Toon MeerOm even een advocate of the devil te spelen: Versio staat volledig in zijn recht om op elk moment hun prijzen te veranderen, dit staat immers in hun algemene voorwaarden. Je weet wel, die gortdroge tekst die niemand leest, en waar jij op een gegeven moment een vinkje bij aantikt waarmee je aangeeft dat je hiermee akkoord gaat.
Het is natuurlijk niet erg netjes dat de prijzen ineens fors omhoog gaan, en vooral als dat onaangekondigd gebeurt. En natuurlijk is een van de redenen dat ze meer geld willen verdienen, dat wil elk bedrijf. Maar ik kan mij ook voorstellen dat er andere beweegredenen zijn. Ik kan mij vergissen, maar Versio is een prijsvechter onder hosting correct? Met (spot)goedkope hosting trekt dit ook een hoop bagger aan. Wellicht willen ze door de prijs op te drijven de partijen die problemen veroorzaken hun bestand uitjagen? Vergelijk het met vervelende (onder)verhuurders van panden. Dit kan voor hun een kostenbesparing betekenen omdat ze dan minder tijd kwijt zijn met dweilen.
En als je het niet bevalt ga je toch naar een andere partij? Oh maar ze zijn nog steeds relatief goedkoop, maar nu maak je zelf minder winst? Dus je blijft toch lekker zitten waar je zit ook al ben je het principieel oneens met wat zij doen, maar ondertussen veroordeel je wat zijn doen en laat je ten faveure van het kostenplaatje je eigen principes ook varen?
Daar is een woord voor.
Dat is ook zo....
Maar de manier hoe hun het aankondigen ('feestje!!') en de periode slaat echt als een tang op een varken met 7 poten. Ik denk dat een hoop mensen daar al over moeten braken. Dat is gewoon zeer on-professioneel.