Posts by Laura

Een interstitial, oftewel een full-screen tussenpagina, bij het openen van een website wordt sinds 1 november afgestraft door Google.
    Je scoort dus autmatisch veel lager.

Dit soort pagina's zie je bijvoorbeeld om een mobiele app te promoten.
    Dan krijg je een volledig gevulde pagina met een klein x-je om dit te sluiten en naar de echte website te gaan.

Mogelijk is dit het antwoord van Google op Apple die probeert websites te doden:
    Apple steekt Google

Hiermee worden websites terug iets waardevoller en is de push naar apps minder.

Noot: een balk of halve pagina mag wel nog om je app te promoten.

Ken jij websites die dit soort irritante openings pagina's gebruiken?

Firefox is van plan om vanaf versie 44 gebruikers actief te waarschuwen als ze inloggen op een website die http gebruikt.

Maakt je website gebruik van een formulier, dan raad ik sterk aan om nu al een gratis ssl (https) certificaat te plaatsen op je website.

firefoxssl.png

Niet alleen komt er een rode streep door het slotje te staan, maar er zal ook een waarschuwing worden getoond voor de bezoeker.
    De waarschuwing verschijnt ook bij inlogformulieren die via HTTP worden aangeboden, maar de ingevulde data via HTTPS versturen. Volgens Barnes kan een aanvaller in een dergelijk geval via JavaScript het wachtwoord stelen voordat de gebruiker op inloggen klikt.

Versie 44 van Firefox staat gepland op 26 januari 2016.
    Waarom gebruik jij nog geen ssl certificaat?

Dit zag ik vandaag en vond ik zo grappig dat ik het toch met jullie wou delen:
    de eerste grappige trailer van de Angry Birds film:

External Content youtu.be
    Content embedded from external sources will not be displayed without your consent.
    Through the activation of external content, you agree that personal data may be transferred to third party platforms. We have provided more information on this in our privacy policy.

Ik ga hem denk ik wel bekijken.
    Iets voor jullie?

Groetjes,
    x

Binnen een aantal weken wordt een nieuw initiatief gelanceerd, genaamd letsencrypt.

Het streefdoel ervan is om alle websites versleuteld via https te laten draaien.

Hoe doen ze dit?
    Door modules te maken, die rechstreeks in apache/nginx zitten, die het zware werk van certificaten aanmaken voor jou doet.
    Zo krijgt elke website automatisch een https certificaat, vanuit de webserver.

Ik spendeer zelf ook elk jaar zeker een week in het vernieuwen en opnieuw invoeren van alle certificaten voor mijn klanten. Deze oplossing juich ik dus heel hard toe.

Meer info op:
    https://letsencrypt.org/

Overweeg jij ook om het te installeren op je webserver?

Groot nieuws in de IT wereld...

Apple heeft een nieuwe oorlogsverklaring verstuurd aan "'het web" en aan google.

Dit doordat het in zijn nieuwe versie van iOS 9 beslist heeft dat adblockers weer worden toegestaan.

Wat is de invloed hiervan?
    - De grootste speler in online web advertenties, google, krijgt een dolk recht in de plek waar het pijn doet: de inkomsten
    Als advertenties minder worden getoond is dit een serieuze derving van inkomsten.
    - Het zal ook "het web" op lange termijn pijn doen:
    ontwikkelaars richten zich daar waar het geld zit.
    Als er nog minder inkomsten komen vanaf het web, zal er minder worden geïnvesteerd worden in het web op lange termijn.

Apple biedt tegelijkertijd advertentie ruimte aan in zijn andere apps (zoals nieuws),
    dat niet wordt geblokkeerd door de adblockers.
    Het blokkeren gaat puur over safari, het web dus.

Dit alles past duidelijk in de strategie die Apple al een aantal jaren voert:
    zoveel mogelijk mensen weg krijgen van het internet en pushen naar apps.
    Ze worden er van verdacht safari bewust minder handig te maken op iOS om dit mee te stimuleren.

Wat denk jij, gaat deze strategie van Apple hard genoeg werken om het web pijn te doen?

Facebook heeft zopas aangekondigd dat ze beginnen met het uitrollen van hun eigen betaalsysteem via de Facebook Messenger app. Hiermee kun je gratis, zonder transactiekosten, geld overmaken tussen vrienden.

Dit zou mogelijk serieuze concurrentie kunnen betekenen voor Paypal, want dan verliezen ze hun commissie op de transacties.

Onderaan de app, voegen ze een $ tekentje toe bij in het menu, als je erop klikt, kun je eenvoudig aangeven hoeveel geld je wil sturen naar je vriend. De koppeling aan je bank(kaart) zou eenmalig en vrij eenvoudig zijn.

payments-in-messenger.png

Zouden jullie het gebruiken? Ik in elk geval al wel. Ik kan niet wachten tot het naar Europa komt.

Heeft iemand van jullie ervaring met Pontoon?
    Een systeem om inline vertalingen mogelijk te maken.

Het werd ontwikkeld door Mozilla voor hun eigen sites en is publiek beschikbaar.

Kennen jullie sites die gebruik maken van Pontoon of heeft iemand van jullie specifiek ervaring hier mee?

Pontoon

Het ziet er echt super uit!

De klokkenluider Edward Snowden heeft aangegeven via zijn advocaat dat hij zou willen terugkeren naar Amerika, ALS hij garantie krijgt op een eerlijk proces.

Edward heeft sinds 2013 politiek asiel in Rusland.

Het enige dat de VS tot nu toe heeft willen toegeven is dat hij niet de doodstraf zou krijgen, verder zijn ze nog niet willen gaan.

Een eerlijk proces is echter nog niet zo evident in Amerika als in Europa.

Met zijn Russische verblijfsvergunning zou hij wel naar het buitenland kunnen reizen, maar de kans is enorm groot dat hij meteen zal worden opgepakt indien hij dit momenteel zou proberen.

Geloven jullie dat hij een eerlijk proces zal krijgen?

De Amerikaanse toezichthouder op de telecommarkt heeft strenge regels ingevoerd ivm de netneutraliteit.

Door deze netneutraliteit dient elke provider een gelijke behandeling te verzekeren van al het internet verkeer.
    Deze beslissing op de strenge regels en controles maakt eindgebruikers blij, maar andere grote spelers, waaronder Comcast zijn hierover niet te spreken.
    Ze hadden gehoopt het "snellere internet met voorrang" te kunnen gaan verkopen aan grote bedrijven zoals google, facebook, netflix, ...

Het wordt voortaan ook verboden voor operatoren om verkeer te blokkeren of te vertragen, op vraag van de klant of voor eigen financiële baten.

De partijen die er financiële baat bij zouden hebben, hebben al aangekondigd het er niet bij te laten en het voor te leggen in de rechtbank en aan het Congres.

Een stap in de goede richting dus, hopelijk denkt de rechter er niet anders over.

Iedereen hoort gelijk te zijn voor de wet (en de snelheid van het internet), niet?

Hallo,

Er werd een zwaar sql injectie lek gevonden in Drupal.
    Hiermee is het zelfs mogelijk om je rechten te verhogen en php code uit te voeren.

Drupal is een gratis open source cms systeem dat gebruikt wordt in veel verschillende websites (naar schatting meer dan een miljoen).

Ze raden aan meteen te upgraden naar versie 7.32, want anders kan men mogelijk zelfs je hele server overnemen indien deze niet goed is geconfigureerd.

Verder is het aangeraden de wijzigdatum van alle bestanden te controleren sinds 15 oktober en te kijken of er geen rare dingen staan in de database.
    Er zijn namelijk al meldingen bekend waarbij er een backdoor werd geïnstalleerd zodat zelfs na het patchen een hacker nog terug kan komen.

Groetjes,
    Laura
    xxx

Plakt gewoon een zwarte klever op uwe webcam en zo kunnen uw ogen niet meer zien.
    Nadeel: uwe webcam is kapot dan en hangt vol kleef.
    Of een zwart luikje.
    Niemand kan je ogen zien. ;)
    Misschien is dat wel de oplossing?

Hartslagen zijn natuurlijk niet altijd stabiel.
    Sporten enzo..., daar is je hartslag natuurlijk sneller van.
    Te hoge bloeddruk; hypertensie, vanaf 140 mmHg systolisch (bovendruk) en 90 mmHg diastolisch (onderdruk).
    Een normale bloeddruk is 120 mmHg systolische druk en 80 diastolische druk.
    En anders gewoon een bloeddruk meten aandoen en je weet het direct.

Kennen jullie nog manieren om je hartslag te meten?
    Ik ken er alleszins nog één.

Ook wel een interessante link waar ik nog meer informatie heb gevonden over Nymi: Nymi-armband herkent drager aan hartslag, moet wachtwoorden overbodig maken | Wearable

Het wereldwijde web heeft de kaap van de miljardste site overschreden.
    Om 2:00 ging de miljardste site online.
    Daarna zijn er nog miljoenen bijgekomen, zo blijkt uit een teller die de website Internet Live Stats bijhoudt.
    Ruim 1,061 miljard websites hangen momenteel in de lucht en per seconde komen daar nog weblocaties bij.
    De webstek leert verder dat er vandaag al meer dan 292 miljoen tweets de wereld zijn ingestuurd en onze aardbol bijna drie miljard internetgebruikers telt.

Canadese wetenschappers hebben een manier gevonden om in te loggen met je hartslag.
    Ze ontwikkelden een armband, genaamd Nymi, dat je hartslag meet en als algemeen wachtwoord wordt gebruikt voor je email, gsm,….
    Je hartslag is zo uniek dat hackers het niet kunnen kraken.
    Bovendien zijn er ook geen problemen meer wanneer je uw paswoord zou vergeten.
    De armband kost wel 61 euro.

Vinden jullie dit een goede uitvinding en zou het veilig zijn tegen hackers?

Google gaat nu ook beginnen met het aanbieden van domeinnamen.
    Je krijgt bij je eigen domein 100 email adressen (accounts) en 100 subdomeinen.
    Verder kun je via dns alles instellen om te laten doorsturen naar je eigen site.

In eerste instantie wil google dit gratis gaan aanbieden, om zo meer mensen de kans te bieden een goede online zichtbaarheid te hebben.

Heb jij al een invite ontvangen om gebruik te kunnen maken van hun programma?
    Google Domains

Trust me, zet ze niet om in de database, genereer een nieuw wachtwoord bij inloggen.

Hoe veel sites het doen is:
    Slaag nieuw wachtwoord op bij het inloggen.
    Na een maand wis je alle oude wachtwoorden uit de db en verplicht je users zonder ww in de db om de functie wachtwoord vergeten te gebruiken via email.
    Je kan dit zelfs meteen voor hen al sturen die mail.

Succes!
    X