Afhankelijk van de situatie kun je bijv. de product title manipuleren
http://hookr.io/filters/woocommerce_product_title/
Anders zou je kunnen checken welke andere hooks je kunt gebruiken om dit te bereiken
Afhankelijk van de situatie kun je bijv. de product title manipuleren
http://hookr.io/filters/woocommerce_product_title/
Anders zou je kunnen checken welke andere hooks je kunt gebruiken om dit te bereiken
Wat darkshifty aangeeft: Laravel beschikt over, naar mijn mening, hele duidelijke documentatie t.o.v. andere frameworks.
Mocht je over een geavanceerdere IDE beschikken is het ook aan te raden om de volgende package te installeren:
https://github.com/barryvdh/laravel-ide-helper
En het onderstaande commando uit te voeren, deze is iets anders dan in de documentatie staat, maar zorgt ervoor dat je models schoon blijven kwa functionaliteit en je eventueel deze files in je .gitignore kan zetten:
php artisan ide-helper:generate && php artisan ide-helper:meta && php artisan ide-helper:models --nowrite
Daarnaast is het ook handig om naar de packages van Spatie te kijken. Dit is een Belgisch bedrijf die packages maakt voor Laravel en inmiddels zijn bepaalde functionaliteiten ook daadwerkelijk in het framework geïntegreerd
Als je een Chromebook hebt met een processor die virtualisatie ondersteund kun je tegenwoordig gewoon Linux draaien op je Chromebook.
Hierdoor kun je op je Chromebook een LAMP-stack installeren maar ook IDE's installeren. De details ken ik verder niet maar het onderstaande artikel geeft een duidelijk beeld hoe het werkt en wat de mogelijkheden zijn.
Je horizon verbreden is altijd goed en daar zou ik ook zeker niet mee stoppen. Echter zie ik persoonlijk niet de noodzaak om libraries als jQuery of VueJs te vermijden.
Indien je bij de officiële core blijft, met eventuele plugins (zoals jQuery mobile), waarbij je er zeker van bent dat het onderhoud goed is. Zie ik niet de meerwaarde om ongeveer 40kb aan overhead te besparen door een grote deel aan functionaliteit zelf te gaan schrijven. Dit zal je waarschijnlijk meer tijd kosten en hetzelfde resultaat opleveren.
Om dan direct met de deur in huis te vallen: Wat reken jij voor het beveiligen van mijn website volgens de punten die jij in jou bericht aanhaalt?
Mijn standaard ZZP-tarief is 60 euro per uur incl. BTW. Alleen zou ik er persoonlijk niet voor kiezen om te investeren in een "simpele" criminals game die leuk zijn voor de hobby, maar verder in de praktijk weinig tot niks gaat opleveren.
Als ik hierin een tip mag geven; ga de benoemde problemen eens Googlen... genoeg best practices die je hierin kunnen helpen.
Graag kom ik met een van jullie in gesprek (Liefst via whatsapp of skype) om over de beveiliging te praten. Ik merk wel dat dit stukje minder goed door mij is uitgevoerd omdat ik mezelf hier nooit op heb gefocust...
Voel je vrij om vragen in dit topic te stellen.
Ik heb liever dat mensen mee kunnen lezen en hiervan kunnen leren dan dat ik één specifiek persoon ga helpen via Whatsapp/Skype. Dit moet volgens mij de kracht zijn van ICTScripters.
In het verleden heb ik dit wel gedaan, maar tegenwoordig reken ik gewoon consultancyuren voor dit soort advies als het gaat om een privégesprek. Te vaak goedbedoelde adviezen gedaan, waar vervolgens weinig waardering is voor het betreffende persoon (zeg niet dat jij dat doet) en de betreffende persoon heeft er vervolgens ook niks van geleerd.
Mollie roept bij elke betalingswijziging de webhook aan i.c.m. een payment id en mogelijke meta data die je hebt toegevoegd. Let op: dit is een POST-request en geen GET-request.
Vervolgens kun je de payment status ophalen a.d.v. het payment id die je kunt vinden onder $_POST['id'] en de correcte status afhandelen.
Mollie biedt overigens gewoon een composer package aan met uitleg en voorbeelden hoe je dit kunt implementeren:
https://github.com/mollie/mollie-api-php/
Ik zou, wat hierboven ook geadviseerd wordt, beginnen met het toevoegen van logging / activity tracking.
Never trust the user. Er zijn namelijk nog veeeeel meer manieren om een php applicatie te misbruiken:
- SQL-Injections (testen a.d.v. een tool sqlmap).
- Object-Injections (uploaden van een geinjecteerd bestand)
- XSS-Injections
- CSRF-Injections
- Man-in-the-middle Attacks
- etc.
De meest voor de hand liggende methoden zijn denk ik wel SQL en Object-Injections in jou specifieke case.
In geval van Object-Injections kun je denken aan maatregelen als het correct valideren en 'sanatizen' van het bestand. Maar ook aan het niet direct ophalen van het geüploaden bestand uit de public directory. Zo voorkom je dat gebruikers het volgende kunnen uitvoeren: phar://www.example.com/uploads/avatar.jpg, omdat er in hun geüploaden bestand een kwaadaardig phar bestand zit verstopt die vervolgens gewoon wordt uitgevoerd en het phar-protocol t.o.v. het http-protocol geen restricties heeft.
Bij SQL-Injections moet je gewoon PDO correct te gebruiken, dus NOOIT raw-queries uitvoeren en altijd prepared statements indien er input komt van een gebruiker.
Verder wil ik hieraan toevoegen dat het beveiligen van applicaties een vak opzicht. Ongetwijfeld genoeg websites waarbij dit niet op orde is en als je een beetje gaat zoeken er vast genoeg te vinden. Dit geldt niet alleen voor kleine maar zeker ook grote bedrijven. De voorbeelden die ik noem zijn de methoden die ik weet maar er zullen vast nog meer methoden zijn om raar gedrag te veroorzaken bij een applicatie.
Staan mijn berichten vol met typefouten of vindt je bij nader contact dat ik niet werk naar wens? Prima dan scheiden onze wegen met respect voor elkaar.
vind* sorry ik kon het niet laten...
Momenteel niets voor je, maar mocht ik iets hebben zal ik het laten weten. Ik heb zelf een hekel aan teksten schrijven dus dat besteed ik liever uit.
Backend: Hoe dan ook Laravel, hier kun je zeer snel zoals Patrick al aangeeft, als je de structuur snapt en je aan het ecosystem houdt zeer snel een web-service bouwen.
Frontend: VueJS mede omdat dit standaard al in Laravel zit en zij standaard support leveren in o.a. Laravel Mix en goeie backwards compatibiliteit wat bij sommige frameworks nog problemen oplevert.
Mobiel: Geloof ik niet echt in frameworks al doe ik wel alles voor Android nu met Kotlin ipv Java. Al ziet Flutter er als "hybride" framework er zeer belovend uit dus hier heb ik al wat apps mee gebouwd maar nog geen gelegenheid gevonden echt iets te publiceren. Dit is vooral omdat het nog onduidelijk is wat community nu gaat doen m.b.t. support van packages etc.
Deployment: Gitlab i.c.m. pipelines en Docker. Dit neemt gelijk het probleem wat Aaron aangeeft weg. Eenmaal goed opgezet kan er nog weinig fout gaan m.b.t. filesystems en andere sites die offline gaan. Daarnaast kun je direct ook cruciale onderdelen van je applicatie unit-testen, checken op code coverage, checken op slecht geschreven code etc.
Goed leren programmeren leer je gewoon met vallen en opstaan ga er ook niet vanuit dat je eerste echte applicatie perfect is en je laatste overigens ook niet...
Er zijn altijd betere en snellere manieren om hetzelfde te bereiken wat je destijds hebt gemaakt. Ondanks ik exact weet wat bijvoorbeeld PHP op de achtergrond doet met memory pointers en een socket-server met packages etc. weet ik het af en toe alsnog voor elkaar te krijgen om hele slechte code te schrijven. Maar voor je dat punt bereikt zal je nog wel wat moeten oefenen
Toon MeerBeste leden,
Voor een projectje waar ik mee bezig ben zoek ik iemand die veel (genoeg) verstand heeft van de mollie API.
Ik wil namelijk deze implenmenteren in mijn website echter heb ik zelf hier niet genoeg kennis voor.
Wat is de bedoeling:
Leden kunnen zich aanmelden om een eigen spel te starten, echter kan je hiervoor uitbreidingen kopen die punten kosten.
Deze punten moet je kopen zodat je de uitbreidingen kan activeren.
Wij werken met 4 prijzen en aantal punten. Echter wil ik dat alle betalingsmogelijkheden werken die geactiveerd zijn op het account.
Wie zou dit kunnen doen en wat zijn hiervoor de kosten?
De API van mollie is super weinig werk ze hebben namelijk een library met examples voor elke programmeertaal. Het enige wat je krijgt is een plek waar de payment wordt aangemaakt; een backlink en een webhook
Die 1e plugin die je aangeeft doet toch precies wat je wilt? Je stelt per product de prijs in per x en dat wordt berekend en aan je winkelwagen toegevoegd...
https://docs.woocommerce.com/d…urement-price-calculator/
Gewoon documentatie + demo
Staat hij al online?
Nog niet ik was enkel aan het inventariseren. Tot nu toe slechts 4 reacties
Ik kan het zo ie zo niet dus lijkt mij wel leuk om het echt vanaf het
begin te leren en te proberen, ga zeker kijken.
Dat gaat zeker gebeuren, C++ is namelijk heel anders dan bijvoorbeeld PHP of Java. Maar hier ga ik uiteraard verder op in in de video(s)
Inmiddels bezig met de voorbereiding; Het plan is in ieder geval om te beginnen met de "basics". Als dit een succes is zal ik verder de diepte ingaan over o.a. optimaliseren van je code/bepaalde processen. Misschien zelfs wel een stukje game development.
Beste Ictscripters leden,
Zijn er mensen die de behoefte hebben om c++ te leren. Ik ben van plan om een youtube kanaal te starten en ik wil mogelijk als eerst een c++ serie maken. Vandaar wil ik eerst kijken of de behoefte er is.
Mvg,
Michael
Edit:
Ik ben inmiddels bezig met de voorbereidingen; De serie gaat in ieder geval het volgende bevatten (Sommige dingen worden misschien samengevoegd):
Geplakt vanaf mn telefoon maar dit zou voldoende moeten zijn
Edit: even verder gezocht; voor je berekeningen kan je deze paper mogelijk gebruiken. http://janmatuschek.de/LatitudeLongitudeBoundingCoordinates
Ik heb er geen tijd voor maar dit is niet heel lastig toch? Je kan met de google maps api gewoon je AoI/Radius berekenen en vervolgens dingen plotten op de map... Als je sticky markers hebt heb je alleen een limiet van 28
Misschien een idee om een third party library te gebruiken voor je Requests ... Ik vind Guzzle bijvoorbeeld fijn werken.