Posts by Creativ3

Ja misschien is het mogelijk dat we bij V5 kunnen aanvinken welke topics bij actieve topics willen. Want sommige categorieën hoef ik er niet tussen te hebben hoor [bdt] bijv.

@realease zou je een printscreen kunnen maken in IE

tree zou je een printscreen kunnen maken van de tabel

@rest die a hover bold hoort ik vond het zelf wel mooi maar als jullie het meer als een fout zien? Ziet het er zo raar uit?

Beste CP-ers,
    Ik ben bezig met het worldwar project als sommige wel weten. Ik wil scripten slicen en design allemaal zelf gaan doen. Dus ook slicen ;) ik heb het nog nooit gedaan dus sorry als er foutjes in zitten.

Graag een duidelijke beschrijving van de fout ;)

Alvast bedankt

link:
    http://www.cdev.nl/WorldWar/

Stan

Lukt het jasper? Beetje klote dat het topic zo verneukt word waarschijnlijk zijn ze jaloers :-P. Ik ga je zo nog een link met handige tips steuren voor beginners.

SkyNet
    Heel volwassen die laatste post.

@rest van CP
    ik wist dat het niveau redelijk laag aan het worden was maar zo laag.

héhé eindelijk ontopic:
    Jasper je hebt een mooie tweede layout gemaakt. Maar ik heb nog een aantal tips voor een nog mooiere layout.
    -persoonlijke gegevens staat niet in het midden.
    -ik zou de tekst die nu zwart is grijs maken (oppacity naar bijv. 70% of 40% kijk waar hij het best bij past).
    -De tekst op de menutabs zou ik 14pt maken.
    -Ik zou bij die picture van een voorbeeld een border maken. Dus rechtermuisknop bij het plaatje. Blending options en dan stoke. De kleur zwart kiezen en oppacity naar 40.
    -pijlen een bolling geven.

En let er in het vervolg op dat je de body iets breeder maakt. Want dit is wel er klein.

lettergroote en lettertype zijn niet goed gekozen
    zeker van het logo.

Tip voor een beginner doe alles in arial en doe alleen bij het logo en/of het menu sharp. En de rest allemaal clean. Ook gebruik gewoon lettertype 12 of 11 bij menu en/of content tekst. Dat ziet er al een stuk professioneler uit. Liever wat meer ruimte dan al de ruimte benut met lettertype olifant.

Beste CPers,
    Ik wilde hier graag een topic voor begnners met veel voorkomende fouten. Zodat ze hier terecht kunnen.

php

headers allready send
    Wat gaat er mis, je verzend al output voor dat er headers worden verzonden.

VB

PHP
    Dit is output!! 
    <?php 
    echo "Dit is output!!"; 
    setcookie("userid", $list['id'], 3600, "/"); 
    ?>

oplossing:
    -zorg dat alle output pas worden verzonden als de headers al zijn verzonden.(het beste)

PHP
    <?php 
    ob_start();          
    echo "Dit is output ..............";  
    setcookie("userid", $list['id'], 3600, "/");  
    $output = ob_get_contents(); 
    ob_end_clean();  
    echo $output; 
    ?>

-zet het volgende bovenaan je php-file:
    ini_set("output_buffering", "1");
    ben je er nog niet uit ga naar http://www.wmcity.nl/artikelen.php?actie=bekijk&id=147 voor verder uitleg hierover!

design

Let op de kleuren combinatie die je maakt.

Vel rood, staat bijvoorbeeld niet op zwart, tevens is dit ook slecht voor je ogen, omdat die zich proberen aantepassen om de text, maar het (bijna) niet voor elkaar krijgen.
    Probeer hier dus rekening mee te houden,

Maak je layout bijvoorbeeld ook niet donker, met donkere text, dit is ook vrij moeilijk te lezen.

Goed leesbare lettertype's

Je text moet goed te lezen zijn, de meest voorkomende lettertype's die worden gebruikt zijn: Arial, Calibri & Eras Light ITC.

Begin hier dus ook mee, maak de letters niet te groot of te dik, dit is anders niet fijn om te lezen.

lelijke kleurencobinaties
    donker blauw-licht blauw
    geel - groen

Wit is een neutrale kleur en past bij HEEL VEEL KLEUREN

algemene designersspreuk
    Je moet het doen uit passie, uit liefde. Als je het niet graag doet, je doet het enkel voor het geld of je hebt niet veel geduld om het te leren (en je geeft het snel op),stop er dan meteen mee.

beginnersfouten:
    -te grote letters
    -te weinig tekst
    -slechte indeling

Dit zijn wat voorbeelden van mij waar ik me aan erger als er z'n topic op CP word gepost. Hopelijk doen er wat mensen mee. Ik zal het topic up to dat e houden.

Met vriendelijke groet,
    Stan

Mokerr waarom post je dit soort probleempjes. Php en scripten is een kwestie van trial and error ga googlen naar mensen met hetzelfde probleem. En pas dat toe op jou situatie daar leer van scripten.

Je kan raten op:

Afwerking: 5,5/10
    Layout: 1,0/10 <-- kun je niet raten want is niet van jou!

Eventuele waarde?:
    2,5 EUR bij éénmalig verkoop!

Waarom?
    Source van iemand anders, layout alleen wat css veranderd. Even bij updates gekeken dat is werk van een half uurtje bij elkaar.

Nee taskforce dit is wel degelijk normaal bedoelt. Kom op ik vind het knap dat robin dit kan aangezien de meeste mensen op CP niet eens een layout kunnen maken.

Hij kan designen slicen en naar wordpress omzetten!

Sorry even reageren op het "roze". Ik zie er persoonlijk geen roze in. En ik ga het ook niet veranderen omdat ik dan een ander kleurenschema moet kiezen. Deze horen bij de army_dust schema en ik vind ze goed passen!

Beste CP-ers,
    Ik ben bezig met een oorlogs RGP. Dit is de layout die er op de eerste dag uitrolt.

Graag een cijfer van 1 tot 1 + de verbeter punten.

Alvast bedankt,
    Stan van Oers

edit stan: hij is nu helemaal af!