Posts by JeroenH

Db-maffia, als je even de moeite had genomen zijn TV-type te googlen...zelfde voor lhmedia

Via een DVD-speler kan het wel, maar dan heb je alleen geluid via je versterker als je een DVD afspeelt

Je TV heeft geen uitgangen, alleen ingangen. Je kunt dus nooit een versterker of zoiets op je TV aansluiten. Enige optie is dus een mediacenter / pc neerzetten met daarin een coaxingang, en vanuit dat ding een kabel naar je versterker en een kabel naar je TV.

Volgens mij kan dit gewoon niet. Werkt alleen als je een externe tv tuner hebt (mediacenter o.i.d.). SCART is ook geluid hoor, alleen je hebt SCART-ingangen op je TV en geen uitgangen, dus daar heb je weinig aan. Dat je toch wat hoort is gewoon lekkende spanning

Foto's zijn helemaal niet gratis van internet te plukken. 99% van de foto's die je via google vindt zitten gewoon rechten op hoor, en nu maakt dat misschien niet uit, maar als je een layout probeerd te claimen moet je wel kunnen bewijzen waar die afbeeldingen vandaan komen. Ik koop ze bijvoorbeeld in op stockphoto websites.

Heb je de rechten op de achtergrondfoto ?berhaupt wel? en aantoonbaar? Anders maak je geen schijn van kans. Rechtzaak is het niet waard, dat kost jou minimaal 400 euro, zelfs al win jij moet je flink betalen (je krijgt maar een deel terug).

Politie gaat er niks aan doen, en alle grote hosters ook niet hoor.

Hoe wilde je dit doen?

Citaat

Distributed Denial of Service (DDoS) attack is een Denial-of-Service aanval op een computer of netwerk waarbij met een aantal computers, vaak vanaf vele plaatsen op de wereld bestuurd vanaf een centraal punt, zoveel verbindingsverzoeken naar de server van een of meer sites verstuurd worden, dat de service ervan tijdelijk niet beschikbaar is, of de server zelfs crasht.

Het gaat vaak om miljoenen IP adressen, deze kun je simpelweg niet allemaal bannen. Daarnaast is een grote Ddos vaak meer dan 100 Mbit, waardoor de server gewoon totaal onbereikbaar is, vaak zelfs de switch in het rack ook, dus bannen heeft dan geen zin meer. Een ddos kun je nul-linen, maar dat kan alleen als jij de rackswitch/coreswitch ook beheerd.

Tegen simpele aanvalletjes willen mods zoals mod_evasive en CSF/LFD draaien nog wel eens werken. Als je SSH toegang hebt kun je dit installeren.

Als je DirectAdmin draait is de beste (naar mijn mening) oplossing naast DirectAdmin altijd suPHP, CSF/LFD, mod_evasive, mod_security draaien. Daarnaast root login disablen en portknocking instellen.

Misschien dat ik nog een wat uitgebreidere uitleg maak binnenkort. o.a. Having, Subqueries, Normalisatie kan ik nog wel wat over vertellen, misschien dat KillingDevil dan ook even wil helpen.

Nee het heeft niks met dataverkeer te maken. Het gaat erom dat veel criminalgames extreem slecht geprogrammeerd zijn, waardoor ze onnodig veel load op de server veroorzaken. Als je toevallig een zeer goed geprogrammeerde game hebt (denk aan Views, templates) dan wil ik uiteraard een uitzondering maken.

Het verschil is dat ik wel een KvK nummer heb, en alle benodigde licenties. Daarnaast heb je de garantie dat het bedrijf komende jaren nog bestaat.

Voor games bieden we overigens VPS servers met DirectAdmin aan.

Graag biedt ik de volgende paketten aan:

- Criminal/Wargames zijn niet toegestaan evenals IRC gerelateerde content.

Pakket 1:

- 350 Mb Ruimte
    - 7.5 Gb Dataverkeer
    - 50 E-mailadressen
    - 25 FTP-Accounts
    - DirectAdmin Controlepaneel

E 18,- per jaar

Pakket 2:

- 700 Mb Ruimte
    - 15 Gb Dataverkeer
    - 100 E-mailadressen
    - 50 FTP-Accounts

E 36,- per jaar of E 18,- per halfjaar

Pakket 3:

- 1400 Mb Ruimte
    - 30 Gb Dataverkeer
    - 200 E-mailadressen
    - 100 FTP-Accounts

E 72,- per jaar of E 36,- per halfjaar

Betalingsmogelijkheden:

- PayPal
    - MoneyBookers (Ideal)
    - Bankoverschrijving

Over ons:

SiteFuel Internetdiensten
    Thorbeckelaan 8
    3551 BR Utrecht

KvK: 30245622
    BTW: NL 2200.74.823.B01

Bestellen: http://www.sitefuel.eu/customer/cart.php

De genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van drukfouten en exclusief 19% B.T.W.

Je bent VERPLICHT een KvK nummer te nemen, ongeacht je omzet. Of je ook een BTW-nummer verplicht moet afnemen weet ik niet, wel is er inderdaad een bedrag waaronder je geen BTW hoeft te betalen. Je moet het zoiezo opgeven. Dat neemt dus niet weg dat er een KvK-inschrijving nodig is.

Als iemand het tegendeel beweert, link graag. Ik zou maar uitkijken want de FIOD is vrij actief afgelopen jaren.

Citaat van Robin

Hij geef aan fair use policy = gemiddeld tussen de 4 en 20 gb

Dat slaat volkomen nergens op. Fair Use Policy wordt over het algemeen mee bedoelt dat je niet meer dan het gemiddelde van alle andere gebruikers +10% gebruikt. Als de rest dus 100 gb per maand gebruikt kun jij maximaal 110 gb gebruiken.

Het percentage kan wisselen tussen de verschillende hosts, maar tussen 4 - 20 gb is dus onzin.

Klopt, je kan zeker referenties aanmaken zonder verdere acties. Hij kijkt dan nogsteeds of er geen integriteit geschonden wordt, wordt alleen niks mee gedaan.

Citaat van Willem

Bij mijn heb je onbeperkt mysql ftp email en voor een jaar prijs.

...Maar geen onbeperkt dataverkeer. Daarnaast wel diep triest dat je andermans topics moet stelen om aan klanten te komen.

Spatie weghalen na id.

KillingDevil, "ON CASCADE" is uiteraard een leuke functie, maar in praktijk zal je nooit een gebruiker_id willen veranderen, omdat er dan gaten in je tabel komen (auto_increment). Lijkt me eigenlijk wat overbodig lastig voor de meesten hier :)

Prefixes zijn omdat er nogal eens dezelfde veldnamen in meerdere tabellen voorkomen, en ik dit zelf overzichtelijker vind.

Ik zie hier op CP vaak hele slechte scripts met rampzalige MySQL databases erachter. Een groot deel van de load op de server wordt veroorzaakt door deze query's, en het leek mij dus handig hier wat meer informatie over te geven.

Laten we even van een database uitgaan waarin de volgende gegevens staan:

Tabel Gebruikers:

- gebruiker_id
    - gebruiker_naam
    - gebruiker_password
    - gebruiker_rank

Tabel Auto:

- auto_id
    - auto_type
    - auto_schade
    - auto_eigenaar

Hoe maak je dit in MySQL; Ik laat hier een paar extra commando's achterwege om het begrijpelijk te houden, misschien maak ik daar later nog een topic over.

De create statements:

LET OP: auto_eigenaar is een INTEGER (getal), we slaan expres NIET te gebruikersnaam op in Auto, aangezien het op deze manier sneller is en ook handiger: Als je immers een gebruikersnaam wilt wijzigen hoef je niet alle auto's van deze gebruiker up te daten. Voor de duidelijkheid: auto_eigenaar refereert dus naar gebruiker_id en niet naar gebruiker_naam.
    Normaal gezien zou je dus ook nog een tabel met auto types hebben en daar dus ook een foreign key naartoe. Natuurlijk zou je ook in PHP een SWITCH kunnen maken, maar als je later een auto wilt toevoegen of wijzigen is dit vele malen makkelijker: Je kunt deze optie nu zelfs in je Administrator/Moderator paneel zetten.

Hoe maak je nou een lijst met auto's en de daarbijbehorende eigenaarsNAAM (en dus niet ID zoals in Tabel Auto staat)?

Nou gewoon zo:

PHP
    $query = mysql_query("
    SELECT a.auto_type,a.auto_schade,g.gebruiker_naam FROM Auto a 
    LEFT JOIN Gebruikers g
    ON a.auto_eigenaar = g.gebruiker_id
    ");

Door middel van een WHILE kan je makkelijk een lijst van auto's weergeven in PHP:

PHP
    while($show = mysql_fetch_assoc($query)){
    echo '
    Type:     '.$show['auto_type'].'<BR>
    Schade:   '.$show['auto_schade'].'<BR>
    Eigenaar: '.$show['gebruiker_naam'].'
    ';
    }