Posts by JeroenH

De 2e en 3e vindt hij hier wel op bruna.nl hoor. En de eerste begint met een 8 = geen geldig ISBN nummer. Dus dat is een lokale code van VanDijk. En het laatste nummer zou ik ook maar eens nakijken.

Als je nou voortaan eerst de fout eens post, plus dat je host down is "Website Under Review".

En je denkt dat de SQL liegt? Dat is complete onzin, SQL kan niet liegen, dan is er gewoon wat fout met de instellingen of het script.

Citaat van Darsstar

Jammer dat je die metafoor niet snapt...
    Het gaat er om dat het probleem niet ligt bij de classe...
    maar de plek waar je $variabele->mkRestaurantsTable() aanroept...
    die regel en de regels er voor wil ik hier in een post zien verschijnen...
    zonder die code kunnen we alleen maar vage antwoorden blijven geven...

En waar zie jij precies dat $restaurants een waarde heeft?

Alex zoals nu al meerdere keren gezegd is het probleem dat je de $restaurants array eerst moet vullen met gegevens uit de database. Door een lege array krijg je die error. Ik heb al laten zien hoe je meerdere soorten gegevens in 1 array kunt krijgen.

Dus maak gewoon een lege array aan (dat is belangrijk) daarna een normale query, met bijvoorbeeld een while als je het een beetje simpel wilt houden, en vul deze array met gegevens uit de DB.

Iets dergelijks dus:

PHP
    $restaurants = array();

// dan hier de query
    // dan hier de while
    {
    $tijdelijk = array($gegeven1,$gegeven2,$gegeven3);
    array_push($restaurants, $tijdelijk);
    }

Je kunt ook array[] = gebruiken ipv array_push overigens.

Nee.

PHP
    $restaurants = array('id','naam','plaats');

Dit zou je zo kunnen foreachen:

PHP
    foreach($restaurants as $t)
    {
    echo $t;
    }

Dit zal dus "idnaamplaats" teruggeven aangezien de array uit 3 dingen bestaat word de foreach 3x uitgevoerd, en elke keer echo je de value uit de array.

Maar als je bijvoorbeeld

$test1 = array('Utrecht','1');
    $test2 = array('Amsterdam','2');
    $restaurants = array($test1,$test2);

en je doet:

PHP
    {
    echo $t[0];
    echo $t[1];
    }

Dan krijg je "Utrecht1Amsterdam2". Je kunt deze arrays natuurlijk gewoon uit de DB halen e.d.

als array bijvoorbeeld:

PHP
    $restaurants = array('1','2','3');

En je doet:

PHP
            {

Dan zal hij 3x het stuk na de { uitvoeren, waarbij je met
    het echo'en van $t 1,2 en 3 krijgt.

Als je meerdere gegevens wil (ik zag o.a. plaats, id) moet je binnen de $restaurants array een nieuwe array maken met deze gegevens en deze uitvragen met $t[0] , $t[1] etc. Dus niet met $t['plaats'] wat jij doet.

(Dit voorbeeld is even statisch, je kunt natuurlijk de array informatie ook uit de DB halen).

Hangt natuurlijk geheel van je wensen af.

Indien je de webhosting ook echt wilt verkopen is het handig een klantensysteem aan te schaffen. Goede opties hiervoor zijn WHMCS, WeFact en ModernBill. Ook kun je gaan voor een controlepaneel waar het klantensysteem al meteen inzit, in dat geval kan je het beste voor een Helm-resellerpakket (van SWsoft/Parallels) gaan.

Wat betreft prijs/kwaliteit. De ene host wil geen games op hun servers, de andere heeft alleen e-mail support. Ik raad je aan niet de goedkoopste te nemen, maar een partij waarbij de support 24/7 telefonisch bereikbaar is.

Hoeft niet persee Illustrator (.eps) te zijn. Een PDF kan bijvoorbeeld ook gewoon mits de vectors erin worden opgeslagen. Heb vaak genoeg een PDF naar de drukker gestuurt.

Je krijgt thuiswonend iets van 80-90 euro per maand Stufi, en uitwonend ca. 250-260. Hangt ook van het inkomen van je ouders af, maar het zal wel dit zijn.

Collegegeld is 1500-1600 euro per jaar. Kamers kosten zo 300-400 euro per maand. En dan nog boeken, laptop, eten, kleren, etc.

Citaat

* Welke richting moet ik kiezen, graag wil ik alles wat met site's te maken heeft + flyers enz. Ook lijkt me iets game ontwerp of iets erbij ook leuk.

Informeer bij je decaan, hangt er vanaf waar je woont en wat je precies wil.

Citaat

* Heb je hier een laptop voor nodig, zoja welke bij voorbaad een mac book of?

-> Kun je via school kopen, bij sommige opleidingen is een apple aangeraden/verplicht. Apple Education geeft je iets van 50-100 euro korting.

Citaat

* Hoe krijg je de programma's op je laptop, dien je die allemaal zelf te kopen of zet school die er voor je op?

-> Dien je zelf te kopen, wel krijg je zeer forse kortingen via SurfSpot indien je inlogt met je studentnummer. Vaak zelfs de helft of meer van de winkelprijs

Klopt iig niks van je engels
    "in an Massive universe" zou moeten zijn "in a massive universe"

"Explorer" zou moeten zijn "Explore"

en hoofdletter gebruik midden in een zin?