Posts by Marijn

    Goedemiddag,


    Op dit moment werk ik aan een product-detail pagina waar ik vanuit verschillende tables informatie wil tonen op $id. Nu loop ik op dit moment tegen het probleem aan dat ik via mijn LEFT JOIN de error: "Undefined index variable krijg".


    De tables waar ik op dit moment data wil halen:
    - products
    - productimages


    table productimages bevat de columns:
    - id
    - pimage_id
    - img
    - p_id


    Nu gaat het bij de table products goed maar de variable uit de table productimages geven de errormelding als ik ze probeer weer te geven!





    Beste FagorN,


    bedankt voor uw hulp, nu worden de tags goed weergegeven.


    Bedankt voor uw reactie FangorN,


    ik wilde de tags op een pagina van een specifieke Blog post tonen. Dus eigenlijk links van de tekst Tags: "zie de afbeelding".


    Mijn bedoeling was om straks mijn collega's de mogelijkheid te geven om via het CMS enkele tags per blog/vlog toe te wijzen.


    De koppeling die ik nu had bedacht "correct me if i am wrong" als blog $id = $blog_post geef dan tag_name weer bij die specifieke blog.


    Maar zo als ik uit uw advies lees moet ik mij eerst maar is beter verdiepen in hoe ik ze met elkaar verbindt. Bedankt in ieder geval tot zo ver.


    Goedemiddag,


    ik loop vast op het maken van tags voor een Blog post. Nu heb ik rond gekeken naar oude topics, en ik kwam er een aantal tegen van Luc over een ziekenhuis, echter is het me niet gelukt om met de kennis die daar in gedeeld werd het te bouwen(dat ligt aan mij) Excuses hiervoor.


    Ik maak gebruik van 3 tables"-" met daar in de volgende columns"*":


    - blog
    * id
    * parent_id
    * title
    * sub_title
    * quote
    * header_image
    * image_link
    * video link
    * description
    * post_date
    * num_comments


    - tags
    * id
    *tag_name


    - taxonomy
    * id
    * blog_post
    * tag_id


    Nu wilde ik de tags per blog koppelen als het id vanuit de table blog overeen komt met blogpost_id uit de Taxonomy table. Echter krijg ik een error op lijn 12 bij (INNER JOIN). Hopelijk kan iemand mij verder helpen.



    Goedemorgen,


    Het lijkt als of de div die de content bevat niet responsive is, en de header wel. Hierdoor is het inderdaad mogelijk dat het menu zich wel aanpast mobiel en de content van de pagina niet. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik oppervlakkig heb gekeken maar ik zal vanmiddag er wat beter naar kijken.


    Maakt u gebruik van bootstrap of een bestaand CMS?


    (edit)
    Ik merk dat als ik mijn browser kleiner maak het goed gaat tot een bepaald breakpoint (vermoed ipad formaat) indien ik het smaller maak krijg ik het zelfde probleem als mobiel.

    Gezien ik veel hulp heb gehad, lijkt het me wel zo fair om dit script hier te posten zodat wellicht andere er nog iets aan hebben. Nogmaals bedankt voor alle hulp.



    Bedankt voor jullie reacties, ik ben met een aantal voorbeelden die jullie hebben gegeven aan de slag gegaan.


    Ik ben nog niet echt bekend met het programmeer werk, dus vandaar dat ik zoveel vragen stel. Uiteraard probeer ik wel zoveel mogelijk zelf te zoeken voordat ik vragen stel.


    Nu gebruik ik voor de auto's op dit moment 1 tabel met volgende structuur:


    id - parent_id - brand - model - type_year - roof_1 - roof_2 - roof_3


    Er staan 1650 regels in waar van 39 verschillende auto merken.


    Nu had ik ergens gelezen dat ik met DISTINCT er voor kan zorgen dat er bij de dropdown voor Merken alleen unieke waarde worden getoond, echter toont hij nu alle regels in de database en staat er dus voor iedere regel een merk.


    Mijn doelstelling is dus dat er maar 39 merken getoond worden. Maar ik kom er niet helemaal uit met de DISTINCT functie.

    Beste Victor,


    bedankt voor uw reactie, ik zal in eerste instantie de links die u heeft gepost bekijken, maar ik heb een vermoeden dat dit een stuk gecompliceerder is dan ik op voorhand had gedacht.


    Uw aanname dat dak dragers op meerdere modellen en merken passen is correct. Ik dacht er in eerste instantie aan om met een parent_id te werken om zo dakdragers aan meerdere auto merken en modellen te kunnen koppelen.


    U geeft aan dat u mijn vraag niet begreep omtrent de while loop. Ik maakte een denk fout dat het mogelijk was om met een while loop meerdere dropdowns van informatie te voorzien, maar nu ik uw reactie lees werkt dat niet op die manier.


    Nogmaals bedankt voor uw reactie en ik ga er mee aan de slag.

    Goedemiddag heren & Dames,


    ik ben bezig om voor mijn werkgever een form te maken om dakdragers, voetensets en dak koffers voor de juiste auto te tonen. Nu ben ik een concurrent tegen gekomen die daar een gebruiksvriendelijk systeem heeft ontwikkelt om op auto merk, model, type & jaartal en soort dak de juiste producten te tonen. (concurrent: http://www.dakdragerstore.com)


    Nu wil ik graag voor mijn werkgever dit systeem maken echter kom ik er niet uit hoe ik nu meerdere selectie velden kan voorzien van de juiste informatie. Zo wil ik bijvoorbeeld dat wanneer er bij merk:"BMW" er bij model:"" alleen de modellen van BMW worden getoond en dat wanneer er bij model"3-serie Touring"wordt geselecteerd erbij het selectie veld type en jaar alleen de mogelijkheden die daar bij horen worden getoond.


    Nu heb ik een getracht een begin te maken maar alle eerlijkheid gebied dat ondanks mijn zoektocht naar tutorials ik er niet uit kom en vandaar dat ik dit forum benader voor iemand die mij hierbij wilt helpen.


    Op dit moment bestaat mijn database uit meerdere tabellen:
    - dakdragers
    - dakkoffers
    - autos (hier staan alle merken, mogelijke modellen, types jaartallen en soort daken in)
    - Voetensets


    Waar loop ik op vast?
    - Database structuur voor deze producten
    - Meerdere select velden vullen met 1 while loop: merk, model, type_jaar, soort dak,
    - Hoe ik database data uit verschillende tabellen kan combineren in één html form