Posts by Victor

Dat is natuurlijk heel leuk en aardig, maar het is tegenover je gebruikers oneerlijk als de beheerder niks van scripten af weet. Diegene weet dan niet of alles veilig is (Wachtwoorden opslaan en SQL injection) of als er bugs in zitten hoe je deze oplost.

Maar zoals ik al zei is Fils bezig met een source en volgens mij R.Haentjes ook ;)

Ben het eens met Opium. Een website beheren is niet zomaar een gevonden scriptje op internet gooien. 9/10 keer is het dan onveilig en dat is niet eerlijk tegenover je gebruikers. Ga eerst eens wat leren zodat je op z'n minst weet hoe je de bugs moet oplossen.

Fils is bezig met een source.. weet niet wanneer de release datum zal zijn.

Ook zou je natuurlijk vanaf 0 kunnen beginnen. Geordend werken, misschien een framework of mapstructuur (MVC bijvoorbeeld). Dat zou een stuk beter zijn dan de knip plak scripts die hier staan.

Honderden nieuwe functies... het berichtencentrum is er toch al?
    Is er al een releasedatum? Ik geloof ergens eind dit jaar..

Die school in Rotterdam... 12 vwo , 9 havo en een mavo examen gestolen? Die school heeft het wel voor heel veel mensen verpest. Las ook ergens dat ze slagingspercentages hadden van 100% op het vwo in afgelopen jaren. Ook grappig dat een islamitische school (Niet aanvallend bedoelt hoor ;) ) hoog scoort op het Nederlands, terwijl ze de jaren daarvoor dit niet hadden.

Okee, bedankt! Ik heb nu al een beter idee van hoe ik verder moet gaan. :)

Ik heb nu even wat geprobeerd met het MVC pattern. Denk ik nu in de juiste richting? Dit is natuurlijk wel de absolute basis en de class User heb ik bijvoorbeeld nog niet toegevoegd.

index.php

controller/loginController.class.php

model/loginModel.class.php

En natuurlijk een voor en na het inloggen pagina.

Ik snap de simpele dingen wel en wil graag verder naar wat nieuws. Het is nu alleen zo dat ik niet weet hoe te beginnen. Ik zou natuurlijk allemaal classes aan kunnen maken.

User

Premium_User extends User

Maar op internet staat bijvoorbeeld gewoon:

Inloggen

Registreren

Ik zou graag eens een goed voorbeeld zien zodat ik wat naslag werk heb.

Beste ICT'ers,

Ik ben op zoek naar een tutorial of script van een inlogsysteem die in OOP is gemaakt.
    Er is geen budget beschikbaar, het enige doel van het script is de denkwijze te leren begrijpen.
    Heb al op het internet gezocht, maar vind veel tegenstrijdigheid.
    Ik heb deze tutorial gevolgd. Hierin staat dat elke class een zelfstandig naamwoord is, bijvoorbeeld 'User' dus. Nu zie ik veel scripts op internet die dit niet volgen.

Hoe moet het wel? Een opbouw in classes zou al genoeg zijn.

Groeten,

Victor