Posts by Victor

Voor de map is waarschijnlijk de beste optie om een aantal tiles te maken. Die zou je dan zo moeten maken (of laten maken) dat ze op elkaar aansluiten. Dan heb je enkele tiles die onbewoonbaar zijn (gewoon gras), steden, verlaten steden, steden van vrienden (Gewone steden, maar met een andere kleur vlag bijvoorbeeld).

Die tiles zou je dan allemaal nummeren:

1. Onbewoonbaar
    2. Steden
    3. Verlaten steden
    4. Steden van vrienden

Dan maak je een map met coordinaten, dit is allemaal te doen door middel van arrays. Elk punt in een array geef je dan één van die 4 getallen en zo weet je wat je moet laden in de map. Je zal dan wel moeten denken aan de grootte en niet alles tegelijk laden.

M.Martens
    Als je niks nuttigs te melden hebt kan je beter gewoon niet reageren. ;)

Op zowel de grafische kaart als de ranglijst filters zetten. Dan kan je bijvoorbeeld zo iets doen:

Grafische kaart
    Verschillende punten aan en uit zetten
    Spelers
    Jij - aan
    Vrienden - aan
    Resterende spelers - uit

Gebouwen
    Jouw steden - aan
    Steden van vrienden - uit
    Steden van spelers - uit
    Verlaten steden - aan

Ranglijst
    - Geld
    - Punten
    - etc.

Een "ervaren" scripters zoals jij dat noemt, gaat zulke opdrachten niet aannemen. Zo'n persoon verdient misschien zijn brood met scripten en gaat dan niet zijn tijd in iets steken waarvan hij geen idee heeft of hij wat gaat verdienen. Een hobby scripter, waarvan waarschijnlijk ook de kwaliteit minder is, wil dit misschien wel doen voor je. Maar alsnog willen de meeste een onderpand hebben. Een bedrag zodat ze weten dat wat ze doen in ieder geval niet voor niets is.

Ik zou zeker meedoen met de C++ lessen. Daarnaast zou ik ook de opdrachten van PHP willen proberen.. gewoon als uitdaging. Vond de programmeeruitdaging van Stefan toen ook erg leuk! Ook de lessen over database schema's lijken me erg interessant.

M.Martens dat is natuurlijk wel een beetje overdreven. Je gaat mij niet vertellen dat jij in een script van 20+ regels elke spatie en haakjes precies als een ander neer kan gaan zetten. De kans bestaat, maar is zo klein dat je er niet vanuit hoeft te gaan. ;)

Er gaat duidelijk iets mis met de query. Dan wel geen verbinding, verkeerde gegevens meegezonden. Maak foutafhandeling aan. mysql_error() kan je wat exacter vertellen wat er fout is. ;)

Undefined index betekent dat iets niet bestaat.
    Doordat er dingen niet bestaan gaat er iets mis in je query en dat zorgt ervoor dat $query geen object is. Je kan num_rows alleen doen als de query goed is verlopen. Lees mijn berichten terug en pas even aan wat ik zei. (Foutafhandeling!)

Zet error reporting eens aan en maak foutafhandeling in je queries. Kijk dan of je foutmeldingen krijgt.
    Daarnaast gebruik je eregi(). Die functie is deprecated.

Je code staat allemaal naast elkaar, dus het is nogal moeilijk kijken. (ICTs bug?)
    Wat ik in ieder geval wel zie is dat je je $_GET waarden niet hebt beveiligt, maar die zo in de query gooit. Dat maakt SQL injection wel erg makkelijk.

Dan moet een klant van jou een formulier op zijn site hebben staan. Dus iets in de zin van

Code
    <form action="[JOUW SITE]" method="POST">
    <input type="text" name="username" placeholder="Username" />
    <input type="password" name="password" placeholder="Password" />
    <input type="hidden" name="site" value="[SITE VAN KLANT] />
    </form>

De code wordt dan naar jouw site gestuurd waarna jij alles kan checken en door middel van het hidden field kan je ze terugsturen naar de oorspronkelijke site. (Zou eventueel ook kunnen met javascript back, maar weet niet helemaal zeker hoe dat werkt)

Snap je?

Koerdos, er word bij een bedrijf geen onderscheid gemaakt. Als is het de schuld van M.Martens, alsnog is UGhosting (en dus Menno) verantwoordelijk.