Citaat
mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given
Je geeft aan mysqli_query één parameter met de SQL-opdracht, maar er mist een tweede parameter. na een blik op de mysqli_query() op PHP.net zien bij bij de procedurele syntax van die functie dat de eerste parameter een verwijzing is naar je connectie, en de tweede de SQL-opdracht is.
Als je dit al aanpast bij al je queries, ben je al een flink stap verder dan enkel een 'i' toe te voegen, wat niet niet meteen het succes van de hervorming van oude MySQL-functies naar MySQLi-functies.
Verder zou ik uit oogpunt van efficientie liever mysqli_fetch_assoc gebruiken i.p.v. mysqli_fetch_object()
Verder ben ik benieuwd waar $data->login vandaan komt, hier zie ik ook een error in.
Misschien ben je vergeten de class te initialiseren?
Om een horde aan errors te voorkomen indien je query mislukt, raad ik met klem aan om goede foutafhandeling in te bouwen waarbij je kijkt of je query false is of anders een resource teruggeeft (en dat is geen true
).
Als je de OO-variant van MySQLi gebruikt, wat ik tevens kan aanraden, dan kan je foutafhandeling makkelijker realiseren de interne classe zelfs uitbreiden met een hoop nuttigs :-).