Posts by AarClay

Dat is ook zo....
    Maar de manier hoe hun het aankondigen ('feestje!!') en de periode slaat echt als een tang op een varken met 7 poten. Ik denk dat een hoop mensen daar al over moeten braken. Dat is gewoon zeer on-professioneel.

Volgens mij mag dit alleen in combinatie met een wedstrijd. Dus enkel bellen en horen of je gewonnen hebt, mag niet.

Waarom bel je gewoon niet met de Kansspel-autoriteit? 070 302 1300

Dan weet je het beste antwoord die je wilt weten.

Ik snap je frustratie over de zoekfunctie daar. Het is geen hobbyproject overigens. Zelf zou ik aan een Elastic Search denken, maar ik ga niet over de code. Maar er komt ooit een moment dat de zoekfunctie vast beter zal werken.

Ikzelf heb in mijn forum toen overigens FullText gebruikt. Sorteert ook wel redelijk :)
    En die teller is precies wat je uitlegt. Ik sloeg die ook in aparte velden op. En soms even een recount.

Gebruik gewoon phpBB. Die wordt nog veel geüpdated en wordt overal ondersteund. Tevens is er ook goede support.

Download: http://www.phpbb.nl

Ikzelf heb een jaar of 10 geleden een forum gemaakt, maar dat was echt een flink werk. Je moet met heel factoren rekening houden, en je teller voor de topics bijhouden, want die wil je niet real-time uitrekenen. En dan nog forumrechten inbouwen, zoals moderatie en dergelijke.
    Liever zou ik het downloaden als ik het nodig had.

let ook op de spam/bot preventie (die hier ook overigens niet zou misstaan, als ik de Online Users zie). Pas geleden had ik voor de grap een test-forum geinstalleerd, en nooit meer naar omgekeken. Opeens 700.000 posts, 8.000 leden en duizenden topics vol met medicijnen-spam.

Geachte leden,

Op dit moment zijn wij bezig met het opbouwen van een nieuw maffiaspel.
    Dit spel is gebaseerd op de code van criminals revamped en zal daarop verbeterd en uitgebreid worden.

ik hoop van harte dat er niet op de oude code van Criminals wordt geleund. ;)

Maar is er nog steeds markt voor Mafiagames? Ik hoor bijna niemand meer erover?

Een spel wat al bestaat wil je een internationaal succes laten worden?
    Iets wat succes moet hebben (en dat moet je afwachten of dat lukt) heeft meer kans van slagen als het origineel is.

Verder zijn mafia-games een beetje uit de tijd. In de tijd dat ik mijn ICT-opleiding deed (2006) zat men er massaal achter, en was het het gesprek van de dag. Problemen met brakke Criminals-scripts kwamen aan de lopende band binnen op diverse scripting-communities.

Nu hoor ik bijna niemand meer over mafia-games die ze spelen. Ga anders eerst eens een marktonderzoek doen, en uitzoeken waar mensen wél behoefte aan hebben voordat je een game opstart waar weinig mensen interesse in hebben.

Ik zou als ik jouw was de hele code gewoon opnieuw herschrijven. Hoe meer je erin werkt, hoe meer het zeer zal doen bij onderhoud.

het mooiste is als je het structureert in functions en/of classes.

Of het gebruik een framework zoals Laravel of Symfony, maar dat gaat zeker niet over een nacht ijs, en heeft als nadeel weer een flinke leercurve, en niet echt voor beginners.

Ik heb er 10 tellen in gekeken en ik kan enkel aanraden om dit in de vitrine van het PHP-museum te plaatsen:

- Spaghetti stijl
    - Oude mysql-functies
    - Hoop onnodige queries
    - SQL injection
    - Lappen vol met echo's waarbij een inwoner uit Tirol zelfs zou schrikken
    - Geen goede structuur en logica in de code.

Terug naar de tekentafel, en nooit meer Criminals-like code van 2008 (ofzo) gebruiken.

Enne: "Wij kan helpen" ???

Oh ja, als je een "Kraak de Kluis" wilt faciliteren. Lees je ook even in de kansspelen wet. Grote kans dat je met zulke nostalgische code een en ander overtreedt.

Ik weet verder niet hoe je jouw hosting hebt geregeld, mogelijk is al jouw code naar een noodserver gemigreerd waar er nog een oude PHP versie actief is maar dit is natuurlijk een noodoplossing.

Jup, zo snel mogelijk naar PHP 7 migreren...|

Hoeft trouwens niet eens een nood-server te zijn. Er kunnen prima meerdere PHP-versie's geinstalleerd worden op een server. In de configuratie kan kan je bepalen welke handler er gebruikt moet worden. Maar op den duur zullen deze verouderde PHP-installaties vast wel verdwijnen.

Typisch een vraagstuk waar de meningen over verdeeld zijn. Net als 'de kip of het ei' discussie.

Als het losse sites zijn, dan zou het prima kunnen. Maar als het geheel bij één site hoort qua content is één database juist prima.

Het is een kwestie van afwegen of het het nodig is, of niet.
    Als je een hosting-omgeving aanbiedt (Saas) dan is een gescheiden database sowieso wel prima. Ieder zijn mening hierover.....

Op het moment dat het niet meer te trekken is, dan kan je altijd de overstap doen. Kost wat moeite, maar het is te doen.

Ik hoop dat je één database per website bedoelt. Eén codebase met meerdere databases op basis van hostname is helemaal niet zo vreemd.

Maar veel te lastig te onderhouden op den duur. Waarom zou je alles niet centraal opslaan in één database? Ik heb het over één source die op meerdere hostnames draait, hé.

Hi,

Ik ben momenteel bezig met een standaard website kan maken. En vraag me af wat ik het beste kan nemen een vps of een Server.

Zullen we maar even beginnen om de termen uit te leggen? Een VPS is een server. Een Virtual Private Server. En een iets wat ingekorte definitie vanaf Wikipedia:

Een dedicated server is een echte fysieke server, deze is vaak op maat gemaakt dat deze in een serverrack (19 inch) past, en bomvol hardware voor een goede en snelle performance in het algemeen. Een master-server die VPS'sen draait is eigen dus ook een dedicated server, maar onderscheidt zich met een shitload geheugen en opslag.

Als de bezoeker een account heeft gemaakt wil ik dat hij een eigen host krijgt en dat een standaard website design op zijn hosting krijgt (Dat het van een locatie op de server of VPS word gekopierd en geplakt op zijn hosting) En een Database moet aangemaakt worden met de bijhorende tabellen en columen etc. Volledig automatisch. (Indien hier tips over zijn hoor ik het graag:).)

Met welke reden moet er een database met tabellen worden aangemaakt? Welke tabellen? Welke inhoud? Welke kolommen? Je gebruiker wilt er toch zelf vrijheid in hebben? Of lever je een soort SAAS-systeem, waarbij je een online softwarepakket voor je klanten opzet? Of een website-editor waarin die zijn site in elkaar kan klikken? In die gevallen zou ik één database gebruiken, en die gebruiken. Alles op de domeinen komt uit op één en zelfde script die je via een enkel deurtje benaderd. Aan de hand van de hostname ($_SERVER['HTTP_HOST']) kan je de domein bepalen, waarna je nodige data eruit kan toveren.

Als je dit nu steeds per domein apart uitrolt, dan heb je een hoop werk met updaten, en moet je al je domeinen af om de boel te updaten. Daarom liever één basis.

Ik denk dat je meer op een custom script uit gaat komen.
    Maar inlogsystemen zijn in het algemeen niet echt heel super moeilijk te maken. Je moet wel verdraaid goed op de veiligheid letten.

Ps: Ik ben op zoek naar een goede en snelle manier om PHP om te bouwen van 5.6 maar 7.2. Wie weet er een oplossing?

Ik ben nu bestand voor bestand aan het nakijken en ombouwen. Ik hoor het graag van jullie.

Bedankt mensen!

Wat is er mis met goed Nederlands? Ik heb je bericht even aangepast.

Anyway... Er is geen goede automatische manier, hoogstens een serie script die misschien mysql-functie omkatten naar mysqli-functies, maar dat is niet echt wat handig is.

Echt met goed gezond verstand ombouwen, dat is het beste.

ik heb geen erros haha alleen ween wit scherm ik ga vannacht de db ombouwen en dan ga ik verder zoeken voor als nog super bedankt

Dan heb je wel errors, maar staan die niet aan.
    Zet je error reporting eens aan.

Ik denk dat een database ombouwen niet echt veel nut zal hebben. Hoogstens de functies voor de aanroepen naar je database ;).