Posts by Victor

Patrick, dat is correct. Redenen waarom je het toch niet moet gebruiken:

- Het is niet userfriendly.
    - In de error kan informatie staan die je niet in je website wil laten zien. Het is okay in een testomgeving, maar gebruik dit nooit in een eindproduct!
    - Je kan de error niet loggen.
    - Script word abrupt gestopt.

Bron: http://at-byte.com/technology/…g-or-die-php-bad-practice

Je kan hierbij natuurlijk ook mooie classes schrijven die de error loggen en een nette userfriendly message teruggeven.

Punten van verbetering:

- Teveel tekst in je logo. Die moet, vind ik, makkelijk te onthouden zijn en een pakkende slogo eronder.
    - Delen van je website zijn in het Engels. Je kan het beter helemaal Nederlands maken en eventueel als je wilt meerdere talen.

Verder een mooie en strakke layout!

Aangezien het een inlog is heb je waarschijnlijk session_start(); bovenaan je pagina staan. Controleer of je dat niet hebt staan in de pagina's die je include.
    Kijk ook even of header() verder goed staat, maar aangezien ik geen script heb is het gokwerk.

- Ik zie geen foutafhandeling voor je queries
    - Probeer Error reporting aan te zetten
    - Het is overzichtelijker als je je html en php zoveel mogelijk gescheiden probeert te houden.

Reza, or die() is een foute manier van een query afhandelen. Aangezien mysql_query() de boolean false teruggeeft als er iets mis ging, kan je een if statement gebruiken.

PHP
    <?php

if($query == false)
    {
        echo 'Fout in de query!';
    }

?>

Error reporting:

PHP
    <?php

//1 is aan, 0 is uit
    ini_set('display_errors',1);
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

?>

Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat ik morgen (vandaag) eclipse ga proberen.

Tim, had je dan de trial? Of een legalje versie via werk ofzo?

Hallo allemaal,

Tot nu toe heb ik een extensie op notepad++ gebruikt: Pocketc++. Dit werkt uitstekend, maar nu ik met de SDL library wil gaan werken ben ik bang dat ik toch moet gaan upgraden naar een andere IDE/Compiler.
    Ik wil graag een programma die IDE en Compiler in één is. Ook het liefst gratis, dus geen Microsoft Visual c++.

Ik heb er al een paar gevonden, maar welke zouden jullie aanraden?

- Eclipse
    - MingW developer studio
    - Dev c++

Alvast bedankt!

Beste Koen en Quitta,

Bedankt voor jullie reactie. Ik zal mijn vraag even verduidelijken. Ik heb de basis van c++ al aardig onder de knie en kan bijvoorbeeld een tic tac toe programma schrijven. Maar ik wil graag een mooi venster met buttons, zoals quitta aangeeft, een gewoon wat mooiere layout.

Nu heb ik een simpel raad het getal programma geschreven en wil daaruit verder. De reden daarvoor is dat de code vele malen simpeler is. Mijn doelstellingen zijn dus bijvoorbeeld data opslaan (Alle wins en lose), een mooiere layout en multiplayer (lokaal).

Even de overige vragen voor Koen:

- Nee ik heb nog geen afbeelding, omdat ik niet weet welke afmetingen ik zou moeten hebben. Aangezien de user de afmetingen van het venster kan veranderen weet ik niet helemaal hoe ik dat moet aanpakken.
    - Ik heb nu een soort opdrachtprompt met links boven in het scherm alle tekst. Ik wil graag bovenaan groot: Raad het getal. En daaronder dan een input veld bijvoorbeeld. Dit is misschien dan nu even groot gedacht, maar hier wil ik graag naartoe werken.

Ik begrijp volkomen dat het moeilijk is te begrijpen. Zoals ik al zei had ik de beginselen van c++ al aardig snel onder de knie. Ik voel me nu klaar om een stapje verder te gaan, want het is allemaal wel leuk, maar zo'n opdrachtprompt schermpje is toch net niet wat ik wil.
    Bedankt voor de links! Daar ga ik even mee aan de slag. WinApi ziet er inderdaad ontzettend moeilijk uit en ik denk dat ik het best eerst even de libraries kan bekijken.

Ik heb een tutorial serie voor SDL gevonden. Voor iedereen die geïnteresseerd is: http://www.lazyfoo.net/SDL_tutorials/

Heb je voor WinApi Microsoft Visual C++ nodig? Aangezien ik alleen tutorials kan vinden die dat gebruiken.

Hallo allemaal,

Ik heb een simpel programma'tje geschreven in c++. Nu probeer ik daar een achtergrond bij te doen en alles te centreren. Google hielp me niet echt verder. Kreeg namelijk alleen lange scripts voor het maken en resizen van plaatjes.
    Is er iets als css voor c++? Of een library?

Heb de rest van de avond doorgelezen en uitgeprobeerd en volgens mij is dit toch iets moeilijker als ik eerst dacht. Misschien weet iemand een boek die dit uitlegt of eventueel tutorials (Nederlands of Engels)?

Een tijdje terug had mijn laptop dit probleem ook. Toen was de oplossing hem stofvrij maken en heb een laptop cooler aangeschaft. Misschien is dat iets? Gewoon een extra ventilator onder de computer. Het werkt met een usb aansluiting.

Ik zit even te kijken. Wat me dus meteen opvalt is dat ik <h1></h1> kan doen. Zal zo even een lijstje maken.

//Edit

- Je kan <h1></h1> gebruiken. Even htmlspecialchars gebruiken.
    - <?php echo 'Test'; ?> Resulteert in een leeg bericht.
    - Er lijkt iets niet goed te zijn op de registreerpagina
    - Lek met $_GET
    - Recente foto's blend een beetje teveel in met de achtergrond vind ik
    - De enige optie die er is, is status updates plaatsen.

Cijfer: 0/10: Nog niet van toepassing
    Mee door gaan ja/nee: Weet dat dit veel werk is. Als het groot is moet je ook wat meer aan je beveiliging doen. Ik weet niet of je blytes kent. Die werd toen gepromoot en binnen een dag was zijn site gehackt.

Idee: Meer opties maken, want alleen op statusupdates kunnen wij geen cijfer geven.

//Edit

Ik kan ook niet naar profielen van andere gebruikers.

Ik moet zeggen dat ik windows 8 nog niet heb gebruikt. Wat ik ervan gehoord heb is het een beetje vreemd met het swipen. Lijkt me niet erg praktisch met een muis. Ik begrijp van R4 dat er ook een startmenu modificatie is. Dat is dan een fijne oplossing.

Dat zal ik even aan de monteur vragen.
    Ik heb het snoertje van de iMac op de laptop gedaan. Geeft dus gewoon 120mb.

Ik moet even kijken wat een smc is en dit even proberen als ik vanmiddag thuiskom.

A Ja, hetzelfde resultaat als safari.
    B Ja, een broadcom 5764-B0. Er staat een lijstje bij. Als je die wilt hebben moet je het even zeggen, want het is nogal wat werk om dat over te typen.
    C Ethernet. De iMac staat aangesloten op airport extreme en die staat in verbinding met het modem. De airport extreme staat op brugmodus. Als we dat apparaat weghalen krijgen we hetzelfde resultaat.
    D Ubee EVW3200 Wifi-modem

Jopitan ik weet niet zeker wat ik heb. Ik zal morgen even kijken.

De laptop haalt overigens 120mb en de laptop van de monteur ook. Ik denk dus dat het een instellingsfout is op de mac maar nergens is iets te vinden. Overigens verloopt alles een beetje 'grillig' zoals ze het bij ziggo zeggen. Daarvoor komt morgen de monteur ook weer. Voot de 7e keer..

Hallo allemaal,

Wij hebben thuis sinds een aantal maanden ziggo. Nu heb ik twee problemen. Het eerste probleem ligt bij ziggo en daar hebben we nu al 6x dezelfde monteur voor gehad. Het tweede probleem ligt waarschijnlijk bij ons. We hebben hier een iMac. (Specs staan onderaan) Deze heeft van het begin af aan zeer slecht internet. We hebben 120mb, maar als we op die computer een speedtest doen krijgen we niet hoger dan 30mb. Dat is bekabeld. Wat nog veel erger is, is dat de iMac eigenlijk nooit internet heeft. Ik heb al uren op internet zitten zoeken, maar het probleem ligt blijkbaar niet zo makkelijk. Apple wil ons helpen voor 50 euro, maar kan dan niet garanderen dat het probleem word opgelost. Ziggo en ziggo plus weten ook niks en hebben nog nooit van 'problemen' gehoord.

Er staat een airport extreme tussen. (Tussen ubee modem en de iMac) Dit apparaat is wel te zien op een apple laptop, maar niet op de computer. De laptop heeft wel 120mb. We dachten dat dat het probleem is, maar wat we ook proberen. De iMac kan de airport niet vinden. Hij is er wel direct op aangesloten. Ook zonder de airport heeft de computer overigens slecht inernet.

Ook heb ik iets gevonden over DNS. Deze heb ik verandert op de iMac. Toen had ik eigenlijk 5 minuten 120mb en toen was alles weer weg. Terug naar 0,3mb. Heel vreemd allemaal.

Heeft iemand een soortgelijk probleem of weet iemand de oplossing?

Groeten,

Victor

iMac:

Mac OS X
    Versie 10.7.5

Processor: 2.93 GHz Intel Core I7
    Gehugen: 4GB 1333 MHz DDR3
    Opstartschijf: Macintosh HD

Het is misschien wat vergezocht, maar je zou waarschijnlijk de bedrading van je toetsenbord kunnen omgooien. Hiervoor moet je natuurlijk wel weten wat je doet.