Posts by P.Yntema

Beveiligingsonderzoekers van bedrijf ESET hebben een exploitkit gevonden die wordt gebruikt om malware te verspreiden via banners. Deze zijn al sinds oktober aanwezig op verschillende nieuwssites die door miljoenen gebruikers worden bezocht. Het script achter de banner stuurt eerst informatie van de bezoeker door naar een aantal servers, die de gegevens analyseren en aan de hand daarvan bepalen of een bezoeker mogelijk geïnfecteerd kan worden. Deze servers zouden volgens de onderzoekers ook bijvoorbeeld analyseren of de bezoeker toevallig een beveiligingsonderzoeker is. Aan beveiligingsonderzoekers en niet-kwetsbare bezoekers wordt de normale banner gebruikt, terwijl potentiële slachtoffers een aparte banner krijgen.

Links laat de normale banner zien, midden de kwaadaardige banner en rechts deze kwaadaardige banner duidelijker gemaakt.

Bron: https://tweakers.net/nieuws/11…ia-pixels-in-banners.html

Als ik je goed begrijp heb je dus Windows nodig voor high performance? Je kunt ook Windows installeren en daarin een VM voor Ubuntu. Dan heb je ook allebei en heb je toch Windows voor high performance. Anders zou ik inderdaad eerst Windows installeren. Ubuntu is gratis dus als er iets mis gaat bij een tweede OS installeren dan kan dat beter Ubuntu zijn.

Op haar website heeft Samsung vandaag een statement gezet dat S7 telefoons niet smelten of ontploffen na een aantal reacties van gebruikers. Ook deze telefoons zouden namelijk stukgaan in verband met accuproblemen. Volgens de fabrikant is er echter niks aan de hand en is dit waarschijnlijk veroorzaakt door externe factoren. Het argument van het bedrijf is dat het nog geen ontploft of gesmolten toestel in bezit heeft.

Het is ook niet logisch dat deze toestellen zouden smelten of ontploffen. Ze zijn ouder en er zijn veel meer toestellen verkocht. Hierdoor hadden er dus ook meer incidenten moeten gebeuren. Misschien heeft het te maken met dat de accu verslijt? In de reacties op het bericht blijkt wel dat er mensen zijn die het toestel daadwerkelijk hebben zien smelten.

Als er daadwerkelijk problemen zijn met deze toestellen, dan zie ik geen toekomst meer voor Samsung.

Bron: https://tweakers.net/nieuws/11…elefoons-vlam-vatten.html

Afgelopen vrijdag werden al verschillende grote diensten als Whatsapp, Skype, Facebook, Twitter en Youtube geblokkeerd in Turkije. Dit weekend werden ook manieren uitgebannen om deze blokkades te omzeilen: Tor en VPN diensten zijn óók niet meer bereikbaar in Turkije. Er worden wel vaker diensten in Turkije geblokkeerd. Tot nu toe kon deze blokkade (bijna) altijd omzeild worden door VPN diensten of Tor.

De blokkades volgen 'toevallig' kort op het arresteren van verschillende leiders van een Koerdische partij. Het lijkt mij verschrikkelijk om een land te leven waar de helft van de tijd het halve internet is geblokkeerd, omdat dit negatief zou zijn voor de huidige regering van Turkije. Dit gaat iets te ver naar mijn mening.

Bron: https://tweakers.net/nieuws/11…blokkeerd-in-turkije.html

En over de uitslagen van dat onderzoek, wordt ergens gezegd dat deze naar beste vermogen naar waarheid zijn ingevuld? Ik kan ook zeggen dat ik niets te verbergen heb terwijl er, bij wijze van spreken, twee lijken in het fundament onder mijn tuinhuisje zijn verwerkt. Volgend onderzoek: "75% van enqueteinvullers liegt wel eens bij invullen"? Als jij iemand rechtuit vraagt "Heb jij iets te verbergen?" wat antwoord jij dan? :p

Weet je zeker dat 75% van de invullers het niet altijd naar waarheid invult? Ikzelf zie geen reden om te liegen als ik een enquête invul. Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je de enquête met 'droomantwoorden' invult. Bijvoorbeeld: Ja, ik zou het geweldig vinden als ik me volkomen veilig voel op Whatsapp, dus dat vul ik in. Of ja, ik zou het tof vinden als ik voor 50 cent per maand gegarandeerd online privacy heb. Ik kan het me alleen niet voorstellen dat je expres foute antwoorden in een enquête invult.

Ik denk dat je bedoelt dat je het tegenstrijdig vindt klinken dat privacy belangrijk wordt gevonden, terwijl diezelfde jongeren aangeven niks te verbergen hebben? Klinkt inderdaad tegenstrijdig, maar dat betekent hopelijk niet dat het niet samen kan gaan. Waarom zouden internetgebruikers geen online privacy kunnen hebben?

Ik zal eerlijk toegeven dat ik zelf voor het online leven heb gekozen, ik klaag dan ook niet (al te veel) over mijn privacy. Als ik je reactie zo lees suggereer je alleen wel dat je een 'keuze' hebt of je je op het internet begeeft of niet. Ik ben van mening dat daar tegenwoordig niet echt meer een keuze in is en dat iedereen in een modernere maatschappij wel mee moet doen aan het online leven. ;)

Ikzelf plaats nooit iets op Facebook of praat amper via Whatsapp, juist wegens privacy redenen. Daarnaast gebruik ik OTR om alles wat privacy gevoelig is te encrypten, nadeel is alleen diegene waar je het naartoe stuurt ook OTR moet gebruiken.

Ik denk alleen zelf dat het weinig zin heeft want niemand heeft tegenwoordig meer "privacy". Waarom? Je wordt op de weg onbewust gevolgd met je kenteken, je telefoon stuurt elke x-periode een signaal naar je ISP, in sommige lantaarnpalen zitten camera's etc.

Maar als je dan wel Facebook en Whatsapp op je telefoon hebt, wordt je net zo goed gevolgd als de rest toch?

Naar een onderzoek van Jijvandaag blijkt dat twee derde van de jongeren tussen 12 en 24 niks te verbergen heeft. Aan het onderzoek deden 1.135 jongeren mee die een vragenlijst invulde. Volgens de onderzoekers is het onderzoek representatief op leeftijd, geslacht, opleidingsniveau en spreiding over het land. Uit het onderzoek komt o.a. ook naar voren dat Whatsapp nog steeds een populaire dienst is onder jongeren, maarliefst 99% gebruikt het. 59% Van deze jongeren is tevreden over de veiligheid van hun gegevens bij deze chatdienst. Want, zo blijkt uit het onderzoek, bijna 90% van de jongeren vindt online privacy wel redelijk of erg belangrijk. Een groot deel van de jongeren is zelfs bereid om een periodiek bedrag te betalen om zich van hun online privacy te verzekeren.

Ik val zelf ook in deze leeftijdsgroep, en kan me zeker wel vinden in deze resultaten. Al verbaast het me dat veel jongeren bezig zijn met hun online privacy. Wat vinden jullie?

Bron: http://www.eenvandaag.nl/uploa…tionale%20Privacytest.pdf

2001253195.jpeg
    Gisteravond heeft Google de Pixel en de Pixel XL aangekondigd. De Pixel betekent het einde voor de Nexus-toestellen. Google wil een frisse start maken met de Pixel waarbij het concept van de telefoon ook echt anders is dan die van de Nexus. Google introduceerde de Pixel en de Pixel XL, met schermen van 5 en 5,5 inch. De Pixel XL heeft tevens een langere batterijduur. Volgens Google zouden beide toestellen in 15 minuten zoveel moeten zijn opgeladen, dat ze weer 7 uur lang gebruikt kunnen worden. Bij levering krijgt de koper ook een speciale adapter waarmee data van onder andere de iPhone overgezet kan worden naar de nieuwe Pixel.

Klinkt allemaal leuk, maar aan deze extra opties zit ook een extra prijsje: de Pixel kost 759 euro en de XL kost 899 euro. Toen ik vanochtend over deze telefoon las, was ik meteen erg enthousiast. Toen ik een kijkje nam naar de prijzen schrok ik, en werd dit toestel ook meteen afgeschreven van mijn Sinterklaas verlanglijstje. Persoonlijk vond ik Android (en dus ook Google) toestellen de beste toestellen op de markt: Performance maar toch een niet al te hoge prijs. Met deze telefoon Neigt Google heel erg naar Apple-prijzen, erg jammer naar mijn mening.

De Pixel heeft wel wat leuke toevoegingen, maar voor een nieuw model van 759 euro vind ik de specificaties dan toch erg tegenvallen. Zelf heb ik een Galaxy S5 Neo, een toestel dat al ruim een jaar ouder is dan de Pixel en minder dan de helft kostte. Als ik mijn huidige toestel vergelijk met de Pixel, zie ik maar één enorm verschil: de prijs. Wat mij betreft heeft Google de plank volledig misgeslagen door de Pixel zo prijzig te maken.

Bron: https://tweakers.net/reviews/4…s-wel-iphone-prijzen.html

Serverbeheerders onder ons, het is verstandig om patches voor OpenSSL te downloaden. Een kritiek lek waardoor aanvallers een denial-of-service attack konden uitvoeren is gedicht. Het lek is aanwezig in verschillende versies van de software. Door het lek konden aanvallers het geheugen van de kwetsbare server vol laten lopen, daardoor kon deze vastlopen of zichzelf opnieuw opstartte. Naast dit kritieke lek zijn er ook nog 13 kleinere beveiligingsfouten opgelost.

https://tweakers.net/nieuws/11…anval-mogelijk-maakt.html

Voor een project waar ik in een groep mee bezig ben, onderzoeken wij hoe en of hologrammen toegepast kunnen worden voor het winkelen in webshops. Het idee is dat een hologram de ervaring van het bekijken van het product verbetert, waardoor in de toekomst minder producten teruggestuurd hoeven te worden. De vragenlijst duur nog geen 5 minuten en gaat vooral over jullie webwinkelervaringen en het hologram apparaat.

Alvast bedankt!

Linkje: https://goo.gl/forms/fsSMr3cVlqDMlIBr1

De grootste hacking conferentie van het jaar is vandaag weer van start gegaan in de Verenigde Staten. Van 4 tot 7 augustus staat Las Vegas niet in het teken van gokken, maar van hacken. Op Def con lopen de grootste en beste hackers van de wereld rond, die conferenties bezoeken en geven aan alle bezoekers van het event. Naast Def con vindt deze week ook de Black Hat conferentie in Las Vegas plaats. Deze kost echter iets meer dan Def con: Een entree ticket voor Black Hat kost rond de 2.000 euro, een groot bedrag vergeleken met Def con wat 220 euro kost.

Ik zou zelf heel graag een keer naar Def con gaan, lijkt me heel erg interessant. Jullie?

Bron

Ook voor mij is de vakantie net aangebroken. Dat betekent dat ik weer tijd heb om aan de slag te gaan voor meerdere bedrijven! Ik ben een scripter maar ik kan ook Photoshop designs leveren. Ik ben een freelancer en daarom goedkoop om in te huren. Ben je benieuwd naar mijn eerdere werken? Stuur me een berichtje of neem een kijkje op mijn portfolio website. :)