Posts by AarClay

Voor een paar simpele sites is VestaCP wel erg handig.
    het is een tof en simpel controlpanel met admin en user levels (en dus geen reseller).

Eenvoudig te updaten, en gratis tot op zekere hoogte. Maar anders ongetwijfeld betaalbaar.

DirectAdmin kan je overigens niet op een lokaal IP-adres draaien.
    Zoals:
    10.0.0.0 t/m 10.255.255.255
    172.16.0.0 t/m 172.31.255.255

192.168.0.0 t/m 192.168.255.255

AarCLay
    bedankt weer voor de goede info
    maar mijn kinderen hebben niet zoveel geld nee klopt maar goed daar is pappa ook voor haha
    mijn kinderen willen dit graag hebben voor school zo dat ze na school dit kunnen spellen onder elkaar

Is het niet de bedoeling dat je dit met meerderen doet, en niet op een site met enkel een paar vriendjes?

Waarom melden ze zich niet aan bij de genoemde sites, en samen met hun vriendjes? Dat lijkt me leuker dat je een RPG-game hebt met een klein groepje, wat snel verveelt (en mogelijk zelf ruzies uitlokt). En je hebt een grote groep wat realistischer en leuker is.

Ik weet nu al dat je het werk in een dergelijke site behoorlijk onderschat. En ik heb nog nooit een open-source mafia-game gezien die echt goed in elkaar steekt.

PS: Doe wat aan je interpuncties, zoals leestekens en spelling. Dat maakt je berichten wat beter leesbaarder.

Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien, en er zit veel werk in. Dus je zal het vast niet zomaar kunnen vinden.
    Het heeft een beetje de basis van de crime-games die je eerst veel zag: geld verdienen en uitgeven.

Als je zoiets wilt laten maken, dan mag je al flink in de buidel tasten.
    Voor vele duizenden euro's kan iemand het vast wel voor je maken. Ik denk alleen niet dat je zoon en dochter zoveel geld hebben.

Is het niet wat leuker om iets unieks te bedenken? Stel je voor dat je 20.000 euro investeert in een dergelijk project die niet aan wilt slaan. Dan is het al een nutteloze investering.

Maar goed, als je zoiets voor hun zoekt, waarom sluiten ze zich dan niet bij die sites aan? Misschien zoeken ze crewleden of moderators?

Huh???!
    Nee, dat zeg ik niet. Op die manier heb je straks een wildgroei aan regels in .htaccess.

Lees anders de aangehaalde tutorial nog eens door.

Het kan prima. Maar totdat je goed weet hoe je het veilig kunt houden, zou ik niet de poorten vanaf buitenaf naar je server openen.

als je een gratis controlpanel zoekt, raad ik VestaCP aan.

(een spellchecker zou ook niet mogen ontbreken ;) )

De hosting waar je jouw domeinen host (zie ook de WHOIS) moet een mogelijkheid bieden voor DNS-instellingen. Hier kan je DNS-records aanmaken of nameservers instellen waarbij je jouw (sub)domein koppelt aan je externe IP-adres. Het A en AAAA record spelen een grote rol hierin.

Als je thuis host, dan ben jij verantwoordelijk voor jouw verbinding. Als iemand jouw verbinding misbruikt voor spam of exploitatie van ddos'jes, dan mag jij dit even uitleggen aan je provider. Plus dat je tevens kans maakt op een beperkte verbinding.

Ik raad thuishosting voor een beginner niet aan. Frot liever geisoleerd met je server en ontdek alles. En start liever met een VPS.

Ik denk dat ze een datacentrum te duur vinden, en het gewoon tof vinden om een eigen server te hebben. Klinkt misschien een beetje als een (natte) droom ;) En dus willen ze het thuis hosten.

Altijd een no-go als je het commerciëel wilt doen. Voor een beetje spielerij is het leuk, maar dan moet je echt goed weten hoe je het spul onderhoudt.

Waarom niet gewoon in een datacenter? Als jij je blauw wilt betalen aan een server om 2 websites te runnen, ok, maar wat met de onderhoud e.d.?

Als ik zie dat Tigermaffia nog geen ervaring heeft, lijkt mij dat hij beter voorlopig nog geen server in een datacenter moet ophangen en ook niet met publiekelijk bereikbare servers moet werken. Ik zie het al voor me dat hij elke dag naar het DC moet gaan om zijn fouten te herstellen. :P

Beste advies: Gebruik Linux, en bij voorkeur Ubuntu. Bekijk de mogelijkheden in de visuele gebruikersomgeving. Koop dan een boek over Linux en Systeembeheer. Leer werken in de commandline en zoveel mogelijk zonder GUI (de grafische omgeving). Ga lekker thuis frotten, en zodra je echt goed weet wat je doet en hoe het werkt, kan je het aan je internet koppelen, en de router naar je thuisserver te portforwarden. Maar dan ben je al een flinke tijd verder.

DirectAdmin is echt heel tof, maar dat werkt trouwens niet bij je thuis als je een router hebt. Een extern IP is een van de vereisten daarvoor. En gezien het makkelijk zal werken, moet je toch wel kennis van Linux hebben, en weten hoe je het veilig houdt.

Als je de kennis hebt, kan je ook een server in een datacenter hangen, of nog beter.. een VPS nemen. Die is lekker goedkoop en schaalbaar. Je kan op verzoek bij je hosting meer geheugen, CPU's en schijfruimte toevoegen. Plus dat je zelf niet verantwoordelijk bent voor de hardware.

PS: Windows raad ik niet aan. Veel te zwaar en veeleisend.

Een paar tips:

- Houd je aantal forums beperkt, zoals je nu hebt. Soms zie ik een gigantische overvloed aan forums. Hierdoor kunnen je bezoekers anders de onderwerpen niet meer overzien.

- Download een leuke theme. Genoeg keuze als je goed zoekt.

- Kijk of je er een CMS bij kan nemen, met het laatste nieuws over Fortnite. Dat trekt net even wat meer bezoekers aan.

- Zet lokaal of op een testlocatie een soortgelijk forum op, en speel er zelf eens lekker mee. Het rechtensysteem is uitgebreid maar bijzonder flexibel. Zorg dat je het forum goed kent. Niet is zo vervelend van een admin die moet ingrijpen en niet weet wat hij precies moet doen. ;)

Feestje zeiden ze niet, maar ze hadden het wel over 'iets te vieren'. Dus je zou kunnen spreken van een 'feest'. En dit is een deel van de mail:

Citaat van Versio

We willen iets met je vieren. Elk jaar weet Versio namelijk hoger in de top 10 van grootste hostingpartijen van Nederland te komen. Wat dit voorjou inhoudt? Upgrades op onze hostingpakketten! Maar dat is niet alles wat weje te bieden hebben.

bla die bla... verbeteringen aan infrastructuur, bla die blah...

We hebben flink geïnvesteerd in de kwaliteit van onze diensten;zowel op technisch als ondersteuningsgebied. Hiermee maken we het voor jou als klant zo eenvoudig mogelijk. Daarbij horen ook nieuwe tarieven voor webhosting en domeinnamen. Bekijk de nieuwe tarieven hier.

Gewoon een slechte mail dus. Dat had beter gekund.
    Ik ben gelukkig geen grootafnemer bij hen, maar die mail deed mij wel even verbazen met mijn mond op 6 uur. Totaal geen uitleg over de reden van de excessieve verhoging.

Ik zeg niet dat ze klanten willen naaien, maar dit hadden ze wel fatsoenlijk en wat meer op tijd mogen aankondigen.