Posts by R-Mijnten

3 erg goede ideeen! Bedankt!

Ik ben zelf Functioneel Beheerder bij *** (Crewleden weten waar), hier beheer ik 101 systemen met 2 andere collega's. Op dit moment hou ik me vooral bezig met het uitlezen van databases (dmv select).

Enkele weken geleden hebben we 39 enquetes uitgestuurd onder verschillende merken aan diverse klanten, deze gegevens analyseer ik. Enkele SQL queries die ik NU gebruik:

PHP
    SELECT COUNT (DISTINCT TXTAWD)telling 
    FROM (TABEL NAAM!) 
    WHERE CODAWD=5 
    AND ID_VRA=416 
    WITH UR;

PHP
    select ID_VRA,TXTAWD, count (*)telling
    from (TABEL NAAM!)
    GROUP BY ID_VRA,TXTAWD
    FETCH FIRST 10 ROWS ONLY
    WITH UR;

Dit zijn uiteraard simpele querie's, omdat het relatief korte enquetes zijn. Waarschijnlijk zullen deze niet werken in phpmyadmin, wij gebruiken nl. winsql. Mijn SQL ervaring is dus voldoende om te zeggen dat ik niv.4 aan kan. Ik zal binnenkort een topic openen met enkele vragen aan leden waarvoor hun een querie mogen schrijven. (simpele querie's!) Indien ik tijd genoeg heb zal ik ook een documentatie maken (PDF) en die plaatsen op CP.

Toch blijft het eigen verantwoording hoe je je vaardigheden inschat.
    Idee 3 zie ik niet helemaal zitten omdat de kennis niet hoog genoeg is op CP om dat ook daadwerkelijk te gebruiken.

EDIT:
    Voorbeeld van een outer join die ik zojuist heb gemaakt op werk:

PHP
    select NAMTAB,OMSTAB,OMSDEF,TXTWDEATB,TXTVKGATB
    from (TABEL 1) A,(TABEL 2) B,(TABEL 3) C,(TABEL 4) D,(TABEL 5) E
    where A.ID_TAB = B.ID_TAB
    and B.ID_ATB = C.ID_ATB
    and C.ID_DEF = D.ID_DEF
    and D.ID_DEF = E.ID_DEF
    and TXTWDEATB = '1'
    with ur;

Deze query laat zien waar code 1 in voorkomt, wat de betekenis van '1' is, en de omschrijving van de tabel naam. (we gebruiken namelijk MNEMONICS).
    Hierdoor is het raadzaam om de omschrijvingen overal van bij te zetten voor gebruikers.
    ZKK = Zakelijk
    IDL = Individueel
    En nog 100.000 betekenissen :)
    Waardoor omschrijving van de tabel raadzaam is, want ZKK en IDL staat bij ons voor Zakelijk en Individueel.

Al het laatste nieuws, activiteiten, attractie beschrijving etc. etc.

Kan je ook aan kortingskaarten komen trouwens? Binnenkort ben ik namelijk in de Efteling :)

Mooie layout, goed begin!

Probeer op deze voet verder te gaan en laat ook vast een stukje content zien. Achtergrond zou ik wel wat aan werken, wit is goed maar zorg dat het niet te wit word, of vervang wit door donkerwit/lichtgrijs :)

Ken je nu echt geen Google?
    Zoek op de foutmeldingen en ik weet zeker dat je eruit kom!

Voor elke bug, fout of vraag maak je een topic aan. We kunnen niet een hele website voor je debuggen, we kunnen je wel helpen als je ergens niet uitkomt waar je wel moeite voor heb gedaan.

:slotje:

Pluspunten:
    Fris kleurgebruik.

Minpunten:
    Veel leegte, de content opvullen met bijv. verschillende pakketvormen.

Cijfer tot nu: 7
    Wat kan er verbeterd worden?:
    Zie minpunt.

Ik heb een kleine vergoeding over, ja/nee:
    Ja, indien ik enige koper ben wel! Overweeg namelijk zelf om een webhost op te starten voor klanten.

Ik zou deze layout, als hij gratis was zoiezo meenemen, ja/nee:
    Jazekers.

Ik zou dit nooit, echt nooit als layout gebruiken.
    Dit is een layout voor een jochie van 12 jaar, veelste speels en vrolijk.

Probeer is een strakke, zakelijke achtergrond.
    Dat mag een plaatje zijn, maar een enkele kleur is ook goed.
    Menu knoppen zou ik meer 'effect' meegeven, en bij het slicen van de layout een mouse over maken.

Ook zou ik gebruik maken van icon images bij Twitter en Facebook.
    Wellicht ook een idee om een API erop te zetten later, met laatste 5 tweets. Maar dat is ieder voor zich.

Nee deze zijn niet gelijk.
    Ergens had ik dat gelezen op internet (misschien tweakers?), de knoppen zijn ietsje hoger/lager waardoor hoesjes niet gelijk zijn.
    Maar een beschermfolie is natuurlijk hetzelfde

Ik zou als ik jou was even gaan naar een elektronica zaak (of markt, telefoonhoesjes) of zoeken op google :)

Citaat van K.Rens

Blij dat jullie me nu wel geloven.
    Dit heb ik al maanden geleden aangekondigd maar toen wou niemand me geloven omdat ik geen bronnen had...

Dat was ook een van de redenen om het te posten!

Ik las dit via de samsung galaxy tab bij de Media markt (geen aanrader), en was niet zo blij verrast dat Koen toch gelijk had...

AMSTERDAM – Google gaat de komende maanden een grote wijziging doorvoeren aan de zoekmachine. Er worden naast links meer directe antwoorden en feiten weergegeven.

Dat schrijft the Wall Street Journal donderdag op basis van een interview met Amit Singhal van Google.

Het bedrijf zal de manier waarop de relevantie van links bepaald wordt niet veranderen, maar zal wel meer gaan leveren dan alleen links. Zo moet er direct antwoord worden gegeven op meer vragen zodat gebruikers het antwoord niet hoeven te zoeken in één van de resultaten.

Als er gezocht wordt op de tien grootste meren van de Verenigde Staten zal Google de lijst mogelijk zelf geven in plaats van verwijzen naar een andere website.

Semantisch zoeken
    Daarnaast wordt er ingezet op ‘semantisch zoeken’. De zoekmachine zal dan de betekenis van woorden beter begrijpen. Zo wordt het verschil tussen de auto Jaguar en het dier Jaguar herkend en kan Google verbanden tussen woorden zien.

Ook worden zoekresultaten beïnvloed door de locatie van de gebruiker en de tijd waarop de zoekopdracht wordt ingevoerd.

Gevolgen
    De veranderingen zijn belangrijk voor Google in verband met het aanbieden van nog relevantere advertenties waardoor meer inkomsten gegenereerd kunnen worden. Voor websites die grotendeels afhankelijk zijn van verkeer via Google kan de verandering mogelijk slecht uitpakken.

Door het semantisch zoeken worden sommige websites namelijk relevanter of minder relevant. De waardering zelf is niet veranderd, maar de volgorde van presenteren kan wel wijzigen.

Database uitgebreid
    De verbeteringen zijn mogelijk omdat de zoekmachine beter zal communiceren met een uitgebreide database met daarin personen, plaatsen en dingen. Google heeft deze database de afgelopen twee jaar stilletjes uitgebreid.

De zoekgigant hoopt concurrenten met de wijzigingen voor te blijven. Naast Microsoft is bijvoorbeeld Facebook een concurrent omdat het sociale netwerk een enorme database met gegevens over personen en plekken heeft. Een goede zoekfunctie ontbreekt echter nog.