Beste, gebruik geen 1024, want daar help je zelfs mensen met een 1024 beeldscherm niet mee.
Waarom niet?
Omdat je ook rekening moet houden (klinkt erg flauw) met de scrollbalk. Die haalt ook een paar pixels weg en als je dan 1024 gebruikt zal dit niet lekker werken voor hun (aangezien ze dan ook naar links en rechts kunnen en of moeten scrollen).
Tip die ik zou opvolgen:
Maak je totale PSD bestand 1000px breed (hoogte maakt inderdaad niet uit, mensen zijn over het algemeen niet te lui om te scrollen). Vervolgens kan je om het mooi en overzichtelijk te houden voor mensen de totale breedte een beetje kunnen verkleinen en daar de content in plaatsen. Hoeveel dit is maakt niet direct wat uit, maar mijn tip is 960px. Dus de totale breedte wordt dan 1000px en de gebruikte breedte (waar het echte ontwerp, dus de content van je website enz. begint) 960px.
Op deze manier kan je het 960 grid systeem gebruiken, wat erg handig en door sommige mensen ook erg gewaardeerd. Check voor meer informatie over dit systeem hun website even: www.960.gs
EDIT: Ik heb voor de duidelijkheid even snel een bestandje gemaakt waarin je duidelijke kan zien wat ik bedoel. Check hiervoor de bijlage's even.
Met vriendelijke groet,
Maks Jorritsma