Posts by AarClay

Dat is een kwestie van je DNS aan te passen. Het ligt er aan hoe en waar deze beheerd wordt. Het zal hoogstwaarschijnlijk een API moeten worden.

Aan de gebruiker de opdracht om dan die domein bekend te maken op zijn webserver. Daar heb jij geen invloed op.

Whitelabel is niet echt een techniek voor zover ik zie. Meer een term om aan te geven dat je niet je naam vrijgeven in het geval dat je resellers hebt. Vaak heb je dan een neutrale naam die geen bedrijfsnaam is.

Je wilt dus dat pietjepuk.jouwwebsite.nl wordt doorgestuurd naar iemands eigen website op een externe server? Klopt dat?

ik snap alles wat jullie zeggen maar mijn punt is als de download link werkte wist niemand wat ik aan het doen was met het script en was deze drama allemaal niet nodig

nog steeds al pacino script heeft iemand die nog

Als ik het ruim 10 (!!!) jaar oude script al heb kunnen omschrijven, dan kan je er vanuit gaan dat ik de link in dit topic gevonden heb. Kijk eerst eens hier en daarna hier.

En om over 'drama' te schrijven? Overdrijven is een vak, zeg!
    We zijn bloedserieus, echter lijk je dat niet te beseffen, Zigzag.

als je auto motor of fiets kapot is vervang je toch ook dingen waarom bij een oude source dan niet

Omdat het ook om de hele opbouw gaat, als je het goed wilt doen. Je wilt het toch eenvoudiger opbouwen, denk je niet? Een fiets en een auto hebben al jaren een robuuste opbouw. Dit script is gewoon zwaar inefficiënt gebouwd met +/- 150 PHP-scripts. Dit zou je bijv. prima in classes kunnen onderverdelen.

Maar het komt er op neer dat je eigenlijk van een oude Lada een snelle getunede Volkswagen wilt bouwen. Dat is gewoon onmogelijk. Daarom dus nieuwbouw!

Geen ervaring helaas. Maar je zit safe als de laatste updates maximaal 2 á 3 jaar zijn. Of bouw het zelf, dan heb je wat unieks.

Tips heb ik al gegeven.

(PS: Een vraag eindigt altijd met een vraagteken, en geen uitroepteken ;) ).

dat vind jij zonde ik vind het wel een uitdaging

Dan kan je net zo goed opnieuw beginnen door het nu goed gestructureerd en efficienter te doen. Enige waar je de oude source voor kan gebruiken is om te kijken welke features erin zitten, maar voor de rest is alles mank:

- Layout is niet schaalbaar. gebruikt tabellen als positionering, een techniek die al 10 jaar geleden uitgefaseerd werd.
    - Oude functies die je moet ombouwen
    - Missende foutafhandeling
    - Niet gebouwd in lagen. Je wilt o.a graag je HTML scheiden van je PHP en een databaselaag hebben zodat je eenvoudig functies kan aanpassen. Misschien nog een cachinglaag erin om de load op je database te verminderen.
    - Veel technische security-fouten
    - Veel praktische security-fouten
    - Slechte inspringing van de script
    - Zeer slechte database opzet die niet flexibel is.
    - Geen transactie-logging bij betaalscripts.
    - Geen log bij de nieuwsbrief-mailer die bij houdt wie er gemaild is.
    - Overbodige UNIX-timestamps in queries. gebruik gewoon normale datum en tijden zoals ze accepteren.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.....

Ik durf te wedden dat je de basis van een nieuwe RPG-game al eerder af hebt dan dat je elk script (+/- 150 stuks ofzo) handmatig gaat patchen.

Ik ben al 15 jaar bekend met PHP, dus dit kan je van mij aannemen.

Je mag rustig vertellen waarom je het wilt hoor. Niks is te gek.
    Maar onthoud dat je er tegenwoordig weinig aan hebt:

• Het is oude gestructureerde code.
    • Je hebt er niks aan om iets uit te leren omdat het oude technieken gebruikt.
    • Het is onveilig.
    • Het werkt niet eens meer op recente webservers, of je moet oude versies installeren die weer voor veiligheidsproblemen zorgen.

Mijns inziens zonde van de tijd om er wat mee te doen. Om deze reden ga ik er sterk van uit dat iemand anders dit ook niet meer zal delen. Dus laat lekker gaan is mijn advies.

Ja, leuk om het te laten zien, maar persoonlijk zou ik er geen meerwaarde aan hebben.
    Ikzelf heb 15 jaar geleden ook een vernuftig inlogsysteem gebouwd. Maar echt veilig was het niet. Om deze reden heb ik de code ook niet meer online staan.

Soms kan je beter afscheid nemen van oude en onveilige sources.

Waarom zou je het überhaupt nog willen verspreiden?

- Meeste werkt niet eens meer
    - Brakke codeopbouw die je niemand wilt aanleren
    - Als het werkt is het zo lek als een mandje.

Mensen moet eigenlijk gewoon accepteren dat het deprecated meuk is.
    Screenshots om te laten zien hoe het eruitzag lijken mij het enigste aan waarde voor deze scripts.

Dit topic gaat echt van de hak op de tak. tigermaffia lijkt niet echt te willen luisteren naar alle tips en adviezen, en gaat vrolijk door om opeens weer iets anders te proberen.

Zo werkt een discussie niet! Ik gooi de handdoek in de ring. Jammer! Ik hoop dat hij er lering uit trekt.

Veel succes verder!

We willen graag helpen, maar plaats het privébericht dan gewoon openbaar.

Geef even aan waar je nu op vastloopt, en wat je al gevonden hebt.
    Je emoties mag je in je post wel even achterwege laten door tot tien te tellen.