Posts by Jeroen.G

wat wil je precies bereiken?

Dat mensen toegang hebben tot gegeven via een API naar jou applicatie?
    Of wil je verbinding maken met aan API om data op te halen voor jou applicatie.

Je bent niet echt duidelijk.
    De reactie hierboven had ik zelf ook zo kunnen plaatsen, je vraag komt nu over dat je een API zoekt om kvk gegevens op te halen.
    Dus misschien iets specifieker zijn in je vraag.

als je domein bij vimexx hebt, heb je een apprat DNS beheer in het gebruikerspanel van Vimex, DA is een controlpannel voor een webhosting.

Overigs als je je domein bij vimexx in een webhost hebt hangen, dan zit daar de functie in om het zo aan te vragen en binnen 5min geregeld ;)

He @Aaron,
    Ten eerste gefeliciteerd!

Even om wat meer informatie in te winnen voor een designer,

Wat voor kleuren denk je aan, heb je een bepaalde richting die je op wilt met het logo, strak en abstract of juist speels.

En als tip zou ik niet een PSD doen maar een vector, deze kun je namelijk makkelijk schalen :)

Uuurhm, zullen we weer ontopic gaan en het niet hebben hoe ieder zijn of haar kind moet opvoeden, daarvoor wil ik je dan toch naar een forum voor opvoeden sturen ;)

#Ontopic
    Even een vraag om een goed beeld te krijgen wat je zoekt!
    Wat voor functies moet het spel bevatten.
    Moet het single player zijn of online met anderen?

Maak even een opsomming, ik begrijp natuurlijk goed dat mensen niet random een account gaan maken op een site die je min of meer nagemaakt wilt hebben.

Hi @lekkeryoo,

Ja dat is dus iets wat je vanuit een beeldscherm en berichtjes niet meekrijgt, heb nu ook zeker meer begrip voor je situatie. Toch blijf ik wel van mening, dat het altijd goed is voor iets te vragen dat je zelf ook dingen probeert en die in je bericht erbij vermeld, ik snap dat je dus moeite hebt met leren, maar alleen jij kan zelf het zaadje planten waar wij dan weer op kunnen uitbouwen voor je :)

Hij is hier ook zeker mee bezig! Gisteren hebben we met zn 2e een stukje van phpmyadmin door genomen en dit ging super goed! ook wordt er aan de weg getimmerd met een stukje html! Stap voor stap zijn we bezig!

Helaas ben ik op het gebied van php ook achtergebleven, en timmer hier zelf ook aan! vandaar de post :) (ben zelf in de IT niet meer als een sturende factor die besluiten moet nemen :p)
    De instelling van @lekkeryoo is dan ook zeker goed om er voor te gaan, en ik denk dat wij ook een prima platform kunnen bieden om hem daarin te ondersteunen.

Maar goed ik zal even voor me zelf spreken met het berichten script, nou is het al lastig om in een vreem systeem te stappen.
    Dat ook nog eigenlijk om eerlijk te zijn niet heel super in elkaar zit en maar half af is.

Vandaar de vraag, ik zie voor mij ook een aantal nieuwe dingen waar ik dus niet uit kom, ik ga straks even met de error reporting werken! Hopelijk komt er wat betere info uit als die ik nu al heb :)

Update 19.00 uur:

Code
    Notice: Undefined variable: reading in /home/u87647p82798/domains/thugielife.nl/public_html/messages.php on line 101

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/u87647p82798/domains/thugielife.nl/public_html/messages.php on line 101

Dit is niet alle code. Ook genereert include(_once) geen foutmeldingen als er bestanden ontbreken.
    Krijg je ook foutmeldingen te zien?
    Zet anders eens aan het begin van het bestand (direct op de regel na <?php) het volgende:

PHP
    error_reporting(E_ALL);
    ini_set('display_startup_errors', true);
    ini_set('display_errors', 'stdout');

Dit zorgt ervoor dat alle foutmeldingen (dus ook notices enzo) op het scherm worden weergegeven. Deze instellingen zijn uiteraard alleen bedoeld voor debugging.

Krijg je vervolgens meldingen op het scherm te zien?

@FangorN ik heb voor deze vriendelijke jongen al gekeken toevallig en dit is wel alle code met betrekking tot de berichten, de includes is puur de database connectie en de functies gaan over andere zaken.

De debugging heb ik zelf nog niet aangezet gehad, ook niet aangedacht eigenlijk stom van mij!
    Dit zal ik vanavond even doen!

Heb je ook het resultaat van de oplossing (de code zelf) die je wilt delen?
    En als je die deelt mag je van mij ook een demo linkje er bij zetten hoor!
    Zorg wel dat je een Demo account hebt voor ICTS :)

Zoals iedereen hier aangeeft kun je beste beginnen met lokaal ontwikkelen. Als je Laragon installeert kun je heel gemakkelijk projecten inladen en via de ingebouwde CLI kun je commando's uitvoeren.

https://laragon.org/

Ps. laravel heeft standaard een login systeem ontwikkeld die je gewoon kunt gebruiken. https://laravel.com/docs/8.x/authentication#introduction

Laragon, ga ik eens naar kijken heb er nog nooit van gehoord!
    Dus ik ben benieuwd! Allemaal nogmaals bedankt voor de tips.

Yo gast, niet om het een of ander, maar je opent een 2de topic over het zelfde onderwerp. Een andere source.

Misschien een idee om iets te gaan leren, volgens mij heeft @Aaron je de gouden tip gegeven!
    Is er een database (voor de rollback) gepost geweest! Die heb ik zo voor je.

Nu ga je over naar wederom een zwaar verouderd source!
    Zit je wederom weer met het zelfde probleem!

Ik wil niet lullig doen maar ik denk dat je eerst even iets moet gaan lezen en je eigen verdiepen in deze dingen.
    Die maffiasources zijn over het algemeen minstens 10 jaar oud, zwaar verouderd, daarom werkt die sql ook niet zo maar.
    Om het te fixen heb je een voorbeeld gehad! Wat niet veel voor stelt en alleen wat tijd kost!

Dus mijn tip! Doe iets met de dingen die je worden gegeven. Niemand hier gaat iets voor niets maken voor je!
    We willen je helpen maar je zal het zelf moeten doen! En dit kost tijd! Dat weten wij ook allemaal!

Succes

Ik zelf gebruik visual studio code, dus ik verwacht dat ik die plugin er in kan zetten.

Verder zou ik nog niet echt weten hoe je commando's in laravel uit gaat voeren op een gewoon standaar webhost en via een installer laravel geinstalleerd.

Werkt dit gewoon via een SSH verbinding?
    Dit is even een nieuwe wereldje dat ik aan het openen ben dus vandaar de vragen :)

Al vast bedankt weer!

Beste medeleden van ICTscrpters,

Nu ik toch al weer een paar maanden met mn studie klaar ben en door COVID-19 veel in de avonduurtjes thuis ben, ben ik begonnen met een vriend aan een projectje.
    Nou willen we dit in Laravel maken (aangeraden door een kennis). Nu heb ik dit dood leuk op mijn webhost geknalt waar ik samen met die vriend van mij wil op ontwikkelen.

Alleen wat nu.

We willen gewoon simpel weg beginnen met een simpel login/registratie systeempje.
    Alleen laravel is niet even zoals vroeger het php van toen.

Dus mijn vraag aan jullie,

Hebben jullie nog goede tuturials/uitleg pagina's die redelijk up to date zijn. Er staan een hoop oude maar die verwijzen al naar bestanden die in de huidige versie op andere plakken staan.

Of heb je tips!

Ik hoor het graag!

ps. dat ik en die vriend bezig zijn serieus geweest met php is ook zeker 5 jaar terug :p

Al vast bedankt!

Toevallig kwam ik bij mij op mn schijf nog een oude varriant daar van tegen die ik zelf ooit online heb gehad, en dacht he laat ik eens kijken wat het doet.

In de afgelopen 10 jaar is er veel veranderd! De SQL file die er bij zit voldoet lang niet meer (komt door de vele / en #) die er in zitten. Daardoor snapt phpmyadmin het niet.

Daarbij is het belangrijk dat je php 5.4 of lager draait! Dan zal het systeem een heel eind werken kwam ik achter.
    Helaas is het zo dat dat script met de browsers van deze tijd nog niet volledig zal werken!
    Dit doordat veel elementen gewoon simpelweg niet meer ondersteund worden.

Wat ik je als tip wil mee geven is, verdiep je in de huidige php en sql. En gebruik het oude puur van hoe deden ze dat toen.
    Als je zo iets online wilt hebben zul je het gewoon simpelweg moeten herschrijven naar de tijd van nu.

Dit is niet gewoon simpel vragen of iemand wil helpen.
    Dit is een uren project waar iemand veel tijd in moet steken!

Statistieken van?

En ja, dat is geen probleem, dat staat ook op de site, dit doen we met betaalde software, zo maken we de accounts modded.

Natuurlijk ga ik hier nog niet bekend maken openbaar via wat we dat precies doen :) Dat zal gebeuren bij overdracht.

Bezoekers aantallen, pagina views, ect ect.

ik heb helaas geen reset script voor je maar als je je moord script hier ff deelt wil ik of vast wel iemand anders naar dat stukje kijken.
    Waarschijnlijk is je formule niet helemaal lekker.