Posts by Jeroen.G

Nou zo ver ik weet is het crimeclub source nooit vrij gegeven. En zijn het allemaal gelekte of slechte remakes.

En tegenwoordig met de huidige sources kun je denk ik beter vanaf nul beginnen met zo iets op te bouwen, dit omdat 99% van de sources oud, onveilig en goed vervuild zijn.

Je zou eens kunnen kijken naar dit topic en dat als basis gebruiken, het project ligt overigens al een tijdje stil dus of het nog allemaal up to date is geen idee.
    https://www.ictscripters.com/T…-Criminals-blue-revamped/

Succes

Hallo allemaal,

Ken iemand een programmatje waarmee ik een aplicatie in windows kan clonen?

Ik werk met meerdere stichtingen/vereningingen waarbij we gebruik maken van office, nou is het erg vervelend dat je bij teams dus iedere keer moet omloggen!
    Vroeger gebruikten veel mensen dit voor bijvoorbeeld msn accounts, 1 prive en eentje voor support.

Nou dacht ik, dit moet ook bij MSteams kunnen, helaas krijg ik geen fatsoenlijk programma gevonden!

Iemand tips?

Hoi allemaal,

Gewoon een vraagje uit interesse,
    Ik heb sinds een paar maanden een Ender 3 in mijn bezit, een leuke 3D printer om mee te starten niet te duur en redelijk handzaam.
    Ik moet zeggen ik heb er zelf ook best veel lol in om er mee bezig te zijn en nu in de tijd met COVID-19 zet ik hem ook nog in voor beschermingsmiddelen door te printen voor Makers4all.

Ik vroeg me dus af, zijn er hier mensen die een 3D printer hebben? Kan een FDM zijn of een SLA printer hebben of ervaring mee hebben?
    En heb je er iets over te vertellen ect ect.

Misschien kunnen we elkaar zelfs vooruit helpen met ervaringen, mods andere software ect ect :)

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Btw. mensen zonder mogen ook gewoon vragen stellen of zo he :p

Moet zeggen @Tim, zo had ik er nog niet tegenaan gekeken, en inderdaad een SMART plan schrijven vind zelf een goed idee, maar dan komt eigenlijk meteen de volgende vraag, voor de actievelingen die hier nog leven, om het even zo maar te noemen, wat moet ICTs vooral behouden of wat vind men fijn zoals het nu is.

En inderdaad wat zijn de doelstellingen.

Verder denk ik dat het niet alleen vaan @Aaron kan af hangen en we dit ook samen moeten doen om de community weer naar een nieuw level te krijgen.

Maar de tutorials kun je toch prima onderbrengen in blog posts?
    Wel zou al deze user generated content wat mij betreft onderworpen mogen worden aan een keursessie voor plaatsing en iemand zal dit ook een beetje moeten bijhouden inderdaad om zo te zorgen dat er geen verouderde of onveilig geworden methodieken worden gebruikt. Software en code hebben meestal een beperkte houdbaarheidsdatum

Dat kan zeker maar hoe de blogs nu zijn ingedeeld is het meer een puinhoop als overzicht.

Wat mij betreft zouden wat artikelen over programmeren zelf en met name debugging een toevoeging zijn. Debugging lijkt mij namelijk de beste manier om te leren te programmeren. Als je kunt debuggen worden alle triviale vraagstukken in één keer... triviaal. Je hebt dan namelijk zelf een toolkit ontwikkeld om dit soort dingen op te lossen. In plaats van ze elke dag een vis te voeren heb je ze leren vissen, of zoiets.

Een kennissysteem waarin dit soort informatie wordt vastgelegd lijkt mij ook zinnig. Weinig tot geen site heeft echt zoiets. ik heb dat ooit eens geprobeerd van de grond te krijgen bij sitemasters, maar niemand had daar echt trek in. Waar ik weinig trek in had was week na week eenzelfde soort topics lezen die in wezen variaties van dezelfde terugkerende problemen waren :p. Wat nu als je wat uitleg geeft over het fundament en dat je er dan in 1x mee klaar bent? Kun je ze eerst naar de knowledge base of een flow chart sturen voordat je uberhaupt een vraag op het forum stelt.

Dit vind ik ook wel een goede maar ik denk dat het daarbij ook belangrijk is om wat tuturials te hebben met een duidelijke goede basis van het schrijven van code.
    Daarbij denk ik dat zn toolkit zeker de kracht van het totaalplaatje kan versterken. Misschien begint daar dan wel de basis met de begin tuturials. De basis het van het programeren bestaat immers wel uit je zelf ontwikkelen hoe herken ik dingen die fout gaan!

Vind dit zeker een heel goed idee!

Op zich zijn die vaak wel handig inderdaad...Misschien heb ik gewoon te veel ervaring met van die oude, slecht-gemaakte PHP tutorials :P

Het is in ieder geval wel een goed idee om de tutorial-sectie meer opties te geven.
    Bv. verschillende reeksen met meerdere tutorials (bv: introductie in Node.JS -part 1, 2, 3 etc.)

Zeker waar, ik volg nu de lessen van codeaccadamy (gratis) om mn code weer op te frissen, moet zeggen die zijn wel goed. Misschien dat in de toekomst er mensen zijn die een deel van die lessen kunnen samenvatten en een tuturial van kunnen schrijven (verwijzend naar die lessen)

Is het een idee om ipv text-tutorials gewoon video tutorials te maken?
    Over bv. php (8) of React :)

En evt. de layout wat aanpassen om ze up-to-date te maken? (Bv. de copyright datum onderaan de website.)

Kan, persoonlijk vind ik de text makkelijker, maar misschien kun je het beide doen. Of iemand die de text tuts uitwerkt naar een video die er dan bij geplaatst kan worden?

Nice nice,

Nja zelf ben ik voorstander om de forums omnieuw in te richten, IT draait tegenwoordig wel op meer als wat we nu hebben...

Bepaalde dingen zijn overbodig geworden en sommige dingen hebben we niet zoals cms en frameworks

Ik denk ook dat de stukjes van de micro computers, zoals raspberry en arduino ook onderdeel kunnen zijn van onze forums. Het betreft ook code kloppen om het lomp te zeggen :)

Verder zie ik graag de blogs eigenlijk verdwijnen, geen meerwaarde in mijn ogen op dit moment, maak liever een overzichtelijke tuturial page en misschien een keer door de downloads heen spitten, om te kijken wat outdate is en gevaarlijk kwa beveiliging. Zodat we nieuwe leden ook een actueel aanbod kunnen bieden en wat duidelijk oud is!

Tja en verder, zorgen dat we weer een actief groepje krijgen, hoe actiever het forum, hoe makkelijker vindbaar we worden denk ik :)

Misschien kun je dit ook eens testen, zelf geen ervaring mee:
    https://wpintegrate.com/produc…authentication-wordpress/

Klinkt leuk, helaas is het voor mijn scouting groep en is het budget per jaar hier niet voor, wat ik wil bereiken is dat niet iedereen verschillende login gegevens nodig heeft om ergens in te loggen in een van de systemen.

En wat werkt er dan niet goed als ik vragen mag?

De api key wordt niet geaccepteerd maar heb toevallig gisteren met een jongen gekeken van onze groep, mogelijk zit er het een ent ander fout in de azure server, ben namelijk de 5de beheerder en het is hier en daar wel een beetje een puinhoop

Persoonlijk zou ik gaan dan voor de raspberry pi, deze kun je namelijk via een VPN zelfs rechtstreeks koppelen aan de VPS. Hij is klein en relatief ook goedkoop. Nadeel is dat je zelf goed moet bijhouden dat je software niet outdated raakt.

Hallo allemaal,

Ik ben voor mijn lokale scouting vereniging een nieuwe website aan het opbouwen, nou is er door het bestuur gekozen voor wordpress.
    Omdat wij office 365 hebben, en alle stafleden en bestuursleden hier een account op hebben is mijn vraag om de rechten en accounts van de website ook te beheren via office 365. Dit zodat mensen maar 1 account hebben!

Heeft iemand hier ervaring mee? En welke plugin raden jullie aan.

Al vast bedankt!