


    Een nachtelijke groet en tot morgen,


    Simon Pellegrom.

    Mijn ervaring met Google AdWords, en ook AdSense is ook hier slecht. Zoals jij het beschrijft heb ik het nog niet meegemaakt, maar het is ook absoluut geen systeem wat nou echt geld opbrengt. Ik stop liever een bak geld in een systeem als M4N of een van de vele anderen, waar je zeker weer dat je click/lead e.d. ook daadwerkelijk geld oplevert.