Posts by AarClay

Nee, dat was het niet. Het was een topic waarin veel meer mensen vraagtekens kregen over de situatie.

Ik heb geen zin om te speculeren over waarom iemand dit wilt, maar het lijkt in ieder geval neer te komen op een obsessie. En dat verhaal van de kinderen geloof ik ook niet zo.

Daarom kan het geen kwaad om eerlijk te zijn, in plaats van dat je in allerlei bochten moet wringen, waarbij je steeds natter gaat.

AarCLay

ik heb zelf al dingen gemaakt en mijn dochter ook
    ik ben al aan het werk er mee

Een dochter van 10 aan het programmeren? Ik geloof er weinig van.

Citaat

en dan ik snap jullie echt niet waarom zal ik alles voor 100% moeten betallen raar hoor
    ik vind echt dat je kinderen vanaf de 10 jaar echt wel wat kunnen leren anders worden het van die verwende kinderen.

Een RPG-game is niet een goedkoop stukje speelgoed van de Intertoys. Dit is maatwerk waarin uren werk zit. En waar gewoon uurprijs voor betaald moet worden. Reken maar op minimaal 60 euro per uur.

En als je niet eens snapt waarom je alles voor 100% moet betalen, zou ik toch maar eens naar het Nibud bellen, of een Kinderopvoedingslijn.

Citaat

en dat is mijn mening en daar mee uit.
    vind het wel jammer dat mensen melden dat ze het meer hebben over mijn dochter dan over wat het kost en of ze ideeen hebben en of willen helpen hier mee. JAMMER

Ik vind het erg vreemd dat je jouw kinderen erbij betrekt, en ik geloof eigenlijk geen barst van je verhaal. Wordt het niet eens tijd om met de echte waarheid te komen? Een paar jaar geleden zag ik ook al zo'n wazig topic voorbij komen waarbij je, ik meen een kind van 7 had, die een RPG-game wou...

Trouwens, zie ik je erg vaak topics starten over diverse Maffiagames, en het gaat alleen om gratis dingen. En nu opeens wil je geld gaan betalen terwijl het budget niet toereikend is.

Zelf vraag ik mij ook af of een RPG-game wel interessant is voor een kind van 10. Zulke kinderen zijn op de basisschool nog aan het leren rekenen, en een RPG gaat daar net een stapje verder in met grote getallen, en ingewikkelde berekeningen en het maken van juiste keuzes.

Al met al ruik ik toch ergens vis al ik alles bij elkaar optel.

Niet zo heel lastig.
    Endpoint aanpassen, request aanpassen en wat data meesturen.

Misschien hebben ze een nieuwe client? En anders is het een kwestie om met CURL iets in elkaar te draaien. Enige wat er moet gebeuren is een JSON-request met gebruikersnaam en wachtwoord meesturen.

Misschien is het handig om eerst maar eens een uitgebreide lijst met specificaties te schrijven, voorzien van diverse voorbeelden en wat het moet doen, en wat de eisen zijn.
    Dan kom je eerst uit op een mooi document van misschien minimaal 5 A4'tjes. Maar dat is dan aan de krappe kant.

Op wat je nu wilt kan iemand echt van alles aan prijzen noemen. De brug is nog veel te ver om een prijsaanvraag voor te doen.

Eerlijk gezegd vind ik het een vaag verhaal. Een RPG-game voor een 10-jarige dochter die op maat moet worden gemaakt? Volgens het Nibud krijgt een 10 jarig kind 2,- tot 2,30 zakgeld per week. Laat haar dat liever opsparen voor een leuk paarden-cadeau uit de speelgoedwinkel i.p.v. in te laten leggen in een aankoop van een RPG-game. Los van het feit dat het idee een beetje belachelijk klinkt, vind ik dat ze echt niet hierin moet meefinancieren. Ik hoop maar dat sociale instanties niet mee zullen lezen.

Hoe groot je tabel ook mag zijn, boeit niet. Het gaat om het structuurdeel waar een syntaxfout in zit.

Waarmee importeer je het?

Waarom gebruik je nog de oude mysql-functiebibliotheek, en geen mysql[u]i[u] of PDO?
    In PHP 7 zal dit script niet meer werken namelijk om dat de oude mysql-functies uit de mysql-bibliotheek verwijderd zijn.

Waar sla je nu de taal van de gebruiker op?

Daarbij, het lijkt mij lang niet altijd de bedoeling dat de resultaten publiekelijk in te zien zijn in verband met privacy.

Je hebt gelijk, maar het is wel kort door de bocht. Als er geen persoonsgegevens geregistreerd worden kan het geen kwaad, en kunnen de resultaten ook achteraf geanonimiseerd worden vrijgegeven.

Om verder te reageren op @Syntax. Google Form is zeker een goede oplossing als je dit snel wilt doen.
    Ik zie het steeds vaker, en zelfs bij enkele grotere sites.

Zelf raad ik aan om niet voor elke include een controle te doen met file_exists, en enkel als het echt nodig is. Ik kan wel mij indenken dat je misschien een webapplicatie wilt leveren waarin eerst een setup-procedure wordt doorlopen voordat het gebruiksklaar is, en dat je dan je config.inc.php standaard eerst config.inc.sample.php noemt of iets in die trant.

Als de setup niet is doorlopen, dan kan je prima met die functie een melding tonen.

Maar goed, ik raad aan om dit liever niet te vaak te doen in je codebase. Want hoe vaak zou die error getriggerd worden? Hoogst waarschijnlijk niet vaak... :P

Ik heb het idee dat crimegames een beetje uit zijn. Ik hoor weinig mensen erover, en de meesten zitten achter hun gameconsole online te gamen met Fortnite of weet ik veel wat. Een crimegame kan prima, als je maar een goed onderzoek opzet of er nog behoefte aan is.

Maar wat ik mij toch afvraag:
    Waarom zijn die meeste crimegames nooit voorzien van een CTA. (Call to Action)?

Wat moet mij bewegen om lid te worden? Wat kan ik ermee? Hoe steekt spel het in elkaar? En wat kan ik verwachten? Is het RPG of een vette 3D game? of een simulatie? Je ziet vaak enkel een inlog-schermpje en de tekst van: "Word lid!"

Misschien is het wat leuker om uit die eeuwige maffia-wereld te trekken. Daarvan zijn er al 15 in een dozijn. Misschien iets met de geschiedenis, met Romeinen en Galliërs? Of vikingen?

Als je het voor de verandering eens lekker modulair bouwt, dan is een aanpassing niet zo moeilijk om in te bouwen. Wapens kan je in de database dan zo aanpassen van mitrailleurs naar speren, en een overval op een bank kan je aanpassen in een aanval op een kasteel.