Posts by AarClay

Opzich is het vrij logisch, want waarom zou iemand op een oude code willen voortborduren, wat teveel tijd kost, en wat de hulpgever teveel tijd kost.

Vroeger zat iedereen een beetje te rommelen met Criminals, maar tegenwoordig is dat behoorlijk uit. De tijd verandert nou eenmaal.

En bovendien valt mijn post ook onder hulp. Ik help hem om hem een hoop ellende te besparen. Dus ik vraag me af of die hulp en mentaliteit echt verdwenen is?

Als ik deze code zie krijg ik opeens een flinke trek in spaghetti als avondeten. :P

Met een brij aan deze code kan je gewoon niet meer werken. Ik zou liever zeggen:
    Gooi het in de vuilnisbak en ga terug naar de tekentafel. Ik zie zelfs al een hoop vage beveiligingen die nergens op slaan, onduidelijk geformuleerde SQL-queries en een shitload aan niet duidelijk ingesprongen statements. (99 t/m 102 is al een waar drama om te zien)

Zo te zien is dit een criminele Criminalz-game uit de jaren 2009 ofzo. Die wil je niet eens meer draaien, laat staan debuggen.

Ik vraag me eigenlijk af wat mensen nog bezielt om aan zulke oer-oude slecht geschreven en ongedocumenteerde scripts te willen sleutelen.

Je zou wat JSON data uit de Graph API kunnen trekken als het geen layout-optie van de button zelf is misschien. Maar dan ben je meer in de richting van een custom button aan het werken.

Ik zou dat persoonlijk zeker aanraden.
    Het is algemeen bekend dat Facebook een hoop data aan het tracken is, wat niet altijd wenselijk is.

Met een eigen opzet waarbij je via hun FBgraph API de like-gegevens ophaalt, heb je dit weer niet.

Ik ben benieuwd hoe je op het idee komt om een blog/CMS syeteem als Wordpress hiervoor te ge-/misbruiken? :P

Ik heb het idee dat mensen dit als een volwaardig framework zien waarmee ze websites op kunnen bouwen, maar dat is het feitelijk niet, want het is en blijft een basis CMS die zich voornamelijk richt op blogfunctionaliteit. Als je echt een framework wilt gebruiken, dan moet je eens kijken naar Zend Framework, Laravel, Symfony, YII of weet ik veel wat. Er is keuze genoeg hierin, en er zijn ook vergelijkingsmatrixen te vinden die je bij de keuze kunnen helpen.

Citaat

mysqli_query() expects at least 2 parameters, 1 given

Je geeft aan mysqli_query één parameter met de SQL-opdracht, maar er mist een tweede parameter. na een blik op de mysqli_query() op PHP.net zien bij bij de procedurele syntax van die functie dat de eerste parameter een verwijzing is naar je connectie, en de tweede de SQL-opdracht is.

Als je dit al aanpast bij al je queries, ben je al een flink stap verder dan enkel een 'i' toe te voegen, wat niet niet meteen het succes van de hervorming van oude MySQL-functies naar MySQLi-functies.

Verder zou ik uit oogpunt van efficientie liever mysqli_fetch_assoc gebruiken i.p.v. mysqli_fetch_object()

Verder ben ik benieuwd waar $data->login vandaan komt, hier zie ik ook een error in.
    Misschien ben je vergeten de class te initialiseren?

Om een horde aan errors te voorkomen indien je query mislukt, raad ik met klem aan om goede foutafhandeling in te bouwen waarbij je kijkt of je query false is of anders een resource teruggeeft (en dat is geen true ;) ).

Als je de OO-variant van MySQLi gebruikt, wat ik tevens kan aanraden, dan kan je foutafhandeling makkelijker realiseren de interne classe zelfs uitbreiden met een hoop nuttigs :-).

Aan oude scripts moet je niet sleutelen. Dat is echt de moeite niet meer.
    De technieken zijn de laatste jaren en decennia behoorlijk veranderd.

Citaat

Als je zoals jij zegt alles eerst moet opakken van een forumpje tot cms is mooi meegenomen als je dat uiteindelijk kan maar gaat ook onweis veel tijd inzitten en ik heb geen intensie om er daadwerkelijk later iets mee te doen.

Een beetje vreemd argument, tijd zit er sowieso in, ook als je een brakke MMORPg zou ombouwen (wat ik niet aanraad). En dat je geen intenties met een forum, gastenboekje, contactformlier hebt is ook niet echt een reden. Je moet toch ergens mee beginnen. Alle functionaliteit die je daarin leert, kan je later weer goed gebruiken om een nieuwe MMOPRG te kunnen bouwen, als je wilt.

Wat je nu wilt is een steenkoolgraafmachine bedienen, terwijl je nu nog maar weet dat je het beste met een schep kan beginnen.

Je hebt dus de verkeerde insteek in gedachten.

Is dit niet een beetje hoog gegrepen als je 'low-skilled' bent?
    Waarom begin je niet bij wat simpelers, om mee te oefenen?

rekenmachientje, contactformuliertje, gastenboekje, forumpje, simpel CMS'je. Als je dit een goed onder de knie hebt, dan kan je een MMORPG maken, maar ik zou dan niet een oude (brakke) pakken van vroeger.
    Geen land meer mee te bezeilen omdat die slecht gecoded zijn, en oude technieken hanteren.

Ik gok op een vreemde codec die je in de mp4 gebruikt, die telefoons niet lekker begrijpen.

Zet het eens op YT, die zal er mogelijk vast wel wat goed van maken, of laat de video op een andere instelling opnieuw renderen.

Heb je geen vreemde codec ofzo? Probeer het eens met een ander MP4-bestand. Zo heb ik ook een MP4 op mijn Samsung die alleen maar audio laat horen.

Ik wil niet bot zijn, maar dit kan beter van begin-tot-eind opnieuw worden geschreven.
    Dit is zo oud, en zeer onlogisch en onleesbaar geschreven (tja, Criminals he) dat het gewoon niet te doorgronden is.

Eigenlijk is het al duidelijk dat tijdens de populariteit veel hostings deze scripts van hun servers weerden.
    Een reden genoeg om dit weg te gooien.

Dat is juist een beste keus (als je op één server doelt met switch), de klant kan dat dan zelf overzetten naar PHP7.
    DirectAdmin biedt die mogelijkheid gewoon aan.

Mocht de genoemde @koen er niet uitkomen met de topicstarter, dan is John van DirectAdmin ook vast wel bereid om een kijkje te nemen. Mocht er iets om zeep geholpen zijn waardoor de PHP-switch niet meer werkt, dan moet je wat dieper graven.... Het is en blijft toch een controlepaneel met wat hand- en typwerk i.p.v. klikwerk. ;)

Niks kinderachtigs aan. Kom nou! ;)
    Ik geef toe: Iedereen kan er overheen kijken als men haastig is, ook ik kijk wel eens over wat Python, PHP of C# code heen, en na een rust-periode zie ik het meteen weer duidelijker.
    Je mist gewoon een belangrijk argument uit de startpost.

Ik herhaal het nog maar even:

Citaat

Ik zou dit graag op mijn productie installeren, maar de vaste klanten op 5.6 zetten. Zodat ze zelf kunnen overstappen naar 7.0 als ze klaar zijn.

Het gaat om de vaste klanten die in dit geval op PHP 5.6 zitten, en dat ze nu de keuze krijgen om over te stappen op PHP 7, en daar is natuurlijk een overstaptermijn voor.

Ik denk dat zowel jij in het algemeen en de topicstarter niet verantwoordelijk zijn voor de klanten hun code. Het zou toch gek zijn als mijn hostingprovider zomaar aan mijn code zou gaan rommelen zodat mijn site nog bij hun update zou werken.

Je mag kritisch zijn, maar trek gewoon een grens naar wat reëel is en wat niet reëel is.