Posts by Jeroen.G

Vandaag is er een 0-day exploit ontdekt in de veelgebruikte Java-logging "log4j" die resulteert in een Remote Code Execution door een bepaalde string te loggen.
    De impact van de exploit kan resulteren in volledige server controlle, gezien de moeilijkheids graad om dit uit te voeren mag deze kwetsbaarheid als groot worden beschouwd.

De --day werd vandaag met een POC op Github gepost.

Vele diensten zijn kwetsbaar voor deze exploid. Iedereen die Apache Struts gebruikt is waarschijnlijk kwetsbaar. Vooral Open source-projecten, zoals de Mine-craft server zijn al begonnen met het patchen van de exploid.

Voor meer informatie, hoe de exploid werkt, de voorkoming hier van kan je vinden in de bron: lunasec.io

Beste ICTers,

De komende weken zullen we ICTscripters gaan verhuizen naar een nieuwe server.
    Het voordeel hiervan is dat de beveiliging weer up-to-date en zullen we in plaats van shared cpu's nu dedicated cpu's.
    Dankzij deze dedicated cpu's zullen we altijd over 100% capaciteit beschikken.

Door het verhuizen komende weken, zullen we helaas ook wat downtime ondervinden, graag jullie begrip hier voor.
    En graag dank aan @K.Rens voor de upgrade van de server, en de tijd die hij hier in stopt!

Verder is er in het team ook iets veranderd, en heb ik de promotie gekregen naar hoofd moderator.
    Dit is om zo ICTscripters iets actiever bij te houden.

In de toekomst zal ik mogelijk gaan kijken of we hier en daar dingen kunnen verbeteren. Verwacht hier geen record updates van.
    Daarbij sta ik altijd open voor suggesties, wees vrij om deze in een prive berichtje met mij te delen, dan kan ik hier in de toekomst naar kijken.

Ik hoop jullie zo weer te hebben voorzien van een update over onze community.
    Heb je vragen, stel ze gerust.
    Heb je persoonlijke vragen aan mij, stel ze gerust via een prive berichtje.

zoals @darkshifty al zei, check je dev console in chrome, je kan hier veel verder kijken als een error, ook missende requests zoals @AarClay aan geeft, zo kom je er achter of je iets mist of iets gewoon simpelweg de verkeerde rechten heeft.

een .js scrips is ook zoals hier aangegeven client side, controleer ook of je versie javascript nog wel goed wordt ondersteund door de browsers...

Is er iemand momenteel bezig met een spel? Zoja mocht er interesse zijn in een samenwerking dan hoor ik het graag, ik help graag een handje mee zowel back end als front end

Dat is het mooie van Github dus :) je kan gewoon bijdragen.
    Zoals de topic starter hierboven al aangeeft:

Ga iets proberen in Laravel in combinatie met Vue voor front-end. ^^

Dus ik zou zeggen begin aan een nieuwe branch op je eigen account d.m.v. een fork, en wie weet help je @MiCa er mee :)

@MiCa misschien een idee voor jou om die branch vast zelf te maken en iets over het bijdragen te schrijven in read-me ;)

persoonlijk zou ik je achtergrond (stenen) wat kleiner maken als nu, deze zijn zo groot dat ze er uit springen.

En het lijkt super erg op het gamoking systeem, klopt dat je bezig bent met een rebuild?

Zoek een simpel contact formulier zoals form7.
    Ik weet niet of deze een tabel genereerd, maar ik heb ze in het verleden wel voorbij zien komen.

Denk er wel om dat je moet gaan voldoen aan de AVG!

Hoi Jeroen,

Bedoel je Teams waar ze lid van zijn of sharepoint sites?

Van een paarjaar geleden uit werken we met de groups, ondertussen zijn deze bijna allemaal verhuist naar een team.
    Veel gebruikers blijven gebruik maken van Sharepoint (buiten teams om) hierbij kunnen ze alleen hun team niet zien.

Beste mede it beheerders/scripters,

Sinds ongeveer een jaar heb ik naast onze vereniging website ook office 365 op mn bordje gekregen.
    Nu heb ik een veel voorkomende klacht wederom gekregen en ben al een tijdje opzoek naar de oplossing.

Wij maken veelvoudig gebruik van teams en sharepoint.
    Nu is het zo dat sharepoint alleen recente sharepoint sites (omgevingen) laat zien.
    Het is dus zo als iemand nieuw is in een groep of deze lang niet bekijkt, dat deze verdwijnt uit de lijst recent.
    Er is geen knop voor alle sites weergeven (waar men lid van is)

Weet iemand of het mogelijk is om dit wel te kunnen, zodat ik niet iedere keer als beheerder de site links hoef te delen?

Heb menig internet al afgezocht maar tot op heden geen werkende/definitieve oplossing gevonden.

Al vast bedankt!

al een paar aanpassingen gedaan chat is enkel scrol geworden

begin layout background veranderd
    en ook login in het midden gezet
    ingame layout menu titels veranderd

zou nog wel wat meer doen kwa kleur maar het wordt wel al een stuk beter, de login moet je toch nog even bekijken, op mijn scherm staat deze nog steeds niet in het midden, check ook even je meldingen er van, ik had net een verkeerd wachtwoord maar je krijgt 0 response terug!

Verder ga zo door!

het eerste wat me opvalt is dat de log in, boven in het scherm niet in het midden staat, dit beweegt mee met het formaat, vet irritant als je op een pc zit, de template bevat gewoon 0 kleur, nodigt niks uit, ziet er uit als een oudbollige saaie website.

Verder stoor ik me aan het enorme veld voor de chat/shoutbox, dit vult samen met mijn statestieken zoals de rang vordering al mijn hele scherm, en ik zit op dit moment niet achter een oud klein schermpje te werken.

Vind overigens het uiterlijk van de voortgang balkjes wel prima, en zou de tekstuele statestieken misschien in 2 rijtjes zetten, dan win je al veel ruimte.

Verder denk ik dat je opties wel goed zijn, standaard maar wel prima, heb ze niet allemaal getest.

Heb je ook een stukje voorbeeld code, ik denk namelijk dat je daar misschien de meeste nuttige tips kan krijgen!
    Verder mijn tip is, kwa functies vul aan en breid uit, je zit op de goede weg!
    Kwa uiterlijk, zit je nog niet zo super, grijs is wel oke, maar je home page nodigt verre van uit, en in het spel wordt je pagina al voor 90% gevuld met je statistieken, chat en forum. De eerste genoemde is belangrijk maar mag gerust klein, uitgebreid vind met het toch in zijn hoofdkwartier. De chat hoeft maar 1 klein veldje te zijn lijkt mij. forum is gewoon een pagina.

Succes en ga in iedergeval zo door!