Posts by JeroenH

Wij versturen nu meer dan 20.000 mailtjes per dag, waaronder een groot deel naar hotmail. We zijn nog nooit geblokkeerd. Het hangt echt van de instellingen af. Gewoon braaf de Microsoft instellingen lezen en aanhouden, dan komt het goed.

Ik post vanavond welhttp://null een reply. Heb weinig zin in lange texten typen op de mobiel.

Nieuwe reactie samengevoegd met originele reactie op 28.10.11 19:15:10:
    Je kan zowel thuis een server draaien als er een in het datacentrum plaatsen (colocatie), een hele server huren (dedicated) of een virtueel stukje server (vps).

Thuis is niet aan te raden, vooral omdat de kosten voor het stroomverbruik jaarlijks al meer bedragen dan de kosten voor een VPS.

Een VPS is de meest logische optie voor een beginner. Hiermee kun je makkelijk herinstalleren / rebooten als er een probleem is wat je niet meer kunt oplossen.

Indien je de server uitsluitend zelf wil gebruiken kan je simpelweg een LAMP omgeving installeren (Linux, Apache, MySQL en PHP).

Wil je iets meer kan je kiezen voor een controlepaneel als DirectAdmin, cPanel, enzovoort.

Let wel op:

- Maak externe backups
    - Zet een firewall aan (iptables / csf / etc)
    - Misschien nog een rootkit checker
    - Blokkeer directe root toegang (veel mogelijkheden voor)

Indien je gratis hosting o.i.d. gaat aanbieden kan het verstandig zijn ook nog bepaalde applicaties als suPHP / mod_ruid te draaien en/of mod_security. Eventueel zou je zelfs nog kunnen overwegen d.m.v. CloudLinux bepaalde gebruikers een x aantal CPU en RAM toe te wijzen.

Ik beheer zelf een groot aantal servers voor bedrijven, dus als je hulp nodig hebt hoor ik het wel.

Je kunt zowel de code optimaliseren als de server sneller maken. De code spreekt voor zich, qua server kun je denken aan: MySQL Optimizing, PHP OpCode caching, JS/CSS Minifyen, Full-page caching (Varnish oid). Bepaalde directories in het geheugen plaatsen als Tempfs etc. etc.

Indien je geen BTW nummer opgeeft (of mag opgeven) dan krijg je een factuur van de transportmaatschappij (bij ons EMS) voor de invoerrechten. Echter dat bedraagt maar circa 15-20% over de -> inkoopprijs <-.

Wat hierboven is niet waar. Een webshop komt uitsluitend van de grond met flinke investeringen, uit ervaring.

Wat ik ook laatst tegen iemand anders opperde, zoek het gat in de markt.

Bijvoorbeeld goedkope servers voor hobbyprojectjes, je kan die 1U cases voor ca. 60 euro per stuk inclusief voeding (indien je er 50 koopt) importeren uit China. Dat is stukken goedkoper dan alles wat hier verkrijgbaar is. Dan zet je er een goedkoop moederbord, cpu, geheugen, harddisk en fan in en je bent klaar. Zou nog geen 180 euro per stuk moeten kosten qua inkoop (videokaart is niet nodig). Reken je marge maar uit.

De enige echt dure onderdelen zijn de kast en de fan hier in NL, dus die haal je uit China, kost bijna niets.

Wij halen zelf dozen met producten uit China. Binnenkort beginnen we ook met sieraden e.d. Loopt echt geweldig.

Dat mag alleen niet zomaar. Dat mag alleen als het geen namaakproducten zijn en geen verkoopverbod is opgelegd voor deze producten in NL. Anders is het zelfs strafbaar.

Ik heb een webshop in kleren. Komt met dozen tegelijk uit China hier aan. Loopt uitstekend. Krijg inmiddels elke 2 weken een doos kleding binnen.

Opzich kan je alles laten maken in China. Als je vragen hebt over import/export moet je even PM\'men.

Werkt het intern wel? Probeer het door http://192.168.2.2 bezoeken vanaf een PC in je eigen huis (in dezelfde range dus, maar niet de PC waarop Xampp draait). Indien het wel werkt ligt het probleem wss bij de Router, anders ligt het op je eigen PC.

Niels heeft zo'n plaatjes-verificatie gemaakt. ReCaptcha kan ook makkelijk worden ontcijferd (Althans mijn cracker kan het).

Wij hebben hier 2 internetlijnen (1x Tele2, 1x Online) met gewone standaard modems van de provider. Daarna een Dual-WAN router van Draytek. Het verkeerd wordt verdeeld over de 2 internetverbindingen, werkt prima. Er hangt daarachter een Cisco 2950 switch met 24 poorten (20 in gebruik o.i.d.).

Gewoon contract laten tekenen (met inspanningsverplichting, geen resultaatsverbintenis). Alle internetbureaus bieden uitsluitend contracten o.b.v. inspanning aan. Oplevering niet fysiek opsturen, maar op JOUW test-server laten zien. Eventueel na oplevering coderen d.m.v. IonCube / ZendGuard of SourceGuardian.

Het ging hier om een nagebouwde source, dus niet dezelfde als op Bootleggers.us. Daarnaast is deze jaren geleden nagebouwd, dus in geen enkel opzicht gelijk aan het huidige spel. De code is dus ook niet identiek en bevat veel bugs omdat het een namaak betreft, en geen originele code. Bootleggers beschermt haar code met SG, waardoor de code zelfs bij een serverhack niet gestolen kan worden.

Het maakt natuurlijk niets uit qua beveiliging. Je maakt immers toch wel een verbinding met de database. Velden moet je natuurlijk altijd beveiligen.

Ik zou het alleen niet doen vanwege de performance. Ik denk dat je MySQL heel zwaar gaat belasten als je alles uit de database trekt. Natuurlijk kun je wel dingen cachen, maar om nou een heel spel te cachen gaat veel geheugen gebruiken (plus dat je waarschijnlijk op een shared omgeving zit dus caching niet kan instellen).

Je functie vraagt om 4 argumenten, terwijl je er maar 1 meegeeft in de regel ".ubb($list['overmij']).".

$list['overmij'] is dus het 1ste argument wat de functie overneemt als $string. $site mist dus nog, omdat de andere 2 (html en smilies) statisch zijn.