het probleem is als je een stichting bent en of een bedrijf is het niet meer gratis.server heeft de stichting al en die is ergen dom van de stichting dus ja.
verder zie ik niets wat betrekking heeft op de vraag jammer.
Hier wil ik toch even op inhaken, voor Non-Profit organisaties bieden zowel Microsoft als google hun producten kosteloos aan. Zelfs kun je bij Microsoft tot $2500 dollar per jaar aan Azure servers krijgen.
Aangezien een stichting vaak Non-Profit is, zie ik hier geen probleem in.
Voor meer info kun je dit inwinnen bij Techsoup, zij regelen dit in Nederland. Voor Belgie moet ik je het antwoordt schuldig blijven.
Wij hebben zo bij onze stichting fijn office 365 (mail, dataopslag, cloud, agenda, teams, planner en nog veel meer).
Het aanvragen kost wat werk en tijd maar is het zeker waard.
Voor de Azure servers is het iets moeilijker, deze moet je jaarlijks verlengen en opnieuw bewijzen dat je Non-profit bent.
De google clouds heb ik minder ervaring mee, ik weet wel dat een business omgeving vaak wat beter beveiligd is als de gratis cloud zoals google drive.
Wil je toch voor een eigen fileserver gaan, is het toevallig dat ik er pas eentje thuis heb opgezet (wel lokaal gebruik) kijk dan eens naar TrueNas / FreeNas