Posts by DirkZz

Github is een actie gestart samen met een paar andere bedrijven om studenten kennis te laten maken met Github, en nog een paar andere diensten.

Nu was het altijd al mogelijk om 5 gratis private repositories te krijgen op Github als student, maar via deze url:

GitHub Student Developer Pack - GitHub Education

Kan je nu ook onder andere het volgende gratis krijgen;

$100 aan hosting op DigitalOcean
    Travis CI licentie, welke normaal $69 per maand kost.
    Toegang tot de unreal engine, wellke normaal $19 per maand kost
    Een gratis .ME domeinnaam voor een jaar, inclusief een SSL certificaat

En nog meer, wat allemaal terug is te vinden via de bovenstaande url.

Op termijn kan hier ook nog meer bij komen, aangezien ze nog maar net begonnen zijn.

Gooi achter die queries eens een: or die (mysql_error())

Code
    $eigendom_query = mysql_query("
        SELECT * FROM eigendom_items AS EI
          JOIN items AS I ON I.item_naam = '".$eigendom['item']."'
        WHERE EI.user_id = '".$_SESSION['id']."'
         ORDER BY EI.id ASC
    ") or die (mysql_error());

Welke melding krijg je dan? Want het zou in principe vrij eenvoudig te fixen moeten zijn.
    Ligt er puur aan dat ik niet weet of er kolomnamen fouten zijn, of dat door die select * er een ambiguous fields error wordt gegooid.

Erg lastig omdat ik het zelf niet kan debuggen of testen, dus heb dit min of meer blind gemaakt.

Verder zijn er veel dingen mis met je code, je zou HTML en logica gescheiden moeten houden precies om dit soort scenario's te voorkomen. Om het gebruik van deprecated tags als <center> en dergelijke nog maar niet te beginnen.

[PHP] &lt;h2&gt;Eigendom&lt;/h2&gt; &lt;div class=&quot;line&quot;&gt;&lt;/div&gt; &lt;div class=&quot;huge_line&quot;&gt;&lt;/div&gt; Hier - Pastebin.com

Zoals door mijn blogpostjes misschien wel bekend is, ben ik een behoorlijke Laravel guru.

En ik wacht dan ook vol verwachting op Laravel 4.3 welke eind november gereleased wordt, op Laracast ( een site met tutorials over Laravel, TDD, Unit Testing, PHP Best practices en noem het maar op) worden nu alvast de nieuwe features doorgenomen.

What's New in Laravel 4.3

Ik was wel benieuwd naar jullie meningen en reacties 8o

Ik weet niet zo goed waar ik dit moest posten, dus ik doe het maar gewoon hier.
    Mocht dit niet de juiste de locatie zijn, dan daarvoor mijn excuses.

Sommige punten zijn al genoemd maar toch, naar mijn mening;

• Ik zou voor het lettertype van je titels een iets leesbaarder lettertype kiezen.
    • De content waar het de bezoeker om te doen is wordt door de header, en de ruimte daarboven wel heel erg ver naar beneden geschoven, 33% van je pagina wordt eigenlijk gevuld met alleen een menu als interessante content.
    • Op de homepage staan hieronder ook nog eens 3 grote blokken waarbij niet direct duidelijk is dat er doorgeklikt kan worden naar iets
    • De plaatjes die in sommige menu's gebruikt worden zijn niet klikbaar
    • Veel dode links overal

Hallo,

ik wou het wel willen gebruiken voor een project van mij op te zetten :)
    Het is "alweer een andere crime game" maar ik ben er wel tamelijk zeker van dat die wel uniek gaat worden. Met een goed uitgewerkt economisch systeem, het ontwerpen van je eigen character (mss zelfs clankledij etc.)
    Het zou meteen ook mijn eerste project worden dat eindelijk eens afgeraakt. :D

Willem

Ik zal het door geven aan L.groot :thumbup:

Mijn editor moet ook een online file editor hebben, via sftp.
    En een terminal in zich hebben.

En dan ben ik blij ^^
    Sublime text heeft dit voor zover ik weet nog niet echt goed?
    Vandaar de voorkeur voor Coda, ondanks niet stabiel en beperkt autoaanvullen.

Dan zou ik zeker PHPStorm proberen als ik jou was ;)

Hallo allemaal,

Na het winnen van blogprijs hier op ICTScripters heb ik van L.Groot en K.Rens een hostingpakket aangeboden gekregen inclusief een domeinnaam voor een jaar.
    Echter ben ik al voorzien qua hosting en domeinen, en zal hier dus nooit gebruik van maken. Van L.Groot ik te horen gekregen dat ik de prijs weg mag geven aan een ander lid.

Heeft iemand hier interesse in? Laat even weten waarvoor je hem gebruikt, en of je het ook écht gaat gebruiken.
    Anders is het zonde van de hosting.

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor T.Aaron?

:P Had hem gevraagd om een SQL dump van zijn tabelstructuur met dummydata, zodat ik hem een voorbeeld op maat kon geven maar tot op heden niet niet gekregen.

Lastig voorbeelden geven als je niet de exacte verwachte output hebt, met structuur waar hij mee werkt.

:P PHPStorm kost wel geld trouwens, je hebt een trial van 30 dagen maar daarna is het eigenlijk de bedoeling dat je het koopt.

Zijn geld meer dan waard, daar niet van.