dat vind jij zonde ik vind het wel een uitdaging
Dan kan je net zo goed opnieuw beginnen door het nu goed gestructureerd en efficienter te doen. Enige waar je de oude source voor kan gebruiken is om te kijken welke features erin zitten, maar voor de rest is alles mank:
- Layout is niet schaalbaar. gebruikt tabellen als positionering, een techniek die al 10 jaar geleden uitgefaseerd werd.
- Oude functies die je moet ombouwen
- Missende foutafhandeling
- Niet gebouwd in lagen. Je wilt o.a graag je HTML scheiden van je PHP en een databaselaag hebben zodat je eenvoudig functies kan aanpassen. Misschien nog een cachinglaag erin om de load op je database te verminderen.
- Veel technische security-fouten
- Veel praktische security-fouten
- Slechte inspringing van de script
- Zeer slechte database opzet die niet flexibel is.
- Geen transactie-logging bij betaalscripts.
- Geen log bij de nieuwsbrief-mailer die bij houdt wie er gemaild is.
- Overbodige UNIX-timestamps in queries. gebruik gewoon normale datum en tijden zoals ze accepteren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.....
Ik durf te wedden dat je de basis van een nieuwe RPG-game al eerder af hebt dan dat je elk script (+/- 150 stuks ofzo) handmatig gaat patchen.
Ik ben al 15 jaar bekend met PHP, dus dit kan je van mij aannemen.