Posts by AarClay

Maar je hamert wel constant op je eigen oplossing (alsof dat MOET worden uitgevoerd?), terwijl dat niet altijd even simpel gezegd dan gedaan is. Laat dat toch eens los, kerel! Nergens voor nodig, tenzij jij de opdrachtgever bent.

In de startpost is al duidelijk gemaakt waarom de topicstarter twee versies wilt draaien. That's it.

Neem een kop thee, en lees de draad nog eens rustig door! :)

Ik geloof dat er al een antwoord is geroepen. Iets met meerdere klanten....

Ik kan me indenken dat iemand ook twee versies tegelijkertijd wilt draaien om de PHP-scripting te kunnen upgraden, met natuurlijk het testen in PHP7. Een aparte dedicated server is behoorlijk basaal en overdreven, terwijl DirectAdmin het officieel mogelijk maakt om twee PHP-versies te draaien.

Ikzelf heb ook PHP 5.6 en PHP 7.0. Werkt prima, en in de tussentijd kan ik alles naar PHP 7 herscripten en overhevelen, en draai ik vervolgens PHP 7 en PHP7.1.

Ik zie zelf niet in waarom er verantwoording moet worden gegeven? Het valt behoorlijk buiten de scope van de vraag.

Trouwens: Als je CloudLinux hebt met DirectAdmin, dan kan je je lol al helemaal niet meer op met meerdere PHP-versies dan enkel twee. ;)

Misschien een tip voor de topicstarter om eens contact te zoeken met John van DirectAdmin.com. Hij heeft overal een oplossing voor. Dus maak daar eens een ticket aan!

Waarom wil je op twee benen (blijven) hinken? Wat werkt er niet in 5.6 wat wel werkt in 7 of andersom?

Zoals hij zegt blijft het standaard PHP 7 i.p.v. de geselecteerde optie van 5.6.

En dat hij twee PHP-versies wilt vanwege zijn klanten.

En als het goed is kan dit op gebruikersniveau worden aangepast in het domein-beheer.

Met .htaccess hoef je verder niet te rommelen, gezien het op Virtual Host niveau wordt gedaan.

Waarom niet 's nachts zoals elk ander bedrijf / website..?

Volgens mij hoeven nachtelijke upgrades bij grote bedrijven niet altijd meer 's nacht plaats te vinden. Een beetje grote site heeft wel een webservercluster. Dan kunnen ze een node aanpakken en kijken of het werkt. Zo ja, dan de rest erachteraan, en anders de node even uit de pool schoppen zodat het gefixt kan worden.

Lang leve loadbalancers en VM's. Mooiste is dat je gewoon de boel via Puppet inlaadt als het op testlocatie werkt.

Vaak zijn het migraties die 's nachts plaatsvinden.

Er zit niet anders op dan de werking van de SWF-objecten om te bouwen naar PHP, CSS, HTML, Canvas of iets dergelijks.

Ik speel geen Maffiagames, dus zonder te weten waar die SWF-objecten voor dienden kan ik niet vertellen wat je moet doen. Dus wijd je eens verder uit...

Op het forum van hun staat wat voorbeeldcode:

Eigenlijk geen rocket-science.

Als ik wat tips mag geven:
    -Uitgebreid rechtensysteem volgens RBAC principe met C-R-U-D. Bij voorkeur met met overervende rechten om orde erin te houden door middel van een rechtenboom (welke recht krijgt voorrang, en wat bij tegenstrijdige rechten?) Geldt voor zowel acties op de site als het forum zelf (forum 3 niet bekijken, forum 8 is alleen lezen voor mensen met gebruiker-roles bijv.). Of een 'clear'-type aan een recht, om eerdere rechten te vergeten. Ideaal voor een speciale recht voor mensen die een ban hebben voor een bepaald forum.

- Privé Berichten (met rechtensysteem erachter, want iemand kan een geen rechten hebben)
    - Sessiesysteem waarbij gebruikers eenvoudige eerdere inlogsessies kunnen wissen. (stel je bent nog ingelogd op school)
    - Social Media inlog, niet te missen. Hybrid Auth kan hierbij helpen.
    - Gebruikersnotities waarbij beheerders (of beter gezegd: mensen met de juiste rechten) aantekeningen kunnen maken over gebruikers. "Spamt te veel", "trollt regelmatig"
    - Topicnotities voor beheerders (rechthebbenden). "Let op Pietje, hij plaatst veel oneliners!" Uiteraard op naam van de poster.
    - Topicreports (ook hier rechten aan gekoppeld) zodat gebruikers topics kunnen rapporteren, en rechthebbende crew deze kan afhandelen.
    - Pushmessages bijvoorbeeld. Een dwingende 'aangetekende' privé Bericht die hij moet accepteren om verder op de site te kunnen lezen. Voorkomt gekibbel over waarschuwingen die normaal via PM worden verstuurd niet worden gelezen.
    - Uitgebreide zoekfunctie, en niet op een lullige en simpele LIKE.
    - Duimpjes geven voor postings. Bij voorkeur alleen maar duimpjes en geen down-thumbs. Dit werkt averechts en kan misbruikt worden tegen gebruikers.
    - Locked topic onderaan plaatsen, kan met een mooie ORDER.
    - Forums sorteren op sortingsnummer
    - Uitgebreid log-systeem bij beheertaken. Wie heeft 'wat' gedaan?
    - Bannen op IPv4 en IPv6 reeksen, maildomeinen en users.
    - Bannen van bovenstaande dingen tot een ingestelde tijd.
    - Weigeren van bepaalde domeinen bij registratie-mailadressen. - - Mailadressen van registratie en aanpassen beide apart opslaan.

Genoeg zo? Een paar dingen heb ik gejat uit een oud bekend forum genaamd MyReact die niet meer ter download is (helaas).

Je zou bepaalde niet essentiële zaken via plugins kunnen toevoegen. Denk aan Likes, Badges, Rankings van gebruikers.

Oh ja, en bedank mij eventjes voor dit kwartiertje nadenken

Als ik zo kijk kan je niks met de oude client doen in de nieuwe API.
    Vraag Versio anders eens of ze een goede client hebben? Scheelt je ene hoop gedoe.

waarom doe je geen live poll via facebook met de vind-ik-leuks?

Heeft iedereen Facebook? Ik zou zelf liever geen drempel neerleggen dat mensen moeten inloggen.

Vooral het oudere publiek haakt dan af.
    Een responsive website is veel zinvoller. Eventueel een open wifi-puntje. Desnoods als extraatje met tablets bij een promotie standje voor opa en oma.

Ik heb geen idee hoe het evenement er zelf uitziet...

Of je neemt een subkeyword.

Bijv.: go [sitenaam] [keuze] naar 1008

Anyway, ik zie tegenwoordig weinig van zulke SMS-diensten. Puur omdat je als klant alleen een SMS kan sturen, en niks spannends in het belang van de klant terug krijgt over het vervolg van de actie.

Je kan bijv. een responsive website maken met keuze opties. Met QE-codes op flyers of een verkorte gecustomised bit.ly adres kan je veel meer doen.

Volgens mij zijn er ook goedkopere aanbieders die shortcodes in het algemeen blokkeren. Ik dacht Bliep en Simyo. En dan vallen veel mensen buiten de boot.

En dan bedenk je later dus dat je opeens vergeten was een open haard te bouwen....

Vooruitdenken is niet altijd de even handig. Mogelijk is de inbouw van SEO best ingrijpend dat je het beter halverwege in kan bouwen i.p.v. op het einde.

Klinkt aardig, maar wat zijn de voordelen vergeleken met Mailchimp en andere externe maildiensten? En hoe garandeer je dat de mails ook daadwerkelijk binnenkomen, en dat je servers niet op een blacklist staan? En welke leden worden er bereikt? De doelgroep is ook van belang.

Wat is er mis met CodeAcademy?

Ik heb nog nooit echte goede boeken gezien. Elk boek heeft een slechte vorm van foutafhandeling, rare code opbouw.